جاباما
۸۴۰۸۱۷
۱۲ نظر
۵۰۲۰
۱۲ نظر
۵۰۲۰
پ

یک قناد: رکود امسال در ۲۰ سال گذشته بی‎سابقه است

در این گزارش به بازار شیرینی به عنوان یکی از اقلام و محصولات پر مصرف این ایام، پرداخته خواهد شد، بازاری که بنابر تصمیمات اتخاذ شده، قرار نیست با افزایش قیمت همراه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، طبیعتا صنف قنادی و فعالان این عرصه، با جنب و جوش هر چه بیشتری به فعالیت می‌پردازند و به تبع می‌باید آمادگی خود را برای تامین شیرینی شب عید تقویت کنند.

به واقع، در میان ایام سال، شب عید نقطه اوج و حداکثریِ فعالیت و کسب و کار قنادان محسوب می‌شود.

البته التهابات اقتصادی و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز این صنف، شرایط متفاوتی را برای فعالان این عرصه، رقم زده و بسیاری از قنادان، از شرایط موجود، تصور و ذهنیت مطلوب و مساعدی ندارند.

یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین دغدغه‌های این صنف، به افزایش و رشد قیمت مواد اولیه این صنف اعم از کارتن (برای تهیه جعبه شیرینی) شکر، روغن، آرد و... باز می‌گردد.

حمید رضا زمانی، یکی از فعالان این صنف با اشاره به کسادی و تنزل کسب و کار این صنف، اظهار کرد: متاسفانه سال ۹۷، یکی از سخت‌ترین سال‌ها در میان سنوات فعالیتی صنف ما به شمار می‌رفت و برای بنده که سابقه ۱۹ سال فعالیت در این عرصه را در کارنامه صنفی خویش دارم، هیچ سالی به مانند امسال شرایط کسب و کار نامساعد و نامطلوب نبوده است.

وی افزود: به واقع، گرانی کالاهای اساسی و بسیاری از اقلام موجود در بازار باعث شده است تا خرید و تهیه شیرینی از اولویت خرید بخش قابل توجهی از خانوارهای ایرانی خارج شود و این موضوع در مناطق فقیر نشین بصورت بسیار جدی و پر رنگ تری نمود داشته است.

زمانی در ادامه بیان کرد: فعالیت در حوزه مذکور (قنادی) همواره به عنوان یکی از مشاغل پر درآمد و پر سود مطرح بوده ، اما تغییرات، تحولات و فشارهای اقتصادی باعث شده است شرایط حاکم بر کسب و کار این صنف با تغییرات جدی و ملموسی همراه شود.

وی افزود: این در شرایطی است که صنف قنادی از ظرفیت اشتغالزایی قابل توجهی برخوردار است و به تبع کسادی و استمرار دامنه دار رکود در بازار این صنف باعث می‌شود بسیاری از قنادان به تغییر شغل، خاتمه فعالیت و محدود سازی فعالیت خویش مبادرت ورزند که قطعا این موضوع باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی متعدد و بسیاری خواهد شد.

این فعال در عرصه توزیع و عرضه شیرینی در ادامه تصریح کرد: با خارج شدن شیرینی از اولویت خرید بسیاری از خانوارها، عملا امکان افزایش قیمت‌ها برای جبران افزایش هزینه‌ها وجود ندارد و ما نیز در این میان، مستاصل مانده ایم که با هزینه‌های سنگین موجود چه کنیم.

این قناد فعال تصریح کرد: اساسا بخش قابل توجهی از خانوارها به خرید شیرینی‌های ارزان قیمت متمایل شده اند که این موضوع ریشه در کاهش قدرت خرید مردم دارد.

گفتنی است بنابر اظهارات رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی‌های تهران، نرخ مصوب شیرینی در شب عید امسال به شرح ذیل است:

هر کیلوگرم شیرینی تَر ۲۶ هزار تومان، شیرینی‌های پاپیونی، زبان و برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و شیرینی دانمارکی با ۲۱ هزار تومان و کیک یزدی با ۱۵ هزار تومان در هر کیلو، در قالب ارزان‌ترین شیرینی‌های موجود در بازار قابل تعریف هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هوشنگ

      دورغه

    • rahman

      شما قنادها انصاف ندارید وقتی قیمت جعبه رو هم قیمت شیرینی به ملت میندازید.این هم نتیجش.انشالله اینقدر رکود ادامه داشته باشه تا ورشکست بشید.

    • بدون نام

      مسولین زیاد شغل ایجاد کردند. خاک تو سرشان

    • بدون نام

      ببین در آینده باید نانوای بزنید

    • کامران

      دو قناد را کرمان می شناسم که یکی شون ازشرکا سالی شش ماه میره دبی برای گردش وقنادی شون قبلا فروش زیاد داشت اینها بی پولی را این می دانند.
      حالا سه ماه می توانند دبی!؟

    • بدون نام

      حقمون بازم بودجه ومنابع شغلامون خرج حدود۲۰ملیون افغانی کنیدازماست برماست عواقبش میش بالا۴۰ملیون فرزیرخط فقرورشدافغانها۸درصدوایرانیا۱درصدفاجعه وننگ تاریخی اخراج نکنیدنابودی نزدیه

    • صمصام

      شکر کیلو۴ تومان آرد کیلو۳تومان تخم مرغ ۸ تومان.روغن لیتری۷۰۰۰ تومان .میاپگین میشود۵۵۰۰ تومان .حال با هزینه های سربار .کارگر وسود متعارف میشود کیلویی ۸ الی ده تومان
      حال این خوش انصافها میدن کیلو ۲۱ هزار
      بالاخره صبر خدا هم حدی داره

    • بدون نام

      از اینم بیشتر شه رکودتون

    • ایرانی

      اولا که اینطور نیست چون هنوز ما مردم به اون بلوغ فرهنگی نرسیدیم که امثال شما رو تحریم کنیم . ثانیا گیریم که قنادها راست میگن . چشمشون کور بشه که فروش ندارن . چون وجدان و شرف ندارن . چون آدمیت ندارن . چون انسانیت ندارن . قسم میخورم که انبارشون پر از آجیله که به قیمت یکسال پیش خریدن ولی حتما باید ۸ برابر بفروشن تا از قافله بیشرفهای دیگه جا نمونن .

    • شهاب امینی فرد

      شیرینی اشغال میدن کیلویی سی تومان نمیخریم ورشکست بشین بدرک

    • روحانی

      چون به مفت خوری عادت کرده اند حالا که وضع کمی بد شده کاسه گدایی برداشتند.

    • بی نام‌

      این قیمت های اعلام شده را بفرمایید کدام قنادی با این قیمت عرضه می کند
      مواد مصرفی قنادی ها گران شده حرفی نیست ولی دارند از موادی با قیمت بسیار نازل تر که برای سلامت افراد مضرر است در تولیدات خود استفاده می کنند و چون نظارت و اطلاع رسانی وجود ندارد مردم هم بی اطلاع از محصولات آنها استفاده می کنند بهتر است در تولید قناد ها نظارت بیشتری شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج