۸۴۰۸۶۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

اعتراض رضا امیرخانی به حکم دادگاه قدیانی

رضا امیرخانی، نویسنده نامدار در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی در اینستاگرام خود نوشت: امروز از زمین و زمان، در و دیوار، چهار اقلیم و شش جهت، خبری به دستم رسید از حکم تکمیلی شعبه‌ی ۲۶ #دادگاه_انقلاب_اسلامی که در آن نامی از کتاب «داستان سیستان» برده شده است.

برترین‌ها: رضا امیرخانی، نویسنده نامدار در واکنش به حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی در اینستاگرام خود نوشت:

«امروز از زمین و زمان، در و دیوار، چهار اقلیم و شش جهت، خبری به دستم رسید از حکم تکمیلی شعبه‌ی ۲۶ #دادگاه_انقلاب_اسلامی که در آن نامی از کتاب «داستان سیستان» برده شده است.

اول آن که کتاب را به حکم #قاضی نمی‌خوانند؛ کتابی درست خوانده می‌شود که مخاطب، خود، آن را انتخاب کند. اگر قرار است کتاب به فهرست #مجازات‌های تکمیلی افزوده شود، بهتر است پیش از آن، تغییراتی در قانونِ حقوق مولفان و مصنفان انجام پذیرد و در آن پیش‌بینی شود تا از مولفان برای این کار اجازه بگیرند... فقط فراموش نکنیم که با انتشار این سیاهه‌ی کتب، مشکلی خواهیم داشت مثل مشکل سیاهه‌ی شهر‌های محل تبعید!

دو. دیگر آن که شاید اگر در حکم تکمیلی، معرفی کتاب برای مطالعه بود، چیزی نمی‌نوشتم... رونویسی؟! (مباد انشای منشیان دیوانی را کژی برسد!) سوم آن که در مواجهه با بخشی از این حکم که نام کتاب در آن ذکر شده است، فارغ از محکمه و حاکم و محکوم، اگر دست‌نویس کتاب را می‌داشتم حتما برای دادگاه محترم ارسال می‌کردم. صدحیف که این کتاب را -ماننده‌ی باقی کتاب‌هام- با دست‌گاه نوشته‌ام.

چهارم آن که داستان سیستان روایت سفر رهبر گرامی انقلاب است به سیستان و بلوچستان در دوره‌ی دوم خرداد. به تک تک کلمات آن ایمان دارم و هم‌چنان تفریط آن دوره را مایه‌ی بروز افراط در دوره‌ی بعدی می‌دانم. موضعم همان است که بود؛ و ختم کلام این که نتیجه‌ی «داستان سیستان» همین بند پایانیِ کتاب است. «رهبر، همان‌قدر که رهبرِ تیمِ حفاظت است، رهبرِ مردم نیز هست،

رهبرِ #نیروی_انتظامی، رهبرِ چتربازانِ مرزنشین، رهبرِ جوانانِ برومند، رهبرِ پیرمردانِ بی‌دندان، رهبرِ فرزندانِ بی‌کسِ #شهدا، رهبرِ راننده‌های فرمان‌داری، رهبرِ پسرانِ نمازِ جمعه، رهبرِ #دخترانِ_خیابان، رهبرِ هپی‌برادرز، رهبرِ خواهرانِ زینب، رهبرِ چپ، رهبرِ راست، رهبرِ استان‌دار، رهبرِ فرمان‌دار، رهبرِ بلوچ، رهبرِ زابل،

رهبرِ سیستان، رهبرِ شیعه، رهبرِ سنی، رهبرِ کرد و ترک و ترکمن، رهبرِ یاروها، رهبرِ بچه‌های نشرِ آثار، رهبرِ بچه‌های مخالفِ #نظام... رهبر همان‌قدر که رهبرِ من است، رهبرِ رفیقِ شفیقِ من است. او بایستی رهبرِ همه باشد...» نیازی به رونویسی نیست.»

اعتراض رضا امیرخانی به حکم دادگاه قدیانی

در حکم دادگاه ابوالفضل قدیانی و برای مجازات تکمیلی، «مطالعه و رونویسی» از سه کتاب در نظر گرفته شده است. این حکم در نوع خود جالب توجه است. کتاب‌های «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف، «داستان سیستان» نوشته رضا امیرخانی و «دشمن‌شناسی» از کتاب‌های منتشر شده در انتشارات انقلاب اسلامی، سه کتابی هستند که قاضی پرونده برای رونویسی در نظر گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج