جاباما
۸۴۰۸۹۲
۶ نظر
۵۱۰۰
۶ نظر
۵۱۰۰
پ

خلاقیت ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

امروزه بسیاری از مناطق ژاپن به خاستگاه تعداد چشمگیری از آهو، گوزن و گراز وحشی تبدیل شده است. گراز‌ها به خوردن محصولات زراعی کشاورزان علاقه زیادی دارند و باعث تخریب زمین‌های برنج و محصولات دیگر می‌شوند. پُر واضح است که کشاورزان از این موضوع ناراحت باشند.

وبسایت تابناک باتو : در چند ماه اخیر و از سال ۲۰۱۸ میلادی، زمین‌های کشاورزی و مزارع شهر «کیسارازو» ژاپن به محلی برای گرگ‌های رباتیک ترسناک تبدیل شده است؛ اما جای نگرانی نیست، این گرگ‌ها با وجود ظاهر ترسناکشان برای بومیان این منطقه خطری ندارند.

اسم این ربات «گرگ ابر هیولا» (Super Monster Wolf) است و مهندسان برای جلوگیری از خورده شدن محصولات کشاورزان توسط جانوران گیاه خوار وحشی، آن را طراحی کرده اند.

خلاقیت ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

در واقع، پدیدآوردن این گرگ ترسناک در ورای خود داستان غم انگیزی دارد. گرگ‌های محلی ژاپن در اوایل قرن نوزدهم منقرض شدند، دلیل چنین امری، موج شکار و نسل کشی گرگ‌ها بود که با حمایت دولت انجام می‌شد.

امروزه بسیاری از مناطق ژاپن به خاستگاه تعداد چشمگیری از آهو، گوزن و گراز وحشی تبدیل شده است. گراز‌ها به خوردن محصولات زراعی کشاورزان علاقه زیادی دارند و باعث تخریب زمین‌های برنج و محصولات دیگر می‌شوند. پُر واضح است که کشاورزان از این موضوع ناراحت باشند. بعد از گذشت دویست سال، برای حل این مشکل گرگ مصنوعی ساخته اند تا جبران گرگ‌هایی باشد که موجب انقراضش شده اند.

خلاقیت ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

این گرگ‌های مصنوعی عامل مؤثری برای برقراری توازن محیطی در منطقه به شمار می‌روند. گرگ رباتیک در مرحله آزمون و خطاست و تاکنون موفقیت‌های زیادی از آن حاصل شده است. آنقدر موفق بوده که بنا به گزارش شبکه تلویزیونی (آساهی) قرار است تعداد زیادی از آن تولید شود.

«شیهیکو اومیزاوا»، یکی از مسئولین تعاونی کشاورزی ژاپن، در گفتگو با شبکه خبری شیبا نیبو گفت تجارب نشان داده که محدوده کارآمدی این گرگ مصنوعی، حدود یک کیلومتر و از حصار الکتریکی اثربخش‌تر است و اگر کشاورزان می‌خواهند چهارچوب اثربخشی گرگ‌های مصنوعی را بیشتر کنند، باید بر تعداد گرگ‌های مصنوعی مزرعه هایشان بیفزایند.

خلاقیت ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

نمونه فعلی این گرگ‌ها ثابت و غیرقابل حرکت است و ۴۸۴۰ دلار قیمت دارد و از آنجا که قیمت گرگ‌ها بالاست، شرکت آن‌ها را با قیمت کم نیز اجاره می‌دهد. ارتفاع این حیوان وحشی رباتیک ۶۵ سانتیمتر است و نصف گرگ واقعی است. دندان‌های تیز، بزرگ و سفید و مو‌های بلند از جمله ویژگی گرگ‌های مصنوعی است.

گرگ رباتیک از پنل‌های خورشیدی برای شارژ باتری خود استفاده می‌کند و می‌تواند نفوذگران را با حسگر مادون قرمز نظارت کند.

خلاقیت ژاپنی‌ها برای محافظت از زمین‌های کشاورزی

بنا به گزارش بی بی سی، زمانی که گرگ احساس کند، جسم متحرک در آن گوشه و کنار وجود دارد، از طیف گسترده‌ای از صدا‌های بلند از جمله صدای گلوله، زوزه کشیدن و صدا‌های انسانی برای ترساندن و راندن موجود مورد نظر استفاده می‌کند.

البته گرگ روباتیک با این صدا‌ها از جمله صدای شلیک گلوله همه‌ی مزاحمان از بشر تا حیوانات را از مزارع ژاپنی‌ها دور نگه می‌دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرشون

      میگن قراره از دروغای مسیول جماعت هم برق تولید کنن:)تو برق خودکفا میشیم صادراتم میکنیم تازه

    • بدون نام

      عجب گرگ گرگی

    • Smdi

      جالب بودددد

    • بدون نام

      شصت پنج سانت كه قد گربه هاست يه كم لنگاش بلندتر كنيد،،

    • طراوت

      چه وحشتناک

    • بدون نام

      اینجا بزاریم سر زمین همون شب اول میدزدنش اگه بدردشون نخورد میزنن خرابش میکنن البته اگه این گرگ ثابت هستش شاید بشه یه قفس فولادی واسش ساخت و با پایه زنجیر و بتون توی زمین فیکس کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج