جاباما
۸۴۱۰۱۶
۱ نظر
۵۱۳۳
۱ نظر
۵۱۳۳
پ

علائم سرطان لوزالمعده که باید جدی بگیرید

علائم سرطان لوزالمعده معمولا قابل توجه نیستند تا زمانی که بیماری به مراحل پیشرفته‌اش برسد، اما اگر شما متوجه هر گونه از علائم زیر شدید به پزشک مراجعه کنید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: معمولا علائم قابل توجه نیستند تا زمانی که بیماری به مراحل پیشرفته‌اش برسد، اما اگر شما متوجه هر گونه از علائم زیر شدید به پزشک مراجعه کنید.

پوست‌تان به زردی می‌زند

یرقان یا زردی پوست یکی از بارزترین علامت‌های سرطان پانکراس یا لوزالمعده است. در اغلب موارد، بیمار حالش خوب است تا زمانی که یکی از اطرافیان متوجه می‌شود چشم‌های این فرد به زردی می‌زند. با مراجعه به پزشک متوجه می‌شود دچار سرطان پیشرفته‌ی لوزالمعده شده است. سرطان‌هایی که نزدیک به قسمت بالای لوزالمعده شروع می‌شوند می‌توانند مجرای آنزیم را ببندند و جولی رسیدن آنزیم به روده‌ها را بگیرند. آنزیم لوزالمعده به تجزیه‌ی چربی کمک می‌کند و در نهایت از طریق مدفوع از بدن خارج می‌شود. تجمع آنزیم موجب زردی می‌شود که چشم‌ها یا پوست را زرد رنگ می‌کند. از علامت‌های دیگر سرطان لوزالمعده، خارش پوست می‌باشد.

دچار شکم درد یا کمر درد هستید

علائم سرطان لوزالمعده که باید جدی بگیرید

نوک انگشت خود را بالای شکم، درست زیر استخوان قفسه سینه قرار دهید. سپس تصور کنید انگشت شما دقیقا در حال اشاره‌ی مستقیم به ستون فقرات‌تان است. این معمولا همان جایی است که در بیماران دچار سرطان لوزالمعده دردناک می‌شود. توضیح این درد سخت است، اما دردی مبهم و عمقی در این قسمت است یا به صورت دردی است که در اطراف شکم به سمت پشت پخش می‌شود. سرطان‌هایی که در پایین لوزالمعده شروع می‌شوند می‌توانند به ارگان‌های نزدیک نیز فشار وارد کرده و درد ایجاد کنند. اگر سرطان به عصب‌های اطراف لوزالمعده برسد می‌تواند موجب کمر درد نیز بشود.

ادرارتان تیره شده یا مدفوع‌تان چرب است

اگر ادرارتان شروع کرد به تیره رنگ شدن (قهوه‌ای یا زنگاری) می‌تواند علامتی از سرطان پانکراس باشد. بیلی روبین ماده‌ای است که توسط کبد ساخته شده و تا حدودی تشکیل دهنده‌ی آنزیم است. این ماده در خون تجمع کرده و ادرار را تیره می‌کند. مدفوع چرب و خاک رُس رنگ نیز می‌تواند علامت سرطان لوزالمعده باشد.

تهوع یا استفراغ دارید

سرطانی که به انتهای معده فشار وارد می‌کند می‌تواند موجب انسداد نسبی شده و عبور غذا را با سختی روبرو کند. این اتفاق موجب حالت تهوع و استفراغ شده و بعد از خوردن غذا، درد ایجاد می‌کند. تمام این‌ها می‌توانند علامت سرطان پانکراس باشند.

دچار پانکراتیتیس شده اید

پانکراتیتیس مزمن یا بی‌دلیل می‌تواند ناشی از یک تومور کوچک روی لوزالمعده باشد. هر چند این بیماری التهابی معمولا به دلیل سنگ کیسه صفرا، دارویی جدید و یا مصرف الکل به وجود می‌آید، اما اگر شما دچار این عارضه شدید و هیچ کدام از ریسک فاکتور‌های گفته شده را ندارید، پس باید حتما جهت بررسی تخصصی به پزشک مراجعه کنید.

علائم سرطان لوزالمعده که باید جدی بگیرید
بهداشت دهان و دندان‌تان مناسب نیست

اکر دهان‌تان بوی بد می‌دهد، لثه‌های‌تان متورمند یا دندان‌های‌تان وضعیت سالمی ندارند ممکن است مشکل شما فراتر از بهداشت نامناسب باشد. بیشتر بیمارانی که دچار سرطان پانکراس هستند، مستعد بیماری لثه، پوسیدگی دندان‌ها و به طور کلی ضعف سلامت دهان و دندان می‌باشند. دانشمندان دریافته‌اند حضور باکتری‌های مرتبط با بیماری‌های دندان مانند پریودنتیتیس (التهاب پیشرفته‌ی لثه) بیماران را ۵۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان لوزالمعده قرار می‌دهد.

اخیرا متوجه شده‌اید که دیابت نوع دوم دارید

البته تشخیص دیابت به این معنی نیست که حتما سرطان لوزالمعده دارید، اما می‌تواند ریسک این سرطان را بالا ببرد. مطالعه‌ای دریافته ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پانکراس، یک ماه پیش از اینکه سرطان‌شان تشخیص داده شود، متوجه شده بودند دیابت نوع دوم دارند. لوزالمعده مسئول تولید انسولین است، بنابراین مراحل اولیه‌ی رشد تومور می‌تواند بر توانایی این ارگان برای تولید انسولین اثر بگذارد و منجر به دیابت بشود.

بی دلیل وزن کم کرده‌اید

اگر ناگهان اشتهای خود را از دست داده‌اید یا بدون هیچ تغییری در ورزش و رژیم غذایی‌تان وزن کم کرده‌اید به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌توانند مربوط به سرطان لوزالمعده باشند.

منبع: rd

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای هربیماری این علائم گفته شده بسیاری از این علائم با خوردن و نخوردن و زیاد کار کردن و...بوجود میادبالاخره هرروز باید وام بگیریم برای ازمایشهای گرانقیمت البته اگه وام بدن !!! لذا خیلی ها راضیند بمیرند دنبال درمان پرخرج و پر درد سر نرن !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج