۸۴۱۲۳۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

قالیباف رئیس بنیاد مستضعفان می‌شود؟

این طور که معلوم است بنیاد مستضعفان و ریاست آن تا مدتی در صدر اخبار خواهد ماند. از حواشی و ماجرای حقوق ۱۹ میلیون محمد سعیدی کیا خیلی نگذشته اما خبر داغ تری در راه است. شنیده ها خبرنگار «نامه نیوز» حاکی از آن است که محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران به همین زودی ها به ریاست این نهاد خواهد رسید.

نامه نیوز: این طور که معلوم است بنیاد مستضعفان و ریاست آن تا مدتی در صدر اخبار خواهد ماند. از حواشی و ماجرای حقوق ۱۹ میلیون محمد سعیدی کیا خیلی نگذشته اما خبر داغ تری در راه است. شنیده ها خبرنگار «نامه نیوز» حاکی از آن است که محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران به همین زودی ها به ریاست این نهاد خواهد رسید.

گمانه زنی های در مورد انتصاب وی به عنوان ریاست این نهاد ثروتمند بلافاصله بعد از کنارگیری وی از انتخابات ۹۶ شروع شد . از آن زمان تا کنون این اتفاق رخ نداده اما بر اساس اخبار موجود در سه ماهه ابتدای سال ۹۸ بالاخره حکم خود را می گیرد و رسما رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان می شود. این انتصاب را بی گمان باید یکی اثرگذارترین انتصاب های سال بعد دانست. خروج قالیباف از گردونه انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ در شرایطی که سید ابراهیم رئیسی نیز به ریاست دستگاه قضا رسیده است؛ تغییرات مهمی در آرایش سیاسی ایجاد خواهد کرد.

در این میان البته شنیده ها و دیده ها حاکی از این بود که او خیلی قبل تر فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده وحتی با کمک تیم رسانه ای خود یکه تاز میدان اصولگرایی شده بود. حالا که او قرار است حکم ریاست بنیاد مستضعفان را دریافت کند بسیار بعید و دور از ذهن است که سودای ریاست قوه یا رئیس جمهوری داشته باشد. او به پست مهمی می رسد و قاعدتا باید تبدیل شدن به یک چهره پرنفوذ پشت پرده را به حضور مجدد در مناظرات انتخاباتی و دردسرهای رئیس جمهور یا رئیس مجلس شدن ترجیح دهد.

تکلیف قالیباف معلوم است اما باید دید که این انتصاب چه تغییری در معادلات اصولگرایان ایجاد می کند و چه کسی جایگزینش می شود. تا همین یکی دو ماه قبل گفته می شد سید ابراهیم رئیسی به پارلمان رفته تا جای علی لاریجانی را بگیرد و قالیباف برای کارزار ۱۴۰۰ مهیا می شود. حال که رئیس جای آیت الله آملی لاریجانی را در قوه قضاییه گرفته و اصولگرایان ریاست ساز و کار ابداعی او یعنی شورای وحدت را به حداد عادل داده اند ، می توان انتظار داشت که حداد عادل را سرلیست انتخاباتی خود در سال ۹۸ قرار دهند. با توجه به سابقه حضور او در مجلس می توان این گمانه را منطقی خواند. خاصه اینکه تکلیف قالیباف هم ظرف همین بهار روشن می شود و می توان با خیال راحت او را فهرست روسای مجلس احتمالی خط زد.

خط خوردن اسم قالیباف از فهرست انتخابات ۹۸ معمای سختی طرح نمیکند. یا بهتر بگوییم حضور حداد عادل در راس شورای وحدت و به عنوان جایگزین رئیسی این معما را حل می کند. معمای اصلی اما این است که اگر قالیباف رئیس بنیاد مستضعفان شده و از گرفتن صندلی حسن روحانی صرف نظر کند، اصولگرایان برای به دست آوردن این کرسی چه گزینه هایی دارند؟

به نظر می رسد طیف تصمیم ساز شورای وحدت هیچ میلی به پشتیبانی از علی لاریجانی در صورت کاندیداتوری او ندارند و به احتمال زیاد شانس خود را با مهره ای تماما اصولگرا انتخاب می کنند. مهره ای که ظرفیت رقابت با لاریجانی را داشته باشد. برای این کار باید نقطه چالشی در کارنامه نداشته باشد تا تجربه قالیباف و گازانبر تکرار نشود . همچنین باید توانایی جذب طبقه کارگر را داشته باشد. با در نظر گرفتن این مسائل باید گفت چه کسی بهتر از پرویز فتاح؟ او همیشه یکی از دانه های تسبیح اصولگرایی بود و نامش را شنیده ایم اما تحولات اخیر و انتصاب قالیباف موجب می شود که جدی تر از قبل به این گزینه فکر شود. در روزهای آتی قطعا خبرهای بیشتری در مورد فتاح شنیده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستایش

      خدا نکنه. بلا ب دور هرچند نزدیکه خدا خودت بمردم رحم کن.هرچند زیاد شرایط تغیرر نمیکنه شاید بدتر شه

    • بدون نام

      مهم نیست

    • ایران

      جای خیلی خوبی است خیلی بهتر از شهرداری تهران اینجا کلآ حساب وکتاب ندارد مناسب قالیباب و....

    • کارمند

      ایشون خودش یکی از مستضعفین است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی خدا اگه شانس بده به فقرا هم میده

    • بدون نام

      از این ستون به اون ستون فرجه
      دست خوش کی بازنشسته میشین شماها!!!!

    • حسین

      بهبح چه شود

    • بدون نام

      فاتحههههههههههه!

    • ترانه

      یا خدا

    • بدون نام

      خب بسلامتی ولی رییس جمهور توی مناظره ها گفته بود قالیباف برجای تهران و بالا کشیده

    • احسان احسانی

      جناب آقای قالیباف به سمت نان و آب داری که می خواست رسید که بهتر عنوان ریاست جمهور است. ریاست جمهور همواره زیر نظر است همه مردم پست ریاست جمهوری را پستی نان و آبدار می پندارند و تهمت زیادی به ریاست جمهوری نسبت می دهند. ولی در این سمت با اینکه می دانند جایگاهی نان و آبدار است چیزی نمی گویند بخصوص در مورد سردار دکتر قالباف.خدا را شکر باید گفت که تا ۷ پشت اش غم نان و آب ندارند.

    • پرسنل بنیاد

      ایشالله که بره زودتر به نظر من آقای سعیدی کیا آدم خیلی خوبی ولی به هیچ وجه مدیر خوبی نیست . حتی مدیرانی که با خودش به بنیاد آورد یک مشت بی سواد بی تجربه و همچنین تعدادی بازنشسته آورد . که فقط جیبشان را پر کردند . مدیر نمونه فقط آقای محمد فروزنده به هیچ احدی نه باج می داد نه پارتی بازی می کرد . 15 سال رئیس بنیاد بود بدون هیچ گونه حاشیه و رسانه ای شدن . کاشکی مقام معظم رهبری یه شخصی مثل شخصیت آقای فروزنده را برای بنیاد تعیین می کرد .

    • بدون نام

      فقط جا بجایی از این میز به اون میز این مملکت آدم نداریم که

    • بدون نام

      بعله چه گنجی بهتر از اینجا برای قالیباف ؟؟

    • بدون نام

      فقط باید این چند نفر پست مقام بگیرند

    • احسان

      کاشکی رئیس صداوسیما میشد، این صداوسیما رو یه خونه تکونی اساسی میکرد

    • reza goudarzi

      اسم بنیاده خنده داره
      بنیاد مستضعفین
      اگر قرار بود این بنیاد مال مستضعفین می بود الان یه فقیر نداشتیم
      باید اسمشو میزاشتن بنیاد لبنان فلسطین یمن

    • بدون نام

      به به چه شود برو حالشو ببر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج