۸۴۱۲۶۶
۲۷ نظر
۵۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۳
پ

کمترین افزایش حقوق در سال ۹۸؛ ۵۲۵ هزار تومان

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ گفت که کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح نحوه افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ گفت که کمترین حقوق‌ها در سال آینده ۵۲۵ هزار تومان افزایش خواهد کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه‌ی بودجه سال ۹۸ و توضیحات علی لاریجانی در جلسه روز یکشنبه مجلس درباره‌ی نحوه افزایش حقوق‌ها گفت: هیچ ابهامی در مصوبه مجلس وجود نداشته است. طبق این مصوبه باید به همه کارکنان شاغل و بازنشسته کشوری و لشگری در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان بدهند که این را از طریق ضریب اعمال می‌کنند به نحوی که مجموع افزایش ۴۰۰ هزار تومان بشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: علاوه بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق دولت باید تا ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق اعمال کند. عبارت تا ۱۰ درصد به این منظور گنجانده شده که اگر منابع دولت کم باشد مثلاً در حد ۹ و نیم درصد باشد ایرادی از سوی شورای نگهبان به این مصوبه گرفته نشود.

وی افزود: در حال حاضر ما ۳۹ هزار میلیارد تومان منابع به این منظور داریم که ۲۴ هزار میلیارد تومان آن برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق‌ها و ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ۱۰ درصد افزایش حقوق است. در واقع در سال ۹۷، ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برای حقوق‌ها هزینه کردیم که ۱۰ درصد آن ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

حاجی بابایی با بیان این که تعداد کارکنان شاغل و بازنشسته با نیروهای مسلح ۵ میلیون و بدون آنها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است تاکید کرد: شرایط برای اعمال افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها هم مهیا است و برای بازنشستگان کشوری و لشگری هم لحاظ خواهد شد. این افزایش ۱۰ درصدی هم در حقوق، هم در پاداش پایان خدمت و هم در اضافه کار تأثیرگذار است مثل بقیه افزایش حقوق‌هایی که هر سال اعمال می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال ۹۸ گفت: با این مصوبه مجلس ۴ میلیون نفر از ۵ میلیون مستمری بگیر بیشتر از از آنچه در پیشهاد دولت پیش بینی شده بد افزایش وجود داشت. با این مصوبه پایین‌ترین حقوق که یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است چیزی حدود ۴۳ درصد رشد می‌کند و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ۱۰.۹ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس پایین‌ترین حقوق‌ها ۵۲۵ هزار تومان افزایش می‌یابد و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ۲ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که طبق پیشنهاد دولت ۲۵۰ هزار تومان افزایش برای پایین‌ترین حقوق‌ها و ۴ میلیون تومان افزایش برای بالاترین حقوق‌ها اعمال می‌شد. بنابراین ما کم به سمت عدالت حرکت کردیم و سعی کردیم فاصله را کم کنیم.

حاجی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر این ۴,۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در نظر گرفتیم تا ان‌شاءالله در سال آینده کسی زیر دو میلیون تومان حقوق نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستایش

      خسته نباشید.

    • ستایش

      گارکرای زحمت کش چی پس

      پاسخ ها

      • جواد

        حداکثر ۳۰۰ هزار تومان

      • جواد

        حداکثر ۳۰۰ هزار تومان

    • بدون نام

      یه فکری بحال کرایه هایه تاکسی انلان ها بکنید که همه بیکارها حجوم اوردن کرایه ها به این مسافتها نمیخوره

    • گلسثانی‌

      خبر

      ی از رتبه بندی فرهنگیان نیست دروغ بس است کی ایندهای که گفتید فرا میرسد به فکر کشور باشیم

    • بدون نام

      اره ماشالله خیلی عدالت شاید برای شما این عدالت. ولی برای ما این ظلم که به ما ملت وقشر ظعیف که میکنید ما که حقوق تامین اجتماعی که حقوقمون ۶۰۰صدتمن فقط ۲۵۰تمن اصافه میکنید. بعد اونا که حقوقای بالا‌دارن ۴ملیون. این کجاش عدالته.

    • بدون نام

      بازم کمه. الان خط فقر بالای چهار میلیون شده

    • بدون نام

      هیکدام از کارهات روی عدالت نیست. خودتوهم میدونید.

    • بدون نام

      اونی که حقوقش 20 میلیونه چرا باید افزایش حقوق داشته باشه طرف 8 میلیون حقوق میگیره با افزایش میشه 9 یا 10کسی که 2 میلیون میگیره میشه 2500 عدالت علی اینه؟

    • بدون نام

      یعنی اونا که کمتر میگیرن کمتر اضافه میشه
      واونای کهبیشتر میگیرن بیشتر!!!!!!!!!!!
      مگه قرار نبود هنگام سازی بشه

    • حرکت

      کاسه لیسان همیشه بفکر خودشان هستند،اگرته کاسه چیزی ماندبه دیگران هم بدهند مگرنه هیچ،

    • حرکت

      کاسه لیسان همیشه بفکر خودشان هستند،اگرته کاسه چیزی ماندبه دیگران هم بدهند مگرنه هیچ،

    • معینی. اهواز

      سلام من که بازنشسته ام حقوقم چهارصدهزارتومان است لااقل دوبرابرکنید ماهم خشحال شویم

    • معینی. اهواز

      سلام من که بازنشسته ام حقوقم چهارصدهزارتومان است لااقل دوبرابرکنید ماهم خشحال شویم

    • حمید رجب زاده

      واقعا که

    • امیر

      باسواد تویی که 2500میگیری سطح سوادت چقدره ؟ چه پست و مقام و جایگاهی داری ؟عزیز من نمیشه یه استاد دانشگاه با معلم دبستان یه حقوق بگیرن شما تا کی میخاین اکبند بمونید

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      گور پدر دولت .......

    • م

      کی وچه موقع به فکرکارمندان بودین همه چی ۱۰ برابرشده حقوقهاهمونه با۳۰۰یا۴۰۰تومن دردی دعوانمیشه درچنین اجتماعی مردم روزبه روزپیرتروافسرده وبیمارمیشوند

    • بدون نام

      با این طرح فاتحه مدرک و تخصص و سابقه کار خوانده شد و فرقی بین یک نفر که دکترا داره با یک نفر که دیپلم یا سیکل داره وجود ندارد و باید افزایش آن که سابقه کاری نداره و فاقد مدرک بالا هست با کسی که باسابقه و تحصیلات عالی هست یکسان عمل شود و این شده معنای عدالت مد نظر مجلس

    • بدون نام

      عدالت یعنی اینکه هر کس متناسب حقوق تودش افزایش داشته باشد با یه درصد مشخص برای همه ، نه به صورت پلکانی و کسی که بالای ده میلیون می گیره افزایش نداشته باشد و کسی که زیر دو میلیون میگیره علاوه بر اون درصد مشخص جداگانه نیز افزایش داشته باشد مثلا مشخص شود حقوق زیر دو و نیم میلیون نباشد بعد درصد افزایش را هم برایش یعنی به دو و نیم میلون که دیگه پایینتر از ان نباشد اعمال شود

    • بدون نام

      قضییه افزایش حقوق به نفع فرزندان نمایندگان شد. انها چند سال پیش بستگان دیپلم و زیر دیپلم خود را وارد اموزش و پرورش و سایر ادارات نمودند،. حالا با این ترفند حقوق انها را تا لیسانس بالا می برند . اق

    • بدون نام

      کارمندان با هوش باشند،. نماینده ها به فکر فرزندان زیر دیپلم خود بودند که استخدام کردند . حالا به فکر افزایش حقوق انها بودند. افزایش بیست درصد به نفع اکثر کارمندان بود.

    • بدون نام

      کارمندان با هوش باشند،. نماینده ها به فکر فرزندان زیر دیپلم خود بودند که استخدام کردند . حالا به فکر افزایش حقوق انها بودند. افزایش بیست درصد به نفع اکثر کارمندان بود.

    • بدون نام

      سلام لطفا یه فکریم برای اونایی که 3تا بچه دارن بکنید پس خرج ومخارج اونی که 3بچه داره بااونی که اصلا نداره یا یه بچه داره چقدرمیشه درماه ???

    • بدون نام

      افزایش حقوق بالای ۵ میلبنو صفر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج