جاباما
۸۴۱۳۴۷
۱۷ نظر
۵۱۶۲
۱۷ نظر
۵۱۶۲
پ

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

واقعاً واژه‌ای برای توصیف هنر سیلین دیون وجود ندارد، این پرنده خوش‌صدای دنیای موسیقی با صدای ملکوتی خود سال‌ها است که می‌خواند و اگر روزی از صحنه جدا شود، انصافاً باید گفت: دنیای موسیقی چیزی کم خواهد داشت.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: واقعاً واژه‌ای برای توصیف هنر سیلین دیون وجود ندارد، این پرنده خوش‌صدای دنیای موسیقی با صدای ملکوتی خود سال‌ها است که می‌خواند و اگر روزی از صحنه جدا شود، انصافاً باید گفت: دنیای موسیقی چیزی کم خواهد داشت.

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

سلین دیونی که سال‌ها است ترانه‌های زیبای او را زمزمه می‌کنیم در کنار اینکه از نعمت خدادادی صدای زیبا بهره می‌برد، به لحاظ شخصیتی نیز بانوی موقر و بااخلاقی است و هیچ حاشیه‌ای از زندگی او تاکنون دیده نشده است. این پرنده خوش‌صدا به لحاظ تلاش و پشتکار نیز نسبت سایر همقطاران خود پیش‌قدم بوده است و چیزی حدود ۱۰۰۰ اجرای موفق را در کارنامه‌اش دارد.

سلین زاده ۳۰ مارس سال ۱۹۶۸ است و در خانواده‌ای فقیر و علاقه‌مند به موسیقی در ایالت کبک کانادا به دنیا آمد. سیلن دیون چهاردهمین فرزند خانواده‌شان بود و در سن ۱۸ سالگی پس از اینکه یکی از اجرا‌های مایکل جکسون را مشاهده کرد با خود عهد بست که در دنیای موسیقی چهره‌ای موفق و سرشناس شود. در همین راستا پدر و مادر سلین، ترانه‌ای که دخترشان خوانده بود را برای رنه‌آنژلیل فرستاند. رنه ارتباط‌های خوبی در دنیای موسیقی داشت و گفته می‌شود پس از شنیدن ترانه سلین دوین، تحت‌تاثیر قرار گرفت و به گریه افتاد. پس از آن هم به سلین دیون کمک کرد تا به خواننده‌ای جهانی تبدیل شود.

تلاش سلین دیون بی‌نتیجه نمانده است و جایزه‌های مختلفی را در کارنامه این خواننده خوش‌صدا شاهد هستیم که یکی از معروف‌ترین این افتخار‌ها را می‌توان جایزه ویژه الماس برای پرفروش‌ترین آثار یک خواننده زن در جهان دانست که به سلین دیون اهدا گردید.

گفته می‌شود این روز‌ها سلین دیون چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار دارایی دارد و به لحاظ مال و مکنت هیچ نیازی به پول ندارد، اما سلین دیون که پنجمین دهه زندگی خودش را سپری می‌کند اتفاق‌های دردناکی را نیز در طول زندگی شاهد بوده و عزیزان زیادی را از دست داده است. به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم اتفاق‌های دردناکی که سلین دیون پشت‌سر گذاشته اشاره کنیم.

از دست دادن همسرش رنه آنژلیل

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

در بالا برای شما از رنه آنژلیل گفتیم، سلین دیون و رنه سالیان سال عاشق و معشوق یکدیگر بودند و در دنیای پر‌رنگ و لعاب موسیقی، کمتر زوجی را سراغ داشتیم که تا این حد به یکدیگر وفادار باشند. رنه آنژلیل مسئولیت مدیریت برنامه‌های سلین دیون را از ابتدای حضور او در صحنه‌های موسیقی بر عهده داشت و به نوعی می‌توان گفت: این رنه بود که دست سلین را گرفت و او را از پله‌های موفقیت بالا برد.

رنه آنژلیل در ژانویه سال ۲۰۱۶ دو روز قبل از اینکه سلین دیون تولد ۷۴ سالگی او را جشن بگیرد از دنیا رفت و سلین را در غم و اندوه گذاشت. رنه اولین بار وقتی سلین دیون تنها ۱۲ سال بیشتر نداشت چشمش به چهره ماه او افتاد با صدای افسانه‌ای‌اش آشنا شد و در همان زمان تصمیم گرفت تا سلیون دیون را به بلند‌ترین صحنه‌های موسیقی برساند.

در آن زمان رنه آنژلیل چیزی حدود ۳۸ سال سن داشت و رابطه کاری این دو با جدیت تمام شروع شد تا سلیون دیون به هنرمندی که امروز می‌شناسیم تبدیل شود. رنه و سلین تنها در زمینه‌های کاری با یکدیگر همکاری داشتند تا اینکه سلین دیون به ۱۹ سالگی رسید و رابطه کاری این دو به عشقی آتشین مبدل گردید. در نهایت نیز در دسامبر سال ۱۹۹۴ در یک مراسم باشکوه سلین و رنه در کلیسا با هم ازدواج کردند.

در آن زمان رنه حتی فکرش را نمی‌کرد که روزی فرا برسد که مراسم ختم او را در همین کلیسا برگزار کنند. اما در نهایت عمر رنه آنژلیل به دنیا نبود و به‌رغم اینکه سلین دیون چندین سال از عمر خودش را وقف نگهداری از رنه کرد، باز هم کاری از دست کسی بر نیامد و رنه با فوت خود، سلین را در غم و اندوهی ابدی فرو برد. سلین دیون در مراسم ختم همسرش از رنه با احترام یاد کرد و گفت: رنه آنژلیل کسی بود که دست او را گرفت و به صحنه موسیقی برد.

سلین دیون در اولین اجرای خود پس از مرگ رنه آنژلیل، به هوادارانش گفت که همسرش همیشه در کنار او بود و در تمامی اجراهایش حضور داشت. حاصل عشق و ازدواج رنه آنژلیل سه فرزند با نام‌های رنه چارلز، نلسون و ادی است که السون و ادی دوقلو هستند.

مصیبت‌های پیاپی کمر سلین دیون را شکست

سلین دیون هنوز لباس عزای رنه آنژلیل را از تنش به در نکرده بود که خبر مرگ ناگوار برادرش، دانیل دیون در رسانه‌ها پخش شد. دانیل در سن ۵۹ سالگی بر اثر چندین سرطان مرگبار دارفانی را وداع گفت و این اتفاق دقیقاً زمانی افتاد که دو روز از مرگ رنه آنژلیل می‌گذشت.

سیلن که بار غم کمر او را شکسته بود در مراسم ختم برادرش نتوانست حضور پیدا کند، دانیل دیون فرزند سیزدهم خانواده بود و از آنجایی که به لحاظ سن و سال با سیلین دیون اختلاف زیادی نداشت، رابطه این برادر و خواهر بسیار نزدیک و عاطفی بود. سلیون دیون بعد‌ها گفت: او و فرزندانش به اندازه‌ای در آن روز‌ها برای رنه آنژلیل اشک ریخته‌اند که دیگر اشکی برای ریختن در مراسم ختم دانیل نداشتند و طاقت دیدن مراسم خاکسپاری برادرش را نداشت.

در ماه مارس ۲۰۱۶ نیز که مدتی از غم و مصیبت‌های وارد شده به سلین دیون گذشته بود، این خواننده در مصاحبه‌ای با مجله پیپل مدعی شد، مطمئن است همان گونه که رنه در زندگی مواظب او و خانواده‌اش بوده است در آسمان‌ها نیز از دانیل استقبال می‌کند و مواظب برادرش خواهد بود.

سایه مرگ از خانواده سلین دیون رخت بر نمی‌بست

هنوز سیلین دیون و خانواده‌اش در ماتم غم از دست دادن دانیل و رنه بودند که خبر رسید شوهر خواهر سلین دیون نیز گرفتار سرطان شده بود. سرطان به ریه، مغز و استخوان‌های او رسید و شوهر خواهر سلین را به کام مرگ فرو برد.

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

سلین دیون مدتی بعد در مصاحبه‌ای با تورنتو سان گفت که شوهر خواهرش در مؤسسه درمانی که با نام پدر فقید سیلین دیون نامگذاری شده بود مدتی بستری بود تا اینکه در نهایت در آگوست سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت.

شوربختانه باید گفت: خواهر سلین دیون مدت‌ها پیش، فرزند ۱۶ ساله‌اش را نیز از دست داده بود. سلین دیون در مصاحبه‌ای به این واقعه تلخ اشاره کرد و گفت: به خاطر می‌آورد که خواهرزاده‌اش کارین را در بستر مرگ در آغوش گرفته بود و به آرامی برایش ترانه می‌خواند تا اینکه چشم‌های دخترک بسته شد و پس از اینکه چند قطره اشک از چشم‌های دخترک فرو ریخت، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سال‌ها بیمارداری زندگی حرفه‌ای و شخصی سلین دیون را تحت تأثیر قرار داد

رنه آنژلیل پیش از اینکه از دنیا برود چیزی حدود ۲۰ سال آزگار بیمار بود و در سال ۱۹۹۹ پزشکان متوجه شدند رنه سرطان دارد. اگر خاطر شما باشد در آن زمان سلین دیون در اوج فعالیت هنری خود بود و به‌رغم اینکه جامعه موسیقی و هواداران، خواهان حضور او در صحنه‌ها بودند، سلین دیون کار و حرفه‌اش را به‌صورت موقتی متوقف کرد تا به همسرش رسیدگی بیشتری داشته باشد.

در آن زمان بخت با سیلین دیون و رنه یار بود و پس از حدود ۳۸ جلسه شیمی‌درمانی و پرتو درمانی در سال ۲۰۰۰ شاهد خبر‌های خوشی از بهبود رنه بودیم. سلین دیون نیز دوباره به صحنه‌های موسیقی بازگشت و در کنار رنه اجرا‌های موفقی داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۳ سرطان دوباره گریبان رنه را گرفت و این بار هم توانست با برداشتن غدد سرطانی از ناحیه گردن، یک بار دیگر از چنگ سرطان فرار کند. هنوز یک سالی بیشتر از بهبودی رنه نگذشته بود که در سال ۲۰۱۴ دوباره خبر‌های بدی از خانواده سلین دیون شنیدیم و در رسانه‌ها داشتیم که رنه با بیماری مهلکی دست و پنجه نرم می‌کند.

در نتیجه سلین دیون که جانش برای رنه آنژلیل در می‌رفت یک بار دیگر کار و اجرا‌های خود را معوق گذاشت تا به بستر رنه بشتابد و از همسرش پرستاری کند.

سلین دیون پدر عزیزش را هم از دست داده است

در سال ۲۰۰۳ پدر سلین دیون که حدود ۸۰ سال داشت پس از طی یک دوره بیماری از دنیا رفت. حدوک یک سال بعد از این حادثه دردناک، سلین دیون در برنامه لری کینگ حضور پیدا کرد و موضوع بیماری پدرش را با هواداران در میان گذاشت. او در این برنامه اعلام کرد که سرطان گریبان پدرش را گرفته بود.

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

سلین دیون در ادمه صحبت‌های خود اشاره کرد که پدرش را بسیار دوست داشت و واقعاً تحمل فقدان پدر برای او دشوار است. جالب است بدانید پدر سلین دیون تلاش زیادی در رسیدن او به موفقیت کرد و پس از اینکه پای سلین به صحنه‌های بزرگ موسیقی باز شد، در کنسرت‌های دخترش حضور پیدا می‌کرد و همانند یک طرفدار واقعی، از صدای سلین دیون لذت می‌برد و دخترش را تشویق می‌کرد.

سلین دیون نیز از آنجایی که می‌دانست پدرش عاشق صدای اوست، در مراسم ختم پدر، ترانه‌ای غمگین خواند.

خانواده سیلین دیون هرگز ثروتمند نبودند

این روز‌ها سیلین دیون را به‌عنوان یکی از ثروتمندترین و موفق‌ترین خواننده‌های زن دنیا می‌شناسیم، اما این خواننده اهل کانادا بی‌پولی‌های زیادی را تجربه کرده است و روزگاری بود که آه در بساط نداشت.

همان‌گونه که برای شما گفتیم، سلین دیون فرزند چهاردهم پدر و مادرش بود و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند اصلاً جایی برای حضور این تعداد بچه در کنار هم نداشت. در همین زمینه سلین دیون در سال ۲۰۱۲ طی مصاحبه‌ای با وَنیتی فِیر (Vanity Fair)، از خاطرات سخت دوران کودکی خود گفت و مدعی شد از آنجایی که خانه آن‌ها فضای کافی برای بزرگ کردن بچه‌ها نداشت، مادرش به جای گهواره، نوزاد‌ها را در کشو کمد می‌گذاشت.

سلین دیون در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد که خانواده آن‌ها ممکن بود به لحاظ مالی پول و ثروتی نداشتند، اما عشق بین افراد خانواده موج میزد و اعضای خانواده در تمامی لحظه‌ها از یکدیگر پشتیبانی می‌کردند. به نظر سلین دیون، عشق و محبت و پشتیبانی اعضای خانواده از یکدیگر برای داشتن خانواده‌ای خوب کفایت می‌کند و پول در این بین تأثیر زیادی ندارد.

مدت‌ها طول کشید تا سیلین دیون باردار شود

سلین دیون و رنه آنژلیل به راحتی صاحب فرزند نشدند و بارداری سیلین دیون مجبور شد برای حامله‌شدن از روش لقاح مصنوعی کمک بگیرد. در این بین در سال ۲۰۰۹، فرزند سلین دیون سقط شد و به‌رغم اینکه این اتفاق تأثیر زیادی روی روح و روان او گذاشته بود در مصاحبه‌ای با اپرا وینفری گفت: زندگی بالا و پایین زیاد دارد و اجازه نمی‌دهد سقط فرزندش بیش از حد او را ناراحت کند. سلین دیون گفت: خانم‌های زیادی برای بچه‌دار شدن تلاش می‌کنند و در این میان فرزند‌های زیادی نیز سقط می‌شوند، اما زندگی ادامه دارد و نباید اجازه دهیم برای چنین چیز‌هایی بیش از حد ناراحت شویم.

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

خوشبختانه در نهایت زندگی به سلین دیون برای بچه‌دار شدن روی خوش نشان داد و در ماه می‌سال ۲۰۱۰ شاهد خبر بارداری سلین دیون بودیم. جالب اینجاست که سلین دیون دوقلو باردار بود و دو پسر زیبا با نام‌های نلسون و ادی آنژلیل در بیست و سوم اکتبر سال ۲۰۱۰ به دنیا آمدند. پس از آن هم یک بار دیگر سلین دیون باردار شد و فرزندی با نام رنه به‌دنیا آورد.

سلین دیون برای مدتی صدای ملکوتی‌اش را از دست داد

حنجره طلایی سلین دیون در سال ۲۰۱۲ دچار مشکل شد و به همین دلیل مجبور شاهد خبر لغو کنسرت‌های سلین دیون در لس‌وگاس به مدت چندین ماه بودیم. این حادثه سلین دیون را مجبور کرد به مدت شش تا هشت هفته از کار دست بکشد و به تار‌های صوتی‌اش استراحت دهد. خوشبختانه این عارضه جدی نبود و سلین دیون توانست ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ دوباره به صحنه باز گردد.

جالب است بدانید به‌رغم اینکه احتمال آن وجود داشت سلین دیون صدای‌اش را از دست بدهد در مصاحبه‌ای گفت: اصلاً نگران این نیست که دیگر نتواند بخواند، او متذکر شد عاشق خوانندگی است، اما هرگز خودش را وابسته به این کار نمی‌داند و معتقد است زندگی هر چیزی که پیش‌روی او قرار دهد را خواهد پذیرفت. وی در ادامه گفت: فرزندانش مهم‌ترین چیزی هستند که در دنیا دارد.

رنج‌ها و اتفاقات دردناک زندگی «سلین دیون»

پس از اینکه سلین دیون صدایش را بازیافت و در سال ۲۰۱۳ دوباره به صحنه‌های موسیقی بازگشت، در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز خبر‌هایی از بیماری گوش سلین دیون منتشر شد. از قرار معلوم گوش میانی سلین دیون مشکل پزشکی داشت و مجبور شد برای درمان، یک بار دیگر تن به جراحی بدهد.

سلین دیون در این زمینه در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک نوشت، مدتی است شانس با او یار نیست و از تمامی هوادارانش برای لغو شدن کنسرت‌های او در لس‌وگاس عذرخواهی کرد.

سعی کردیم تمامی اتفاقات ناخوشایندی که سلین دیون تجربه کرده بود را با شما در میان بگذاریم، از آنجایی که مطمئن هستیم سلین دیون طرفداران زیادی دارد و چه بسا که خاطره‌های خوبی با ترانه‌های سلین دیون داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، خاطره‌های خود را از ترانه‌های سلین دیون با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. یا اینکه اگر اطلاعات جالبی از سلین دیون می‌دانید، این نکته‌ها را با ما و بقیه کاربران نیز در میان بگذارید.

منبع: nickiswift

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      این یارو را که پارسال گفتن مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله دشمنانش بمیرند

      • بدون نام

        همسرش بیست سال از خودش پیرتر بود خب باید هم زودتر می مرد

      • بدون نام

        چه ادبیات زیبایی

    • علیرضا ناصری

      این یارو را که پارسال گفتن مرد

    • علیرضا ناصری

      این یارو را که پارسال گفتن مرد

      پاسخ ها

      • مصطفی

        داداچ اخبار داعش رو گوش میدی عقب افتاده

      • بدون نام

        باشه بابا سرویس کردی
        شما بگو مرده

    • بدون نام

      خداوند به این خواننده خوش صدا و با شخصیت سلامتی بدهد

    • بدون نام

      چرا بعضیا حرف زدنشون اینقدر سطح پایینه؟ مدام هم تکرار می کنند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی نت ضعیفه پیام دیر ارسال میشه اینها هم هی روی ارسال میزنند. یه بار بزنند کافیه

    • بدون نام

      خاوري هم بدون هيچ زحمت و مصيبتي با يه اختلاس تونست همسايه ي اين بانوي پولدار و موفق بشه

    • رها

      تایتانیک...

    • بدون نام

      جاااان!صدای ملکوتی!

    • بدون نام

      برترینها چیشده؟! دیگه مخاطب نداری یا سایتت مشکل دار شده؟!!ا پربحث ترین مطالب خیلی کم نظر داره.خوبی؟!

    • بدون نام

      صدای ایشون واقعا عالیه من یه مدت فقط سلین دیون گوش میکردم. اصلا صداشون خاص هست و بسیار شیوا. خواننده بسیار با وقاری هم هستند

    • بدون نام

      صدای ملکوتی!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج