۸۴۱۴۰۴
۲۴ نظر
۵۰۱۲
۲۴ نظر
۵۰۱۲
پ

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

با افزایش قیمت گوشت، احتمال وقوع تخلفات درزمینهٔ ارائه گوشت حلال و بهداشتی و همچنین قاچاق دام زنده افزایش یافته است و روزانه اخباری در سراسر کشور در خصوص شناسایی این تخلفات به گوش می‌رسد.

خبرگزاری ایسنا: با افزایش قیمت گوشت، احتمال وقوع تخلفات درزمینهٔ ارائه گوشت حلال و بهداشتی و همچنین قاچاق دام زنده افزایش یافته است و روزانه اخباری در سراسر کشور در خصوص شناسایی این تخلفات به گوش می‌رسد.

روز گذشته (۱۹ اسفند ۹۷) مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس در پی یک گزارش محلی اقدام به شناسایی و توقیف خودروی حامل مقادیری گوشت الاغ در روستای قلاتو از توابع شهرستان بندرعباس کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس در پی یک گزارش محلی با لباس مبدل اقدام به شناسایی و توقیف خودروی حامل مقادیری گوشت الاغ در روستای قلاتو از توابع شهرستان بندرعباس کردند.

سرهنگ اسماعیل مشایخ افزود: مأموران پس از توقف خودرو و بازرسی متوجه مقادیری گوشت در صندوق‌عقب خودرو شدند، گوشت موردنظر شامل چند تکه ران و گوشت‌های چنجه شده در پلاستیک بود که پس از بررسی‌های بیشتر لاشه و سر یک الاغ نیز در محل ذبح کشف شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص دو نفر دستگیر شدند و بازجویی‌ها جهت پی بردن به نوع مصرف این گوشت در حال بررسی است و بازجویی و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان نیز در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: متأسفانه در شرایط کنونی کشور به علت وضعیت اقتصادی و بالا رفتن قیمت گوشت احتمال بروز تخلفات بسیار بالا رفته است.

محمد جانباز با بیان اینکه این مقدار گوشت توقیف شده در محدوده روستایی توسط نیروی انتظامی شکل گرفته است و ما در حال بررسی جزئیات این تخلف هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید نظارتی که در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی که آغاز کرده‌ایم، چنین گوشت‌هایی وارد قصابی‌ها نمی‌شود، چراکه گوشت‌هایی که در قصابی‌ها توزیع می‌شوند باید مهر و لیبل داشته باشند.

وی ادامه داد: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی روزانه قصابی‌ها،مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و تمامی مکان‌هایی که با فرآورده‌ها خام دامی سروکار دارند مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرند و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان بیان کرد: با آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تاکنون با تخلفی درزمینهٔ توزیع گوشت‌های غیرمتعارف مواجه نشدیم و تنها چند تخلف درزمینهٔ توزیع گوشت‌هایی که چرخه کشتارگاهی را طی نکرده‌اند، داشته‌ایم.

جانباز در خصوص قاچاق دام زنده نیز ابراز کرد: ما به نیروی انتظامی نیز اعلام کرده‌ایم که هر محموله دام زنده باید گواهی حمل بهداشتی از مبدأ داشته باشد و هر محموله‌ای که فاقد این گواهی باشد به‌مثابه قاچاق بوده و باید توقیف شود.

وی در پایان خطاب به شهروندان هرمزگانی اظهار کرد: کشف گوشت الاغی که در روز گذشته صورت گرفته به دنبال گزارش محلی توسط مردم بوده و شاید در صورت عدم گزارش مردم چنین کشفی هم صورت نمی‌گرفت، لذا از مردم هرمزگان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه چه در قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و چه در محل‌هایی خارج از محدوده کنترل ما حتماً به اداره دامپزشکی شهر خود مراجعه و یا به سامانه ۱۵۱۲ ما اطلاع‌رسانی کنند تا برخورد لازم صورت پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممم

      وای خداااا..آخه بی شرفای بی وجدان میخواهید گوشت الاغ بدین به مردم بخورن تا پول دربیارین خدا داریم به کجا میرسیم..البته وقتی مسئولین اینجوری مردم میگن چرا ما اینکارو نکنیم بخدا مردم ایران خیلی تحمل میکنن

      پاسخ ها

      • عاشوری

        روز بروزم داره بدتر میشه

    • نورزهرا اسدی

      وای خدایا قتل

      پاسخ ها

      • علیرضارضایی

        واقعا موافقم

    • خوم

      وای قتل

    • بدون نام

      برای تنظیم بارار بوده؟

    • بی نام

      بخدا این ملت گوشت الاغ هم زیادشونه .

      پاسخ ها

      • ستایش

        واقعا

    • مش قاسم

      می خواستن تحریم ها را با الاغ دور بزنن

    • شکیبه

      به یقین در این سال ها هر کداممان یه خر کاملی خوردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردمه بیچاره

    • بدون نام

      بیچاره الاغ زبون بسته و ننگ بر اون الاغی که این کارو کرده

    • بدون نام

      مشگل گوشت هم حل شد گوشت الاغ باهاش قیمه درست کنی با برنج به اسم ایرانی ولی هندی بزنی به بدن

    • بدون نام

      گوشت الاغ را تقسیم کنید در اینده وحرام نیست که مبارزه باهاش میکنید ! یکم سفته که میشه نرمش کرد مثل رستورانها . که مقداری شناسایی شدن که گوشت الاغ به خورد مردم دادن کسی حرفی از حلال و حرومی ....نگفت وماست مالی شد

      پاسخ ها

      • 97/12/21

        گوشت خر و پنیر هردو مکروه هستند انتخاب با شماست...

        گوشت خر و پنیر هر دو مکروه هستند .

      • بدون نام

        گوشت الاغ اتفاقا بسیار لذیذ است

    • قلی

      مگه خر دل من نداره!!؟ طفلکی هیششششششششکی دوسش نداره

    • بدون نام

      چندوقت دیگه گوشت خرهم گیرتون نمیادبخورین قدرشوبدونید

    • بدون نام

      این همه گوشت خوک و الاغ سرو می شود .
      روحانی حیا کن . مردم بیچاره را رها کن .

    • اسی

      خب گوشت خر هم گوشته .همش که نباید گوساله و بره باشه . بیاید یکم تنوع طلب باشیم. حالا تو چین سگ و گربه میخورن مردن؟؟

    • بدون نام

      به به!!!؟

    • بدون نام

      دارند آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی میشوند که انقدر مردم را تشویق به مسافرت میکنند ومردم را می کشانند توی جاده های بی امکانات

    • بدون نام

      اخرش با این وضعیت اقتصادی بد گوشت الاغ که چه عرض کنم گوشت خر هم به مردم میفروشند

    • رحیم

      درشرایط قحطی مراجع گوشت اسب و غیره ..روهم حلال کردن خخخخخه شوخی کردم .اما خدا از اونهای نگذره که با وعده مدریت اومدن وهیچ کاری نکردن وگرنه نه قحطی ما روگرفته نه کشور بی بضاعتی هستیم فقط نبود مدیریته من که دیگه نه رای میدم نه اصلاح طلب.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج