۸۴۱۴۴۴
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

پرواز‌های بوئینگ در بسیاری از کشور‌ها تعلیق شد

در پی سقوط هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی که دومین حادثه برای این مدل از این هواپیما در پنج ماه اخیر محسوب می‌شود، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان از جمله در کشورهای اتیوپی، چین، استرالیا، کرۀ جنوبی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، مغولستان، آفریقای جنوبی، مراکش، مکزیک، برزیل، آرژانتین و منطقۀ کارائیب اعلام کردند که استفاده از این هواپیماها را بطور موقت متوقف خواهند کرد.

یورو نیوز: در پی سقوط هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی که دومین حادثه برای این مدل از این هواپیما در پنج ماه اخیر محسوب می‌شود، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان از جمله در کشورهای اتیوپی، چین، استرالیا، کرۀ جنوبی، اندونزی، سنگاپور، تایلند، مغولستان، آفریقای جنوبی، مراکش، مکزیک، برزیل، آرژانتین و منطقۀ کارائیب اعلام کردند که استفاده از این هواپیماها را بطور موقت متوقف خواهند کرد.

اتحادیۀ خلبانان شرکت‌های هواپیمایی آرژانتین نیز اعلام کرد که خلبانان این کشور تا زمانی که اطلاعات کافی دربارۀ این هواپیما و امنیت آن در اختیارشان قرار نگیرد و تضمین‌های لازم به آنها داده نشود، حاضر به پرواز با این مدل از هواپیما نخواهند بود.

در برخی کشورها همچون هند نیز مقامات تصمیم گرفتند که اقدامات امنیتی مضاعفی را در فرودگاه‌ها و هواپیما به اجرا بگذارند.

حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس ۸ که یکشنبه ۱۰ مارس در اتیوپی روی داد ۱۵۷ کشته برجای گذاشت. سال گذشته در پی سقوط همین مدل از هواپیما متعلق به خطوط هوایی لیون‌ایر اندونزی نیز ۱۸۹ نفر کشته شدند.

علت سقوط هواپیمای اتیوپی هنوز روشن نشده است. کارشناسان توانسته‌اند هر دو جعبۀ سیاه این هواپیما را پیدا کنند و یکی از شاهدان سقوط نیز به خبرنگاران گفته است که قبل از سقوط، هواپیما را در آسمان در حالی که دودی از عقب آن خارج می‌شده، دیده است.

بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ جدیدترین مدل هواپیماهای بوئینگ تک راهرو است. بیش از ۵۰ سال از آغاز بهره‌برداری از این هواپیماهای کوچک می‌گذرد؛ هواپیماهایی که به‌سرعت به رایج‌ترین و پرفروش‌ترین مدل هواپیمای مدرن مسافرتی جهان تبدیل شدند.

واکنش ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا، کشور سازنده این هواپیما تصمیمی برای زمین‌گیر کردن هواپیماهای خود نگرفته اما شرکت بوئینگ را موظف به اصلاح هواپیمای مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ کرده است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) از بوئینگ خواسته است که حداکثر تا ماه آوریل تغییرات لازم را در نرم افزارها همچنین سیستم کنترل مدل مکس ایجاد کند. بوئینگ همچنین موظف شده است که دستورالعمل‌های آموزش خلبانان را به‌روز کند.

شرکت بوئینگ نیز گرچه اعلام کرد که دلیلی نمی‌بیند که پرواز این مدل از هواپیماهایش را متوقف کند اما تاکید کرد که در پاسخ به درخواست اداره هوانوردی فدرال آمریکا نرم افزارهای هواپیماهای خود را «در هفته‌های پیش‌رو» به‌روز خواهد کرد.

پیامدهای اقتصادی حادثۀ اتیوپی برای بوئینگ

شرکت هواپیمایی بوئینگ با بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیروی کار، از سودآورترین صنایع آمریکا محسوب می‌شود. تنها از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون ۳۵۰ فروند از هواپیماهای این شرکت به ناوگانهای هواپیمایی در سراسر جهان اضافه شده‌اند.

شرکت بوئینگ یک ابزار تجاری بسیار مهم برای آمریکاست و حتی بخشی از مذاکرات تجاری اخیر چین و پکن نیز به محصولات این شرکت اختصاص یافته است.

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکا، در مذاکرات اخیر، واشنگتن پکن را که مالک بیش از یک چهارم از کل این مدل از هواپیما در جهان است تحت فشار گذاشته بود تا برای حفظ تعادل تجارت میان دو اقتصاد بزرگ جهان، برای سفارش شمار جدیدی از محصولات بوئینگ وارد عمل شود.

سقوط هواپیما در اتیوپی بر نگرانی سرمایه‌گذاران نیز افزود و باعث شد که تنها در روز دوشنبه ارزش سهام بوئینگ در بورس وال‌استریت ۵.۳۶ درصد سقوط کند. در مجموع در پی دو سقوط طی شش ماه گذشته، ارزش سهام بوئیگ ۱۰ درصد کاهش یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شد تحریم شدیم و نخریدیم از این بویینگ
      خخخخخخخخخخخخ

    • میرزا غلامحسینخان قاجار

      اینجا که خدای نکرده هواپیمایی سقوط کنه نه علتشو میفهمن ،یا به مردم نمیگن ،هیچ هواپیمایی هم تا روشن شدن علت زمینگیر نمیشه ..

    • بدون نام

      ما که قربونش برم ی مدت مود بو چپ راست سقوط اینگار نه اینگار که کسی کشته میشه

    • rahman

      تمام این کشورها که بویینگ رو زمینگیر کردن بعید نیست این هواپیماهارو بفروشن به ایران.

    • rahman

      تمام این کشورها که بویینگ رو زمینگیر کردن بعید نیست این هواپیماهارو بفروشن به ایران.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج