۸۴۱۴۶۸
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

۷۵ درصد بازنشسته‌ها چقدر حقوق می‌گیرند؟

حقوق‌های پایین بازنشستگان در حالی همواره مورد اعتراض بوده و مدتی است که برای بهبود وضعیت آن منابعی در بودجه در نظر گرفته می‌شود که با این وجود در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از بازنشسته‌ها کمتر از ۲.۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: بررسی وضعیت پرداخت حقوق به بازنشسته‌های دولت از این حکایت دارد که در حال حاضر حدود دو میلیون و ۱۱۱ هزار بازنشسته از دولت حقوق می‌گیرند که از این تعداد حدود ۷۲۳ هزار و ۳۷ نفر یعنی ۳۴ درصد آنها کمتر از دو میلیون تومان در ماه و یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۱۴ نفر کمتر از ۲.۵ میلیون تومان در ماه دریافتی دارند.

این در حالی است که دریافت حقوق بالا بین بازنشسته‌ها بسیار محدود بوده و فقط ۴۳ هزار و ۷۷۰ نفر از مجموع حدود دو میلیون و ۱۱۱ نفری دریافتی بالای چهار میلیون تومان دارند که البته سقف آن مشخص نیست.

پایین بودن حقوق کارکنان دولت و به ویژه بازنشسته‌ها با توجه به شرایط تورمی موجود موجب شد تا لایحه بودجه سال آینده در بخش پرداخت حقوق‌ها شرایط متفاوتی را گذرانده و پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوقی که دولت مطرح کرده بود کنار گذاشته شده و افزایش یکسان ۴۰۰ هزار تومانی برای تمام حقوق‌بگیران به علاوه پنج درصد به تصویب برسد.

بر این اساس اگر این قانون به مرحله‌ی اجرا در بیاید حقوق‌بگیران زیر دو میلیون تومان از جمله بازنشستگان حقوقی در حد دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کمتر از ۲.۵ میلیون تومان در سال جاری به دو میلیون و ۷۹۷ هزار تومان در سال آینده افزایش حقوق خواهند داشت.

این در شرایطی است که طبق ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهند.

در همین راستا دولت در لوایح بودجه سال گذشته، سال جاری و سال آینده منابعی را برای تناسب‌سازی حقوق پیش‌بینی کرده بود؛ به طوری که در سال اول اجرای برنامه ششم توسعه حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته که مجلس شورای اسلامی ۲۴۰۰ میلیارد به آن اضافه کرده و در مجموع ۳۴۰۰ میلیارد برای این موضوع پرداخت انجام داد.

برای سال جاری نیز پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰۰ میلیارد دیگر نیز نمایندگان به آن اضافه کردند و رقم ۲۰۰۰ میلیاردی بار دیگر افزایش پیدا کرد؛ به گونه‌ای که دولت با استفاده از اختیارات قانونی خود حدود ۳,۴۰۰ میلیارد تومان را برای تناسب حقوق بازنشستگان اختصاص داد.

برای سال آینده با توجه به افزایش حقوقی که در نظر گرفته شده، دولت ۵۰۰۰ میلیارد دیگر را تأمین خواهد کرد تا بتواند برای رسیدگی به وضعیت حقوقی بازنشستگان اختصاص دهد.

بر این اساس مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه، ضمن اختصاص اعتبار برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مقرر کرد بازنشستگانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از دو و نیم میلیون تومان است در اولویت قرار گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام این محدودیتها زمان احمقی نژاد و خود همین حاجی بابایی نادان همدانی برای معلمان ایجاد شده است. حالا برای تخریب دولت دلسوز شده است. خدا لعنتت کند حاجی بابایی که معلمان را نابود کردی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیسواد راهم بهش اضافه کن،

      • بدون نام

        آفرین به حضور ذهن جنابتان...هرچه بدبختی و فلاکت بود از زمان آن احمق خود بزرگ بین پدید آمد... نتیجه عملکرد ش شد زنجانی ورحیمی و مشایی و محصولی....مردم از ترس آنکه احمدی نژاد دیگر ی چهره نشود مجبورا به روحانی رای دادند که این هم دنباله رو دولت هاشمی است...عشق گدا پروری

      • بدون نام

        دوست عزیز اتفاقاً دوره احمدی نژاد جلوی بخور بخور مدیران و افزایش حقوق آنان را گرفته بود. یحتمل جنابعالی از آن دسته اید .

      • سید علی ولایتمدار

        از سرشونم زیاده

    • بدون نام

      تمام این محدودیتها زمان احمقی نژاد و خود همین حاجی بابایی نادان همدانی برای معلمان ایجاد شده است. حالا برای تخریب دولت دلسوز شده است. خدا لعنتت کند حاجی بابایی که معلمان را نابود کردی.

    • مهدی

      لطفا از اون25درصد مابقی بگو

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه با این افزایش حقوق .ده درصد را کردید ۵ درصد .

    • بدون نام

      واقعا اگر مجلس دخالت نکند باید ما چکار کنیم با این کار مجلس دو باره در حق ما ظلم میشود لعنت به این مجلس من الان بعد از چند سال بدبختی حقوق من شده سه میلیون با افزایش 20 درصد میشد ششصد تومان ب این قانون مجلس میشود پانصد پنجاه تومان . با این قانون مسخره شما دو باره ظلم در حق من کردی واقعا شرف ندارید

    • غلام

      یک مسلمان در انتقاد به رجال و مسوولان نباید توهین کند قدر آزادی را بدانیم

      پاسخ ها

      • دل نگران

        ازادی به چه قیمتی دولتمردانی مرفه اشرافی نمیخولهیم امثال رجاییها رفتنند باید بهاینها توهینکرد

      • بدون نام

        خدا راشکر که همین بخور ونمیرراقطع نکردند دستتون درد نکه ماچهارنفر بیسرپرست وماهیانه یک ودویست میگیریم توراخدابفکرس ه تا بچه یتیم هم باشید.

    • بدون نام

      خدا لعنت کند که مرغ 5500خرداد ماه شده 18000هزار تومان
      گوشت 42000تومان شده 120000هزار تومان سکه 1300000هزار تومانی بعد حقوق کارگران و بازنشستگان را 400000هزار تومان+نیم درصد می خواهیم د اضافه کنید خداوند ازتون نگذرد با این حقوق های نجومی که می گیرید و از دل مردم بی خبرید
      یکم به درد مردم برسید آنها یی که راس کارید
      با این همه منابعی که داریم وضع مردم خوبمان این جور باید باشد؟9درصد منابع و،یک درصد جمعیت جهان داریم کم دزدی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج