جاباما
۸۴۱۴۸۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

فغانی: همه ایرانی‌ها توسط نایکی تحریم شده اند

علیرضا فغانی می گوید همه این روزها می گویند که از داوری ضرر کرده اند، پس چه تیمی در این میان سود کرده است.

ورزش سه: علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران در حاشیه کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران و کمک داوران فوتبال توضیح داد: ما در گذشته در طول فصل فقط دو کلاس توجیهی داشتیم که آن هم در ابتدای فصل و در تعطیلات نیم‌فصل برگزار می‌شد، اما اکنون با تدبیری که اندیشیده شده است، هر ماه یک روز کلاس داریم. در این کلاس‌ها حداقل اشتباهات هفته‌های گذشته را مرور می‌کنیم و در جهت اصلاح آنها قدم برمی‌داریم.

فغانی در مورد احتمال استفاده از سیستم VAR اعلام کرد: در جریان این موضوع نیستم و مسئولان باید در مورد آن نظر بدهند. ما دو مرحله این سیستم را به صورت آفلاین چک کردیم و یکسری از اشکالاتی که وجود داشت را اعلام کردیم. مسئولان در حال رفع آنها هستند. استفاده از این سیستم مراحلی دارد که باید طی شود، اما قطعاً ورود VAR به هر کشوری به داوران آن کشور کمک کرده است.

فغانی در مورد اعتراضاتی که به حقوق داوران وجود دارد، بیان کرد: عشق و علاقه به داوری و تمرکز ربطی به دستمزد داوران ندارد. ما خودمان وضعیت را می‌دانستیم و با علم به همین موضوع وارد داوری شدیم. خود من اعتقاد دارم حق‌الزحمه داوران را نمی‌شود با بازیکنان مقایسه کرد. این‌طور هم نیست که بگوییم چون ما رده‌بندی جام جهانی را قضاوت کرده‌ایم پس داوری‌مان از فوتبال ما جلوتر است. حقوق داوران لیگ برتری هر پنج الی شش هفته یک بار پرداخت می‌‌شود، اما در لیگ‌های پایین‌تر وضعیت بدتر است.

فغانی در مورد تحریمش از سوی کمپانی نایکی گفت: تحریم فقط در مورد من نبوده است. تمام ایرانی‌ها از سوی این کمپانی تحریم شدند. لباس‌های ما را هم فیفا می‌دهد.

فغانی که قضاوت هایش در هفته ها و ماه های اخیر با اعتراضات زیادی روبرو شده در این مورد می گوید: من یک رویه را از ابتدای داوری‌ام در پیش گرفته‌ام که نه از تعریف‌ها خیلی ذوق می‌کنم و نه انتقادات روی من تأثیر می‌گذارد. نمی‌خواهم از فرهنگ و دیگر چیزها صحبت کنم، اما با یک مصاحبه بازیکن یا مربی همه چیز علیه ما می‌شود. همیشه دنبال این هستیم که یک نفر را سیبل کنیم. من هجمه‌های بدتر از این را تجربه کرده‌ام و خیلی روی من تأثیر نمی‌گذارد.

چندی پیش کمیته داوران نامه ای خطاب به داوران منتشر کرد که از یک کانال تلگرامی خارج شوید؛ فغانی در این مورد بیان می کند: چند داور جوان یک گروه تلگرامی تشکیل دادند به نام آکادمی داوران. این گروه در اوایل کار خود به خوبی کار می‌کرد، اما از یک جا به بعد هم‌راستا با کمیته داوران پیش رفت که همین موضوع باعث شد تا اعلام کنند این گروه را ترک کنید. الان هم این گروه می‌تواند نام خود را عوض کند یا کار دیگری انجام دهد.

فغانی در واکنش به این پرسش که آیا او نیز این گروه تلگرامی را ترک کرده یا خیر، گفت: من از اول هم عضو این گروه نبودم.

وی در مورد اظهارنظرهای مختلف پیرامون صحنه‌های مشکوک دیدار نساجی - پرسپولیس و برخورد توپ به دست مدافع تیم نساجی تصریح کرد: کارشناسان هم نظر خودشان را گفته‌اند. من خودم فیلم را دیده‌ام. اعتقاد دارم دست مدافع در حالت طبیعی قرار داشت. ضمن احترامی که برای آقای مرادی قائلم، اما او هم نظر خودش را گفته است. چیزی که در فوتبال ما بد است این است که همه می‌گویند ما از داوری ضرر کرده‌ایم. پس چه کسی سود کرده است؟! بهتر است یک مقدار انصاف داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منفورترین داور ایرانی هستی جناب مغروریان و فغان از دست تکبر شما.

    • علی بهرامی

      جناب شما منفورترین داور ایرانی هستید و فغان از تکبر شما. ایکاش داوری که در خارج کشور انجام میدادین در داخل نیز ولی ...

      پاسخ ها

      • ح...

        اون غروری که تو داری اقای فغانی تو جام جهانی رفتی سوت زود مغرور شدی ولی همیشه مغرور بودی و هستی هیچ مردانگی تو وجودت نیس .... با اون غرورت به هیجا نمی رسی جناب فغانی خودتتو خیلی بزرگ می بینی

    • بدون نام

      اگر پرسپولیس قهرمان نشه مقصر اصلی همین ناداور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج