۸۴۱۶۰۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زین الدین زیدان؛ چرا رفت و چرا حالا برگشت؟

نزدیک به ده ماه قبل بعد از هتریک در اروپا، زیدان رئال مادرید را ترک کرد.

وبسایت نود: سولاری اگرچه این هفته موفق شد در لالیگا به بردی پرگل برسد ولی این پیروزی برای ابقا در پستش کافی نبود. او بعد از تنها حدود ۴ ماه فعالیت در رئال مادرید، این تیم را ترک کرد و زیدان دوباره به نیمکت برنابئو بازگشت. نیمکتی که ده ماه قبل بعد از ثبت سومین قهرمانی متوالی در اروپا، آن را ترک کرده بود.

اما این تیم رئال مادرید با تیمی که زیدان آن را قهرمان اروپا کرد، فاصله زیادی دارد، آیا او قادر است سفیدپوشان را به قله بازگرداند؟ تا چه اندازه می تواند این تیم و بازیکنانش را پیشرفت دهد؟ زیدان در شرایطی رئال را ترک کرد که به دستاوردی فوق شگرف و باورنکردنی در برنابئو رسید.

موفقیت های او نه تنها در هزاره جدید، بلکه در ۵۰ سال اخیر در اروپا بی سابقه بود. او در همان فصل نخست حضورش در مادرید، با وجود آن که در میانه های راه به تیم ملحق شده بود، کاری کرد کارستان و تیمش را به قهرمانی اروپا رساند، فصل بعد از آن، نه تنها در لالیگا به قهرمانی رسید تا یکی از معدود قهرمانی های سفیدپوشان در لالیگا در یک دهه اخیر رقم بخورد، بلکه برای اولین بار در لیگ قهرمانان با فرمت جدید آن، توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. و این قهرمانی در فصل سوم بار دیگر تکرار شد تا هتریکی استثنایی رقم بخورد.

زین الدین زیدان؛ چرا رفت و چرا حالا برگشت؟

اما روزهای تیره به محض رفتن زیدان، آسمان برنابئو را فراگرفت. ابتدا نوبت به جدایی رونالدو رسید. سپس فصل شروع شد و از همان بازی ابتدایی فصل، خبری از موفقیت های قبل نبود. رئال مادرید سوپرجام را مقابل رقیب همشهری از دست داد. و اوضاع در طول فصل فقط بدتر و بدتر شد. اکتبر که فرا رسید، خیلی زود لوپتگی شغلش را از دست داد و چند هفته بعد نتایج ضعیف آنقدر ادامه یافت که امید برای فتح لالیگا، کاملاً رنگ باخته بود.

سرنوشت سولاری هم طی یک هفته تلخ به آخر خط رسید؛ دو شکست در خانه مقابل بارسلونا، یکی در لالیگا و دیگری در حذفی، و سپس باخت سنگین در مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان در خانه، موجب شد در عرض چند روز تمام امیدهای رئال مادرید برای رسیدن به توفیق در این فصل، از بین برود و دوران حکمرانی آنها هم در اروپا به سر برسد.

زین الدین زیدان؛ چرا رفت و چرا حالا برگشت؟

اکنون زیدان بازگشته است، اگر او حالا هم بتواند راهی به سوی موفقیت از این شرایط بیابد، باید زیدان را یک معجزه گر واقعی دانست. او شناخت خوبی از این باشگاه دارد و حالا با دستی پرتر و انتظارات کمتر و خواسته هایی بیشتر از پرز به مادرید باز می گردد.

زیدان وقتی در ژوئن بعد از قهرمانی سوم در لیگ قهرمانان از رئال مادرید جدا شد، درباره رفتنش چنین گفت: «فکر می‌کنم اکنون زمان مناسبش است، زمان جدایی رسیده و باید تغییری در رئال مادرید رقم بخورد. اگر مطمئن نباشم که صد درصد در مسیر برد، پیشرفت و موفقیت قرار داریم و در این باره تردیدهایی داشته باشم، تصورم این است که زمان جدایی فرا رسیده است.

فکر می کنم فصل آینده بردن جام برای رئال مادرید سخت خواهد بود. چنان که این فصل نیز مشاهده کردیم و پستی بلندی ها زیادی را دیدیم. نمی توانم شرایط مان در این فصل را در بازی های داخلی از یاد ببرم. فصل سختی را در لیگ پشت سر گذاشتیم، نمی توانم آسان آن را از یاد ببرم. در هر صورت فکر می کنم زمان آن رسیده تا در اوج خداحافظی و رئال مادرید را ترک کنم.»

زین الدین زیدان؛ چرا رفت و چرا حالا برگشت؟

زیدان در آن زمان به خوبی از وضعیت رئال مادرید آگاه بود. او می دانست تیمی را ترک می کند که از موفقیت اشباع شده است، ترکیب تیم به بازیکنان و ستارگانی متکی است که پا به سن گذاشته اند، رونالدو نیز ندای جدایی سر داده بود و البته هم به 33 سال رسیده بود.

آنها فصل گذشته بدل به تیمی شده بودند که به مدد درخشش، نبوغ و فروغ یک ستاره گام های بلندی را در لحظات حساس برداشتند و تا قهرمانی اروپا پیش رفتند ولی آنقدر خوب نبودند یا بهتر بگوییم کیفیت تیم آنقدر ثبات نداشت تا بتواند در یک لیگ طولانی به قهرمانی برسد. آنها در جام حذفی به جایی نرسیدند و در لیگ با 17 امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان، فصل را به پایان بردند.

زین الدین زیدان؛ چرا رفت و چرا حالا برگشت؟

این ها دلایلی بودند برای جدایی او از مادرید. اما حالا بعد از گذشت ماه ها، او این احساس را دارد که زمان مناسبی برای بازگشت فرا رسیده است. زمانی حضور او در رئال مادرید قمار بزرگی برای باشگاه بود و بعدتر تداوم حضورش روی نیمکت رئال، قماری برای شخص زیدان محسوب می شد. اما این روزها، حال و هوای برنابئو تغییر کرده است. اکنون خیلی‌ها در مادرید به خوبی می دانند که در نبود زیدان چه روزهای شومی را تجربه کردند.

زیدان در حالی بار دیگر در میانه فصل به رئال مادرید ملحق شده است که رئالی ها در این فصل چیزی برای توفیق پیش روی خود ندارند و البته تقریباً چیزی هم برای از دست دادن ندارند. اگر مأموریت زیدان در این فصل در رئال مادرید همچون یک بازی کامپیوتری بود، قطعاً سطح این بازی، آسان لقب می گرفت. حالا در فاصله ۱۲ هفته مانده به پایان فصل، رئال مادرید شاید تنها به دنبال این باشد که پایین تر از آلاوز قرار نگیرد. اختلافی ده امتیازی با آلاوز، چیزی نیست که به راحتی از دست برود. حتی اگر سولاری تا آخر فصل در رئال مادرید می ماند.

رئال مادرید طبق گفته خود زیدان باشگاهی با انتظارات فراوان است. او زمانی مدعی شده بود بعد از سه قهرمانی، دیگر چه چیز می تواند از بازیکنانش طلب کند؟ اما حالا بعد از چند ماه کابوس وار و سه شکست تلخ در خانه و خداحافظی با لالیگا و لیگ قهرمانان، او چیزهای زیادی را می تواند از بازیکنانش طلب کند. زیدان می تواند بار دیگر قهرمان برنابئو لقب گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج