جاباما
۸۴۱۶۳۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

زین الدین زیدان دوباره روی نیمکت رئال مادرید می نشیند.

وبسایت نود: ماه می ۲۰۱۸ زین الدین زیدان در زمان جدایی از رئال مادرید به جای خداحافظی، گفت: "به زودی می‌بینمتان.» او خیلی خوب هم روی حرفش ایستاد و حالا کمتر از یک سال بعد از خداحافظی، به برنابئو بازگشته است. خداحافظی او فقط ۲۸۴ روز به طول انجامید و حالا او بار دیگر سرمربی تیم سفیدپوش مادرید است.

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

رئال مادرید در هفته قبل سه شکست تلخ را تجربه کرد، دو باخت خانگی در ال کلاسیکو مقابل رقیب دیرینه ضمیمه یک شکست غیرمنتظره و سنگین در لیگ قهرمانان شد. حالا رئالی ها در این فصل دیگر عنوانی برای دستیابی ندارند ولی حداقل خوشحال هستند سرمربی موفق و محبوب شان بار دیگر به برنابئو بازگشته است. اما بازگشت زیدان چه تاثیراتی در مادرید می گذارد؟ البته که نباید فراموش کرد حضور زیدان در لندن نیز تاثیراتی به شکل مستقیم و غیرمستقیم می گذارد.

چه معنایی برای رئال مادرید دارد؟

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

در روزهایی که پرز تحت فشار زیادی قرار داشت و تیغ تیز انتقادات سمت او را هم نشانه گرفته بود، مدیر موفق رئالی ها تصمیمی گرفت که باید می گرفت، او شکی نداشت که زیزو تنها کسی است که در شرایط فعلی می تواند هواداران عصبانی و درهم ریخته مادرید را آرام و متحد سازد. هر چه باشد زیدان کسی است که توانست رکوردی تاریخی سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان را به ثبت برساند و کسب درصد ۶۹.۸ در موفقیت در رسیدن به جام در طی فقط دو و نیم فصل، خود نشاندهنده این است که تا چه اندازه زیدان گزینه ای غیرقابل بحث برای مادرید و پرز بوده است.

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

اما حالا که پرز موفق شده زیدان را متقاعد کند تا به مادرید بازگردد و روی تیمی که موفقیت با آن سخت تر از قبل به نظر می رسد، اعتبارش را قمار کند، می بایست نیازها و خواسته های سرمربی فرانسوی را هم برآورده سازد. و شاید مهمترین این موارد، افزایش قدرت تصمیم گیری زیدان در ترکیب تیم و جذب بازیکنان مدنظر سرمربی فرانسوی باشد.

حتی پرز در کنفرانس خبری روز دوشنبه به شوخی هم که شده به این موضوع پرداخت. او عنوان کرد امیدوار است ملیت یکسان زیدان و امباپه موجب شود تا زیزو بتواند هموطنش را به مادرید بیاورد. او حتی تایید کرد که تیمش به جذب نیمار علاقه مند است، البته که بحث بازگشت رونالدو هم مطرح شد ولی زیدان واکنش خاصی به این موضوع نشان نداد. اما احتمالاً بیش از همه، هازارد گزینه مورد علاقه زیدان برای تقویت قوای هجومی تیمش است.

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

اما تمام اینها نیازمند سرمایه ای هنگفت است که شاید فعلاً رئال مادرید از آن بی بهره است. تیمی که زمانی به کهکشانی ها شهرت داشت و بازیکنانی مانند بکام، فیگو، زیدان، رونالدو و اوون را همزمان با هم در ترکیب خود داشت، اکنون مثل سابق نیست. در واقع از تابستان ۲۰۱۴ به بعد، رئال مادرید دیگر تیمی نبوده که بزرگترین ستاره های پنجره نقل و انتقالاتی را جذب کند. بخشی از این موضوع به تغییر سیاست های باشگاه در خرید بازیکنان جوانان باز می گردد و بخشی دیگر به کمبود سرمایه به دلیل هزینه های گزاف مربوط به بازسازی برنابئو. که البته همین موضوع نیز انتقادهایی را برای مدیر باشگاه به بار آورده است.

در هر صورت، زیدان باید و می خواهد که در مورد نقل و انتقالات تیمش در تابستان تصمیم گیرنده باشد، در چنین شرایطی باید منتظر تغییرات گسترده در مادرید باشیم، حتی راموس بزرگ نیز ممکن است در این دگرگونی، جان سالم به در نبرد و فصل آینده در برنابئو حضور نداشته باشد.

چه معنایی برای گرت بیل دارد؟

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

یکی از مهمترین بازیکنانی که آینده اش در مادرید ممکن است با بازگشت زیدان به خطر بیفتد، گرت بیل است. گرت بیل فصل قبل در ترکیب رئال مادرید جایگاه ثابتی نداشت، اما او در فینال کیف 2018 دو گل زد و به تیمش در قهرمانی دوباره کمک کرد، اما بعد از آن بازی فاش شد که زیدان پس از مسابقه به بیل بابت زدن این دو گل تبریک نگفته است. عدم حضور ثابت در ترکیب رئال مادرید و رابطه نه چندان خوب با زیدان، بیل را تا نزدیکی درهای خروجی مادرید فرستاد.

اما جدایی زیدان و سپس رونالدو، بیل را متقاعد کرد که این فصل می تواند فصلی خوب برای او باشد. اما او در چند ماه اخیر در روزهای بد رئال مادرید، بد بود و حالا که دیگر رونالدویی هم حضور نداشت تا از زیرسایه وی خارج شود، نتوانست نشانی از یک ستاره بزرگ را بروز دهد. مصدومیت‌ها هم ادامه یافتند تا حالا آینده او بیش از پیش در خطر باشد. حتی هواداران نیز در روزهای اخیر او را "هو" کردند.

با حضور ستاره های جدید، قطعاً آینده بیل در مادرید با ابهام بیشتری نیز مواجه خواهد شد و شاید جدایی او قریب‌الوقوع باشد، اما برچسب 75 میلیون پوندی رئال روی او، هم می تواند مزیت باشد و هم عیب. مزیت از این جهت که با فروش این ستاره، بخشی از هزینه های خود را برای خرید بازیکن جبران کرده و به فکر خریدهای دیگر باشد. نقص از این جهت که آیا تیمی حاضر است برای بیل این مبلغ را بدهد؟

چه معنایی برای تاتنهام دارد؟

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

در شرایطی که تا همین ۲-۳ ماه قبل، پوچتینو گزینه اصلی دو باشگاه بزرگ اروپایی رئال مادرید و منچستریونایتد بود و هرروز به این دو باشگاه لینک می شد، اما به نظر می رسد حالا دنیل لوی و هواداران اسپرز می توانند نفسی به راحتی بکشند چرا که چرخش مربیان روی نیمکت های الدترافورد و برنابئو به نفع آنها بوده است.

پوچتینو تابستان قبل نیز بعد از جدایی زیدان، به رئال مادرید لینک شد، پیشنهاد دریافت کرد ولی آن را رد کرد. البته او همیشه عنوان کرده رویای بازگشت به لالیگا را در سر دارد، اما به نظر می رسد این اتفاق فعلاً رقم نمی خورد. در عین حال اوله گونار سولسشائر نیز به طرزی شگفت آور دو ماه فوق العاده را در الدترافورد سپری کرده و حالا کمتر کسی به نام پوچتینو در یونایتد فکر می کند. علاوه بر این، همین چند ماه قبل بود که سرمربی آرژانتینی قرارداد ۵ ساله جدیدی با باشگاه لندنی به امضا رساند تا خیال طرفداران اسپرز در شرایط فعلی راحت باشد.

چه معنایی برای چلسی دارد؟

برندگان و بازندگان بازگشت زیدان به مادرید

هرچقدر که خبر بازگشت زیدان به مادرید، برای فوتبالی های شمال لندن خوشایند بود ولی موجبات نگرانی همتایان آنها را در غرب لندن فراهم ساخت. با حضور زیدان و علاقه مربی فرانسوی به هازارد، حالا ابهام در آینده ستاره بلژیکی در استمفوردبریج روز به روز بیشتر می شود. حتی تلگراف مدعی شده است چند روز قبل از بازگشت زیدان به مادرید و با علم به استخدام دوباره او، پرز مذاکرات با چلسی را برای جذب هازارد آغاز کرده و اولین تماس بین دو باشگاه برقرار شده است.

حالا هازارد که پیش تر هم علاقه اش را برای حضور در مادرید بیان کرده بود، با تغییرات روی نیمکت برنابئو، میل بیشتری دارد تا به پایتخت اسپانیا برود. دو طرف در مصاحبه هایشان در گذشته، به طور علنی از علاقه شان برای همکاری با هم صحبت کرده اند.

اگرچه هازارد در تابستان به 12 ماه پایانی قراردادش با چلسی می رسد ولی آبی های لندن برای این بازیکن 100 میلیون پوند می خواهند، البته مسئله محرومیت چلسی از جذب بازیکن در دو پنجره بعدی، قدری اوضاع را پیچیده کرده است ولی اتفاقات اخیر موجب شد تا دوباره همه چیز به نفع برآورده شدن رویای زیدان و هازارد پیش برود. شاید هازارد در تابستان بعد چلسی را ترک نکند ولی انتقال او به مادرید، احتمالاً فقط در مورد زمان ترانسفر است و نه احتمال وقوع.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زیدان ایندفعه اشتباه کرد برگشت پروژه او شکست خواهد خورد بنزما و هازارد روی هم نصف رونالدو هم نیستند

    • بدون نام

      زیدان ایندفعه اشتباه کرد برگشت پروژه او شکست خواهد خورد بنزما و هازارد روی هم نصف رونالدو هم نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج