جاباما
۸۴۱۶۴۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عبدالمهدی: روابط هیچ دو کشوری مانند ایران و عراق مستحکم نیست

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود در بغداد گفت هیچ دو کشوری در جهان وجود ندارند که روابط مستحکمی مانند ایران و عراق داشته باشند.

خبرگزاری صدا و سیما : عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود در بغداد گفت هیچ دو کشوری در جهان وجود ندارند که روابط مستحکمی مانند ایران و عراق داشته باشند.

وی افزود: با ایران درباره مدیریت و کنترل مرزهای آبی به توافق دست یافتیم. هر دو طرف ایرانی و عراقی از کاهش تعرفه های ویزا سود بُردند.

عبدالمهدی در ادامه تصریح کرد ما رعایت اولویت های عراق را در زمینه حضور نظامی نیروهای بیگانه در کشور به طرف آمریکایی اعلام کرده ایم. عراق هرگز به محل درگیری و نزاع منطقه ای تبدیل نخواهد شد.

عراق به تنهایی نمی تواند مسئولیت بازسازی حجم ویرانی های به جای مانده از داعش را به دوش بکشد و انتظار ما از همه کشورهای جهان است که در کنار عراق بایستند. عراق به واسطه مبارزه با داعش و نابودی آن، خدمت بزرگی به جامعه جهانی کرده است و اکنون نوبت آن است که جهانیان به بهترین شیوه جبران کنند.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: اخیرا گزارش های تکمیلی را در مورد قاچاق مواد مخدر از آرژانتین به سوریه و سپس به عراق دریافت کرده ایم.

وی در مورد اوضاع کرکوک نیز گفت: کرکوک با حکومت نظامی اداره نمی شود و این شهر به هیچ عنوان در حالت فوق العاده به سر نمی برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط مردم عراق از ایران سود میبرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج