جاباما
۸۴۱۷۲۲
۱۸ نظر
۵۰۵۴
۱۸ نظر
۵۰۵۴
پ

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

بدون انجام دادن کار‌هایی هولناک علیه بشریت به هیچ عنوان لقب «قصاب اوگاندا» به شما داده نخواهد شد و جنایاتی که توسط عیدی امین، دیکتاتور اوگاندا، صورت گرفته به راستی بسیار هولناک هستند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: بدون انجام دادن کار‌هایی هولناک علیه بشریت به هیچ عنوان لقب «قصاب اوگاندا» به شما داده نخواهد شد و جنایاتی که توسط عیدی امین، دیکتاتور اوگاندا، صورت گرفته به راستی بسیار هولناک هستند. عیدی امین در سال ۱۹۷۱ قدرت را در کشورش به دست گرفت و به مدت ۸ سال با قساوت تمام بر این کشور حکومت کرد. فهرست جنایات و اعمال هولناک او در این مدت شامل از بین بردن و سرکوب گروه‌های نژادی، سرکوب شدید سیاسی، اعدام‌های گسترده و بدون برگزاری دادگاه و شکنجه‌های هولناک مخالفان بود.

بسیاری از مخالفان سیاسی طعم خشونت و خشم او را چشیدند، اما وی بدترین جنایات را در حق مردم خود انجام داد. او آغاز کننده یک جنگ اقتصادی دردناک بود و بسیاری از مردم اوگاندا بدون دلیل خاصی شکنجه، تبعید و یا زندانی شدند. هیچگاه مشخص نشد که او چه تعداد از مردم کشورش را به قتل رسانده، اما گفت: می‌شود که تعداد این قربانیان به نیم میلیون نفر می‌رسد. در نهایت عیدی امین در سال ۱۹۷۹ توسط نیرو‌های ملی گرای اوگاندایی از قدرت به پایین کشیده شده، اما موفق به فرار شد و باقی عمرش را در عربستان سعودی گذراند تا اینکه در سال ۲۰۰۳ پس از این که چند عضو داخلی بدنش از کار افتاد جان سپرد. در ادامه این مطلب شما را با برخی از بدترین جنایات قصاب اوگاندا آشنا می‌کنیم.

۱- گفته می‌شود که عیدی امین آدمخوار بوده است

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

گفته می‌شود که عیدی امین سر برخی از قربانیانش را در یخچال خود نگه داشته و بخش‌هایی از بدن قربانیان خود را می‌خورده است. هنری کیمبا، وزیر بهداشت دوره حکومت او گفته است: «چندین بار امین با غرور به من گفت که برخی از ارگان‌ها یا گوشت قربانیان خود را خورده است». اما به نظر می‌رسد که او از خوردن گوشت انسان لذت نمی‌برده، زیرا از او نقل می‌شود: «با من سازگار نیست. من گوشت انسان را امتحان کرده ام، اما برای مزه مورد علاقه من بیش از حد شور است». معلوم نیست که او این جملات را به شوخی به زبان آورده یا در این مورد کاملاً جدی بوده است.

۲- او یک زندان زیرزمینی با سالن شکنجه و یک خندق الکتریکی ساخت

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

زندان و سالن شکنجه مخوف و بدنام عیدی امین در دهه ۱۹۷۰ توسط اسرائیلی‌ها و گروهی ساخته شد که گمان می‌کردند به عنوان اسلحه خانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قرار بود در این غار‌های زیرزمینی بتنی اسلحه و باروت ذخیره شود، اما بعد‌ها به شکنجه گاه مردم اوگاندا تبدیل می‌شد. قربانیان را با چشم‌های بسته به این زندان می‌آوردند و در نهایت پس از شکنجه‌های طولانی و دردناک به قتل می‌رساندند گفته می‌شود بیش از ۲۰۰.۰۰۰ نفر به این زندان آورده شده و دیگر بیرون نیامدند. در ورودی زندان به جریان برق متصل بوده و سالن‌های آن نیز در محاصره کانال‌های آب دارای جریان الکتریسیته قرار گرفته بودند که نگهبانانی از آن‌ها مراقبت می‌کردند. این سالن‌ها بسیار تاریک، پر از استفراغ، خون و مدفوع انسان بودند و در هر کدام بیش از ۵۰۰ زندانی نگهداری می‌شدند. با توجه به این که زندانیان زیادی را در داخل این سلول‌ها حبس می‌کردند اکسیژن سلول‌ها به پایان رسیده و زندانیان خفه می‌شدند. بسیاری نیز از گرسنگی می‌مردند و برخی نیز برای پایان دادن به رنج هایشان دست به خودکشی زده و به درون آب دارای جریان الکتریسیته می‌پریدند.

۳- او کشتار را از مخالفان سیاسی خود آغاز کرده و سپس به سراغ مردم بیگناه رفت

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

عیدی امین علاوه بر کشتن مخالفان سیاسی و اعضای دولت، شروع به کشتار افراد عادی، کشاورزان، دانشجویان و حتی چهره‌های مذهبی کرد که از آن جمله می‌توان به اسقف کلیسای اوگاندا، جانانی لوووم اشاره کرد. او تیم ترور خود را برای کشتن مردم می‌فرستاد و آن‌ها نیز گاهی قربانیان را مجبور به کتک زدن یکدیگر می‌کردند تا در نهایت جان می‌دادند. یکی دیگر از روش‌های هولناک کشتن مردم توسط عیدی امین، زدن آن با چماق بود تا جایی که فرد جان می‌داد.

۴- عیدی امین بیش از ۸۰.۰۰۰ شهروند آسیایی را از کشور اخراج کرده و املاک و دارایی‌های آنان را غصب کرد

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

عیدی امین در سال ۱۹۷۲ تصمیم گرفت که تمام جماعت آسیایی ساکن کشور را از بین ببرد و ادعا کرد که خداوند به وی چنین دستوری داده است. بدین ترتیب او به تمامی ۸۰.۰۰۰ آسیایی ساکن اوگاندا و حتی کسانی که در این کشور به دنیا آمده، اما ریشه آسیایی داشتند تنها ۹۰ روز مهلت داد تا از اوگاندا خارج شوند یا با عواقب دردناکی مواجه گردند. به آن‌ها اجازه داده شد تنها آنچه می‌توانستند همراه خود داشته باشند را بردارند و تمام ۴.۰۰۰ مغازه آن‌ها در اختیار افراد امین قرار گرفت که البته هیچ آشنایی با این کسب و کار‌ها نداشته و شکست خوردند که همین موضوع نقش مهمی در نابودی اقتصاد کشور داشت. از کسانی که از اوگاندا اخراج شدند می‌توان به پزشکان، دندانپزشکان، معلمان، دامپزشکان و تکنسین‌ها اشاره کرد که بیش از پیش باعث نابودی صنعت پزشکی، سیستم آموزشی و اقتصاد کلی اوگاندا شد.

۵-او به محض کوچکترین عصبانیتی نزدیکان خود را نیز به قتل می‌رساند

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

عیدی امین با کوچکترین عصبانیتی و با بهانه‌های ساده و تنها به دلیل این که از قیافه کسی خوشش نمی‌آمد دستور اعدام نزدیکان و اعضای دولت خود را نیز صادر می‌کرد و سپس مرگ آن‌ها را تصادفی جلوه می‌داد. یکی از کارمندان سابق عیدی امین به نام فرانک کالیمازو، در مراسم ازدواج دخترش حضور داشت که به او خبر دادند خبر مرگش در رادیو کشور اعلام شده است. او بخشی از ستون فقرات حکومت اوگاندا در زمان عیدی امین بود. در موردی دیگر، عیدی امین خود با همسر رابرت آستلس که یک مرد غربی و از نزدیکان و دوستان عیدی امین بود تماس گرفته و بابت مرگ تصادفی شوهرش به او تسلیت گفته و به او گفت که می‌تواند جنازه شوهرش را از مرده شور خانه شهر تحویل بگیرد. اما در واقع آستلس توانسته بود از نقشه قتلی که عیدی امین برای وی کشیده بود جان سالم به در ببرد.

۶- عیدی امین مردم عادی را به جرم خیانت اعدام می‌کرد بدون این که مدرکی برای این کار داشته باشد

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

در طول دوران حکومت وحشت عیدی امین، وی تنبیه تمام مخالفین را وظیفه خود می‌دانست حتی اگر آن دشمنان کاملاً خیالی بوده و هیچ جرم و خیانتی مرتکب نشده بودند. او بدون هیچ مدرک خاصی دستور تیرباران و قتل کسانی را می‌داد که به خیال او بر علیه اش دسیسه چینی کرده و سپس اعدام آن‌ها را از طریق تلویزیون پخش می‌کرد. او جنازه قربانیان خود را در نیل می‌انداخت و به همین دلیل بود که همیشه روی رود نیل در اوگاندا جنازه‌هایی شناور بودند. گاهی اوقات این جنازه‌ها چنان زیاد بودند که باعث از کار افتادن نیروگاه برق روی رودخانه ویکتوریا می‌شدند.

۷- او از بین بردن تحصیلکردگان و روشنفکران را هدف خود ساخته بود

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

عیدی امین تقریباً بی سواد بود و تنها تا کلاس دوم درس خوانده بود به همین دلیل از جانب تحصیلکردگان آفریقایی احساس خطر می‌کرد. از این به جای این که به تحصیل بپردازد یا از این افراد در پست‌های مهم کشور استفاده کند تصمیم به از بین بردن این افراد گرفت.

۸- او علاقه زیادی به هیتلر داشته و او را ستایش می‌کرد

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

از بین بردن جامعه آسیایی‌های اوگاندا گرفته تا علاقه اش به کشتار دسته جمعی، عیدی امین شباهت زیادی با آدولف هیتلر داشت. او حتی در ملاً عام و در سخنرانی‌های خود نیز با افتخار از کشتار‌های دسته جمعی هیتلر می‌گفت و به او در کشتن ۶ میلیون یهودی حق می‌داد.

۹- عیدی امین یک مادربزرگ ۷۴ ساله را از بیمارستان بیرون کشیده و به قتل رساند

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

یک زن انگلیسی ۷۴ ساله به نام دورا بولچ در پرواز ایر فرانس از آتن به سمت پاریس حضور داشت که هواپیما توسط گروهی شبه نظامی فلسطینی ربوده شده و در فرودگاه عتنبه در اوگاندا به زمین نشانده شد. در سال ۱۹۷۶، کماندو‌های اسرائیلی با حمله به این فرودگاه تمامی شبه نظامیان فلسطینی و نیمی از نیرو‌های هوایی عیدی امین را به قتل رساندند. گفته می‌شود که عیدی امین انتقام این تحقیر را از این پیرزن گرفت که به علت ناراحتی به بیمارستانی در کامپالا منتقل شده بود. اما در بیمارستان، نیرو‌های امنیتی بریتانیایی که همراه او به بیمارستان فرستاده شده بودند توسط نیرو‌های امنیتی اوگاندایی به قتل رسیده و این پیرزن انگلیسی را نیز کشته و با خود بردند.

۱۰- عیدی امین چندین زن داشت و گفته می‌شود که ۴ زن خود را کشته است

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

عیدی امین ۵ زن داشت و تعداد فرزندان او را نیز ۴۳ نفر تخمین زده اند. همسر چهارمش، کای امین، علیرغم این که امین زن داشت در سال ۱۹۹۶ با وی ازدواج کرد. ظاهراً او به امین خیانت کرده و از مردی دیگر باردار شد. این دو در سال ۱۹۷۳ از هم جدا شدند و سال بعد بدن مثله شده این زن پیدا شد. نه تنها بدن این زن تکه تکه شده بود بلکه با خشونت تمام بار دیگر به هم دوخته شده و در صندوق عقب دکتر پیتر امبالو موکاسا انداخته شده بود که گفته می‌شد با وی رابطه عاشقانه داشته است. کالبدشکافی‌ها نشان داد که وی در زمان مرگ باردار بوده است. یک روز قبل از آن نیز جنازه دکتر موکوسا پیدا شد هر چند علت مرگ او خودکشی اعلام گردید.

۱۱- او علیرغم تمام جنایاتی که انجام داد خود را می‌ستود

جنایات باورنکردنی «عیدی امین» علیه بشریت

در حالی که رهبران وقت دنیا از عیدی امین با لقب «دلقک» یا «دیوانه» یاد می‌کردند، اما عیدی امین لقب‌های زیادی برای خود ساخته بود که نشان از اعتماد به نفس بالای او داشت. او خود را چنین خطاب قرار می‌داد: عالیجناب، رییس جمهور اوگاندا، رییس جمهور مادام العمر، ژنرال بزرگ ال حاجی، دکتر عیدی امین، خدای تمامی حیوانات روی زمین و ماهی‌های دریا و فاتح امپراطوری بریتانیا در آفریقا در کل و به طور ویژه در اوگاندا می‌نامید و جالب این که این همه عنوان در واقع یک لقب تنها برای وی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان دیگه ایمان آوردم که آخرتی وجود داره و این فرد اونجا به شدت تا ابد مجازات میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشا به سعادتت

      • بدون نام

        خوش باش

      • بدون نام

        آره داره به شدت تا ابد مجازات میشه

      • بدون نام

        جالبه که فرار می کنن میرن عربستان پیش نوگر انگلیس و اسراییل

    • بدون نام

      پناه بر خدا

    • بدون نام

      انگشت کوچیکه بن سلمان نمیشه یا اون نتان کودک کش ادم خوار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افراد دیگری هم هستن که کودک میکشن و در آینده که امثال تو از خواب بیدار شدید اونارو خواهید شناخت.

    • بدون نام

      این دیگه چی بود ؟ پناه برخدا

    • بدون نام

      نه تنها باورنكردنى نيست بلكه عجيب هم نيست.
      شايد اگر دو سه سال پيش چنين مطلبى را ميخواندم برايم عجيب به نظر ميرسيد.
      اما با جرياناتى كه در اين دو سه سال اخير در اينجا شاهد بودم ديگر از هيچ مطلبى تعجب نميكنم مخصوصا نكته شماره ۱۱

    • ناشناس

      تاریخ از این افراد دیوانه و روانی زیاد به خود دیده و خواهد دید

    • بدون نام

      چقدر این شخصیت برام آشناس....

    • بدون نام

      خدا تمام انسان ها رو که نه، تمام موجودات رو از شر ظالمین در امان نگهداره

    • بدون نام

      باز هم وهابی ها بهش پناه دادن
      اینم یه داعشی از وابستگان عربستان

      حالا می فهمم امام حسین با چه زبون نفهم های بی رحمی روبرو بوده !!!!!!

    • بدون نام

      لعنت بر سعودی

    • جعفری

      جمال قاشقچی هم کار اینه، باور کنید راست می گم!

    • بدون نام

      آسیاب به نوبت

    • بدون نام

      از ای سگ عیدی امین پست تر هم داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج