جاباما
۸۴۱۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کارآمدترین مهاجمان فصل جاری اروپا

پای گل و گلزنی که به میان بیاید ناخودآگاه تصاویر ستاره‌هایی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ در ذهن نقش می‌بندد اما حقیقت این است که نام هیچ یک از این ۳ مهاجم در زمره ۱۰ مهاجم کارآمد اروپا قرار ندارد.

خبرگزاری تسنیم: در روزهایی که لیونل مسی برای گذراندن مصدومیت در کشورش به سر می‌برد، رقبای اصلی او مانند کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ یکی پس از دیگری بر شمار گل‌های خود افزوده‌اند اما هیچ کدام از آنها به نسبت زمانی که در میدان حضور داشته‌اند و شوت‌هایی که به سمت دروازه‌ شلیک کرده‌اند، جزو کارآمدترین مهاجمان اروپا نبوده‌اند.

در واقع در فهرست کارآمدترین مهاجمان اروپا، رتبه نخست از آن کسی نیست جز پدرو رودریگس، مهاجم اسپانیایی بارسلونا که از ۲۷ شلیکش به سمت دروازه رقبا ۱۰ بار توپ به تور دروازه چسبیده است. در تیمی که فوق‌ستاره‌هایی مانند لیونل مسی و نیمار حضور دارند این پدرو بوده است که کارآمدترین مهاجم بوده است.

پس از پدرو، دیه‌گو کاستا، مهاجم برزیلی‌الاصل اتلتیکومادرید است از ۵۷ شوتی که به سمت چارچوب رقبا داشته ۱۹ گل به ثمر رسانده است، یعنی به طور میانگین یک گل در هر ۳ شوت. در فهرست کارآمدترین مهاجمان فوتبال اروپا عنوان سوم نیز در اختیار ماریو ماندزوکیچ، مهاجم کروات بایرن مونیخ است که از ۳۵ شوتش به سمت دروازه، توپ ۱۰ بار از خط دروازه عبور کرده است، یعنی به طور متوسط یک گل در هر ۳.۵ شوت.

نکته جالب در این رده‌بندی این است که کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی خط حمله رئال مادرید رتبه شانزدهم را در اختیار دارد. او تا کنون ۱۲۳ شوت به سمت دروازه رقبای کهکشانی‌ها شلیک کرده است که تنها ۱۸ شوتش به گل تبدیل شده است یعنی یک گل به ازای هر ۶.۸۳ شوت. رونالدو در این فهرست از مهاجمانی مانند زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم سوئدی پاری‌سن‌ژرمن، سرخیو آگرو، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی، روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بورسیا دورتموند، لوئیز سوارز، مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول و هموطن او ادینسون کاوانی در پاری‌سن‌ژرمن پایین‌تر است.

در جدول زیر فهرست کارآمدترین مهاجمان فوتبال اروپا در فصل جاری لیگ‌های معتبر قاره سبز را مشاهده می‌کنید:

کارآمدترین مهاجمان فصل جاری اروپا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج