جاباما
۸۴۲۱۳۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ضرر ۱۵ میلیون دلاری فیلم اسکاری «معاون»

منابع نزدیک به فیلم "معاون" می‌گویند این فیلم دست کم ۱۵ میلیون دلار به استودیو Annapurna زیان مالی وارد خواهد کرد.

سی نما: استودیوی "آناپورنا" امسال در مراسم اهدای جوایز آکادمی صاحب دو اسکار شد اما ورایتی گزارش می‌دهد که این کمپانی فصل بسیار سختی را از نظر مالی پشت سر گذاشته است. استودیو در روز کریسمس سه فیلم "اگر خیابان بیل به حرف می‌آمد" (Beale Street) به کارگردانی "بری جنکینز"، "ویرانگر" (Destroyer) ساخته‌ی "کارین کوساما" و "معاون" (Vice) تازه‌ترین اثر "آدام مک‌کی" را عرضه کرد، اما هیچ‌یک از این فیلم‌ها در گیشه سودآور نبودند.

ضرر ۱۵ میلیون دلاری فیلم اسکاری «معاون»

در واقع منابع نزدیک به پروژه به ورایتی می‌گویند فیلم "معاون" دست کم ۱۵ میلیون دلار به استودیو زیان مالی وارد خواهد کرد. برخی دیگر معتقدند که این خسارت حتی به ۲۰ میلیون دلار هم می‌رسد. "خیابان بیل" از طرف دیگر زیانی معادل ۸ تا ۱۰ میلیون دلار به استودیو وارد کرده و فیلم "ویرانگر" ۷ میلیون دلار.

عجیب آنکه هر سه فیلم یاد شده با نقدهای مثبت منتقدین همراه شدند، به ویژه "خیابان بیل." فیلم جنکینز در مراسم اهدای جوایز "ایندی اسپریت" جوایز مهم را به خانه برد و "رجینا کینگ" برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. فیلم "معاون" نیز هشت نامزدی اسکار را به دست آورد که شامل سه نامزدی در بخش‌های بازیگری و بهترین فیلم می‌شدند. شکست این آثار در گیشه به رغم کسب افتخار در فصل اهدای جوایز، وجود مشکلاتی در بازاریابی فیلم را گواهی می‌دهد. شاید ایده‌ی انتشار همزمان سه فیلم در روز کریسمس که مخاطبین گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند چندان منطقی نبوده باشد.

استودیوی آناپورنا از زمانی که پخش آثارش را خود برعهده گرفت و تابستان سال ۲۰۱۷ فیلم "دیترویت" به کارگردانی "کاترین بیگلو" را عرضه کرد، با مشکلات مالی روبرو شد. ورایتی گزارش می‌دهد که تنها فیلم سودآور استودیو در سال گذشته "ببخشید که مزاحم می‌شوم" (Sorry to Bother You) به کارگردانی "بوتس رایلی" بوده است. استودیو سپتامبر گذشته فیلم وسترن "برادران سیسترز" (The Sisters Brothers) به کارگردانی "ژاک اودیار" را هم روی پرده برد که فروش آن به سختی به ۱ میلیون دلار رسید، هرچند که پروژه با بودجه‌ای ۳۸ میلیون دلاری تولید شده بود. یکی از دلایل شکست "معاون" نیز بودجه‌ی ۶۵ میلیون دلاری فیلم ذکر می‌شود.

آناپورنا در سال‌های اخیر به عنوان استودیویی مطرح شد که بودجه‌ی لازم را برای فیلمسازان مؤلف تأمین می‌کرد. به همین سبب، استودیو همواره از حمایت فیلمسازان و سینماروها برخوردار بود. این شرکت فیلمسازی فیلم‌های "مرشد" (The Master) اثر "پل توماس اندرسون"، "او" (Her) به کارگردانی "اسپایک جونز" و "کلاه‌برداری آمریکایی" (American Hustle) "دیوید او. راسل" را تولید کرده است.

"بوک‌اسمارت" (Booksmart) به کارگردانی "الیویا وایلد" که اخیراً در جشنواره‌ی فیلم تگزاس اکران شد و باز هم واکنش مثبت منتقدین را در پی داشت تازه‌ترین محصول آناپورنا است که می‌تواند در گیشه به اثری پرفروش تبدیل شود. استودیو این فیلم را ۲۴ می روی پرده می‌برد. "کجا می‌روی برنادت"‌ ساخته‌ی "ریچارد لینکلیتر" و انیمیشن "لینک گمشده" دیگر فیلم‌های استودیو برای سال ۲۰۱۹ خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج