جاباما
۸۴۲۱۴۶
۲۷ نظر
۵۰۰۷
۲۷ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت‌ها در بازار خودرو، ساعت به ساعت می‌ریزد

کسی در این بازار ضرر نکرده، زیان از سودهایی است که قرار بود به دست بیاید. این نکته را بسیاری از فعالان بازار خودرو گوشزد می‌کنند.

خبرآنلاین: کسی در این بازار ضرر نکرده، زیان از سودهایی است که قرار بود به دست بیاید. این نکته را بسیاری از فعالان بازار خودرو گوشزد می‌کنند.

در حالی که تفاوت شدید قیمت‌ها در بازار و قیمت تحویل کارخانه هر دستگاه خودرو طی ماه‌های گذشته بسیاری را به این نتیجه رسانده بود که بازار خودرو محلی امن برای سرمایه گذاری است، امروز با افزایش تحویل خودروها از یک سو و تداوم فروش فوری خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ از سوی دیگر، قیمت‌ها در بازار خودرو رو به کاهش می گذارد.

یکی از فعالان بازار خودرو در خصوص وضعیت کنونی گفت: خودروها قیمت‌های کاغذی دارند، وقتی فاصله قیمت کاغذی با قیمت واقعی زیاد می‌شود، خرید و فروش قفل شده و دیگر کسی در این بازار سرمایه‌گذاری نمی کند، اصلا فقط خودروی صفر کیلومتر محل سرمایه‌گذاری است، آن هم وقتی از کمپانی تحویل بگیری نه خودرویی که در دست کسی برای فروش است.

وی گفت: همین حالا پراید تا ۵۲ میلیون تومان هم قیمت خورد اما خرید و فروش چندانی صورت نگرفت چرا که بازار پراید ۵۲ میلیونی را به رسمیت نشناخت، همین حالا هم که قیمتش کاهش داشته است، باز هم کسی نمی خرد.

وی گفت: آنها که پراید برای عرضه دارند، پرایدهای صفر کیلومتر را با قیمت‌های ۳۶ میلیون و ... گرفته اند و حالا تمایل دارند با قیمت ۵۰ میلیون و ۵۲ میلیون بفروشند اما مشتری نیست.

این فعال بازار توضیح داد: خودرو چه استفاده بشود و چه نشود، به خاطر اینکه مدل دارد، با گذشت یک سال از تاریخ مدلش، با افت قیمت روبرو می شود، حالا هم با افزایش عرضه و فروش فوری ها یا کسانی که به پول نیاز دارند باید تن به افت قیمت بدهند یا خودرویشان را نگه دارند و بعد از سال، با افت یک ساله قیمت خودرو را به فروش برسانند. وی گفت: از این منظر بازار خودرو بازار چندان خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست چرا که رکود بازار قابلیت نقد شوندگی را کاهش می‌دهد.

بازار راکد است

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران نیز در این خصوص می‌گوید بازار شب عید راکد است و قیمت‌ها نیز به دلیل تحویل خودروها می‌ریزد اما نکته اینجاست که با تحویل خودروهایی که از نیمه اسفند ثبت نام شده است، در فرودین ماه و اوایل اردیبهشت، حتما با تکانه تازه قیمتی روبرو خواهیم بود.

او تاکید کرد هیجانات بازار فروکش کرده و به نظر می رسد سرمایه‌گذاران با شرایط تازه ای روبرو شوند.

سرمایه‌ها قفل شد

حالا برخی از فعالان بازار به قفل شدن سرمایه‌ها در بازار خودرو اشاره می‌کنند و می‌گویند با رکود شدید حاکم بر بازار خرید و فروش خودروهای صفر کیلومتر وضعیت، پیچیده شده است. خودروهای صفر کیلومتر که با انگیزه کسب سود از کمپانی‌ها خریداری شده است، روی دست افراد مانده است.

برخی از قفل شدن سرمایه ها در این بازار به عنوان وضعیتی پیچیده یاد می کنند و می‌گویند این اتفاق سبب می شود به زودی فروشندگان بازار تغییر رفتار بدهند و این تغییر رفتار می‌تواند به تعدیل بازار خودرو کمک کند.

بررسی‌ها نشان می دهد قیمت انواع سمند، تنها در یک روز کاهشی در حدود یک تا دو میلیون تومان را تجربه کرده است. قیمت سمند EF دوگانه سوز از ۸۴ میلیون تومان به ۸۲ میلیون تومان رسیده و سمند سورن توربو که پیش تر ۱۰۵ میلیون تومان معامله می شد، ۱۰۳ میلیون خرید و فروش می شود . بی وای دی S۶ کاهش ۱۰ میلیونی قیمت را تجربه کرده و قیمت آن از ۲۵۰ میلیون تومان به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. در عین حال قیمت انواع پژو کاهشی بین یک تا دو میلیون تومان را تجربه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شا الله رو دست كساني بمونه كه برا سود بيشتر رفتن ايي أشغالاً رو خريدن خدا كنه همشون ضرر كنن دلم خنك بشه ان شا الله

    • بدون نام

      سیاستشونه دم عید الکی ارزون کن همه بخرن اینا همه دعوای زرگری بین خودشونه

      پاسخ ها

      • AAAAAAAS

        داداش پراید لگن را ۴۵ میلیون قیمت گذاشتن اخه کدام دراز گوشی ۴۵ میلیون تومان برای او پرداخت می کند.

    • بدون نام

      پراید 7 تومنی میشه 52 بعد دولت فروش فوری میزند بت تحویل 30 روز 37 تومن

      کی برنده شده این وسط؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی پراید 7 میلیون بود ؟؟؟ ظاهرا حدود ۱۰ سالی خواب بودی ؟؟؟

    • بدون نام

      واقعا که... به نظر شما ارزش واقعی سمند اصلا 50 تومن هست؟ چه برسه به 82؟؟؟
      سی چهل تومن می ره بالا بعد دو تومن اومد پایین خوشحالی داره؟؟!!
      مایی کهبرنامه ریزی کرده بودیم برا خرید استپ وی و با همان پول تونستیم یه سمند بخریم الان سود کردیم؟!! و خیلیهای دیگه مثل ما.

    • ام دی

      خاک بر سرتون با اون بالا بردن قیمتشون واین کاهشی که داشتید

    • **********

      قیمت رو به چند برابر رسوندن ، حالا برای پایین اومدن ۱ تا ۲ میلیون افتخار خبر رسانی میکنند .
      واقعاً خجالت داره

    • بدون نام

      تازه اول سقوطه. سال بعد عالمی داره!! نه تنها برای خودرو بلکه تمام بازارها. دلالها بهتر است این شغل کذایی را کنار بگذارند. در سال آینده فقط رکود حاکم است و فقر و ورشکستگی همه و همه. مگر اینکه شرایط تغییر کند و الا فنا.

    • بدون نام

      عجب جکی؟؟؟؟ قیمت ماشین رو 35 به 84 رسوندید حالاهم در بوق و کرنا میدمید که ارزون شد. اساسا نباید گرون میشد. از کدوم ارزونی حرف میزنید؟؟؟؟؟

    • حبیب

      اقتصاد بی بنیاد وبی پشتوانه همین است!!
      ۳۳۳قبل اصلاح سر مردانه در کانادا۱۲دلاربود...اخیرا پرسیدم از یکنفر که در حال حاضر چند است،گفت در آمریکا ۱۲دلار!!!¡!!
      ثبات ارزش پول با پشتوانه قوی حامی ملل است....
      این متن را لطفا سانسور نفرمایید..تا مردم متوجه بشوند از کجا میخوریم ضربه!!

    • بدون نام

      عزیزم خودرو هر چقدر بالا برو آنکه توان خرید دارد میخرد اما آنان که وضع مالی خوبی ندارند و در گذشته خودرو ارزان بود خریدن امروز باید برای لوازم یدکی همان قیمتی را دهند که پراید ۵۲ ملیونی است : مثلا دیکس صفح کلاچ ۱۶۰ هزار تومان بود شد ۴۵۰ هزار تومان آنهم معلوم نیست مال کدام کارخانه است:

    • علی

      تمام این بالا پاین در داخل همین ایران خودرو وسیاپا شگل میگیره این مردم ساده واین مملکترا به این بدبختی انداختند میشینند نقشه میکشند هرروز هم یبمول بازی درمیارند یکدولت مرد باوجدان با جربزههم نیست که اینهارا سخت مجازات کبقیهم حساب دستشون بیاد

    • 13

      نگران نباشید با حضور این ملت همیشه در صحنه حتما خرید میکنن

    • شهروند1

      بله بیکباره 150 درصد گران میکنن وبعد نیم درصد نیم درصد کاهش میدهند خدا ازشان نگذره

    • سربندر

      گمشید بابا....قیمت خودرو تو یک روز ۲۰ میلیون کشید بالا حالا برا دلخوشی مردم می گید قیمت ها داره کم کم پایین می آد....هیچ قیمتی پایین نیومده تازه بعضی هم یاد گرفتن هر چقدر دلشون بخواد می فروشن

    • :-S

      هیچ کس ماشین نخره تا قیمتا کامل برگردن سرجای اولشون...جوگیر نشین تا یکم اومد پایین برین خرید کنید

    • بدون نام

      حداقل بیست میلیون افزایش قیمت در یک روز داشتند و حالا که یکی دومیلیون قیمت ها کم شده، تیتر میزنید ساعت به ساعت قیمت ها کم میشه؟؟؟؟

    • بدون نام

      توروخدانخریدتانامردابفهمندماشیناشون اشغالند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در حال حاضر با این تعداد تحویل دو خودرو ساز و صدها خودرو ترخبصی مطمئن باشید بیش از حد پایین میاد خودرو سکه دلار نیست در جیب جا بگیرد جا نگهداری میخواد مگر نادان باشید بخرید ضرر حقتان است

    • بدون نام

      اونی که داره میریزه پر ما هست نه قیمت آشغالهای شما

    • بدون نام

      واقعیتش اینه که ما باید بریم گم شیم.... آخه خر سوار این آشغالها میشه که ما مردم همیشه در صحنه واسه خرید این گاریها دست و پا میشکنیم؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدالعنطشون کنه رو یه ماشین ۲۰ تومن میکشن بعد دوتومن کم میکنن میگن ارزون شد

    • بدون نام

      بخدا نخرید 50میلیوون مگه پول کمیه.....

    • عبداله

      با سلام .به نظر بنده مصرف کنندگان واقعی خودرو باید مثل سال۹۴ دوباره کمپین خودرو صفر نخرید راه بندازن..البته اگه این نظر بنده فیلتر نشه.

    • بدون نام

      ملت عزیز دوست عزیز هموطن محترم دراین وضعیت نه ماشین بخریدنه خانه کاسبان تحریم ودلالها دارندکشورمان را خراب میکنند نخریداگرپول داریداگربه فکربقیه هموطنانتان نیستیدلا اقل به فکرکشورتان باشید نگذارید کاسبان تحریم کشور را خراب کننداینها را بایدازکشورفراری داداگرمردم با هم باشندخیلی از این نابسامانیها تغییرحواهدکرد

    • **

      زده کسی نمی خرد!شماتشریف ببریدتعویض پلاک ببینیدچه خبره!!چنان صف طولانی برای ورود به مرکزتعویض پلا‌ک هست که نگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج