۸۴۲۲۸۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

وسوسه استقلال، رویای منصوریان را به باد می‌دهد!

منصوریان در ۴ بازی ذوب‌آهن مالکیت توپش کمتر از حریف بود که هر سه برد او هم در همین شرایط به دست آمد.

وبسایت نود: چهار روز بعد از عقد قرارداد علیرضا منصوریان با ذوب‌آهن در یادداشت فنی با تیتر «منصوریان در دو راهی بزرگ؛ وسوسه استقلال یا فوتبال عاقلانه؟» مسیر‌های پیش‌روش منصوریان را آنالیز کردیم. در آن یادداشت گفته شد اگر منصوریان می‌خواهد به مسیر موفقیتِ پیش از حضورش در استقلال برگردد، باید وسوسه فوتبال مالکانه را از خودش دور کند.

منصوریان در نفت تهران نشان داده بود که در اجرای فوتبال واکنش‌گرا تبحر بالایی دارد. فوتبالی که در تیمی مانند استقلال پیاده‌سازی‌اش بخاطر حضور سکوهای پر از تماشاگر، دشوار است. به همین خاطر منصوریان اگر همچنان رویای بازگشت به استقلال را در سر دارد، باید فوتبال مالکانه‌ای را تمرین کند که تا به حال در آن نتیجه نگرفته است.

وسوسه استقلال، رویای منصوریان را به باد می‌دهد!

منصوریان بعد از یک سال دوری از لیگ برتر هم نتوانست وسوسه فوتبال مالکانه را از خودش دور کند و با مالکیت 63درصدی توپ مقابل پارس‌جم به لیگ برگشت. هر چه گذشت به تملک توپ ذوب‌آهن هم افزوده شد و ‌هم‌زمان روند نتیجه‌گیری این تیم شیبی رو به سقوط داشت.

ذوب‌آهن در بازی مقابل پرسپولیسی که در چند فصل اخیر بین تیم‌های لیگ برتری همواره صدرنشین مالکیت توپ بوده هم توپ را به شاگردان برانکو نداد و با 56 درصد مالکیت توپ، بازی را به پرسپولیس باخت. این تیم در تقابل با دو تیم تازه لیگ برتری شده نساجی و نفت مسجدسلیمان هم آمار فوق‌العاده 68 درصد مالکیت توپ را ثبت کرد. دو مسابقه‌ای که با این آمار کم‌نظیر از مالکیت، مطابق انتظار نتوانست گلی بزند و 180 دقیقه بدون برنامه مشخصی، فقط توپ را در زمین می‌چرخاندند.

طبق آمار متریکا، ذوب‌آهن از زمان حضور منصوریان، فقط در چهار مسابقه مالکیت توپش کمتر از حریف بود که در سه تا از آن چهار بازی برنده شد. جالب نیست اگر بگوییم که این سه برد، تنها سه برد منصوریان در ذوب‌آهن بود و در سایر مسابقات این تیم رنگ برد را ندید؟

منصوریان که با نتایج نه‌چندان مناسبش در ذوب‌آهن در لبه تیغ قرار گرفت، اجبار شیرینی مقابل راهش قرار گرفت و مجبور شد به سبکی از فوتبال برگردد که در آن تواناست. بعد از نتایج ناامیدکننده، در یک ماه اخیر منصوریان به راه موفقیت برگشت و توپ را به حریف داد. اتفاقی که باعث شد بعد از هفت مسابقه، برای اولین بار در این فصل تیم منصوریان رنگ پیروزی در لیگ برتر را ببیند.

اولین برد منصوریان در این فصل از لیگ برتر با کمترین مالکیت فصلش (35درصد) به دست آمد. فرمولی که منصوریان در آسیا هم آن را تمرین کرده بود و سربلند بیرون آمد. تیمی که با مالکیت 69درصدی نتوانسته بود به الزورا حتی گل بزند، با مالکیت 35 درصدی النصر را شکست داد و با تملک 35 درصدی الغرافه را حذف کرد. حال به تیتر یادداشت قبلی برمی‌گردیم؛ منصوریان باید با وسوسه بازگشت به استقلال زندگی کند یا راه پیشرفت و نتیجه‌گیری را در پیش بگیرد؟

حسام محسنیان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا و جواد

      به خدا ما راضی نیستیم برگرده و امیدوارم هیچ وقتم برنگرده حتی اگه منصوریان هم رده فرگوسن و آلگری و کونته و ... شه

    • دونگ

      تیم که فوتبال مالکانه یا بقول منصوریان پوزیشن رو در زمین بیشتر باشه تماشگر پسنده بزار سه بر صفر ببازه ولی تو ایران اینطور نیست طاقت ها کم و هزینه ها کم در عوض توقعات بالا نسبت به مربی باعث شده فقط نتیجه مهم باشه تا بازی خوب وگر نه با احترام باید بگیم نابینایان هم میدونن تو ایران xمربی برای تیم زرد لباس آشغال بازی میکنن و بزن زیرش موسوم به فوتبال ناب علی اصغری و چنان گاردی هم موقع قرارداد میبنده که زیدان هم برای فدراسیون ایران همچین گاردی نگرفت ......

      پاسخ ها

      • خوزستان.دزفول

        همه فهمیدن که منظورت علی پروینه نه قلعه‌نویی. خخخخخ. آخه لامصب قلعه‌نویی هرچی باشه پنج بار قهرمان لیگ برتر شده و سه بار قهرمان لیگ حذفی شده . در ضمن از اسطوره شما لنگیا سیستم علی اصغری رو یاد گرفته . مگه سیستم همین پلوفسیل برانگوه هم سانتر و کرنر برای شجاع و سید بلال نیست ؟ با کمی دقت میفهمی که دلیل کم شدن گلهای زدتون رفتن امیری بوده که اوت بلند پرتاپ میکرد خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج