۸۴۲۲۹۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

واکنش فلسطین به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی

مقام‌های ارشد تشکیلات خودگردان و فتح تغییر لحن آمریکا درباره جولان سوریه را محکوم و اعلام کردند، فرستاده آمریکا به نماینده کمپین انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه (دیروز) برای اولین بار در گزارش حقوق بشری خود بلندی‌های جولان را به جای آنکه منطقه‌ای اشغال شده توصیف کند آن را منطقه‌ای تحت کنترل اسرائیل توصیف کرده است.

«صائب عریقات» مقام ارشد مذاکره‌کننده فلسطینی و عضو ارشد فتح در واکنش به این موضوع اعلام کرد، «جیسون گرینبلت» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور منطقه، به صورت رسمی به رئیس کمپین انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حزب وی «لیکود» تبدیل شده است.

عریقات در ادامه توئیت خود نوشت: به نظر می‌رسد (گرینبلت) برای خدمت به شهرک‌نشنیان و افراط‌گراهای اسرائیلی و از بین بردن میانه‌روهای فلسطینی و اسرائیلی متولد شده است؛ کسانی که زندگی‌شان را برای امنیت و صلح از طریق تحقق راهکار دو دولتی در مرزهای ۱۹۶۷ اختصاص داده‌اند.

واکنش فلسطین به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان هم اعلام کرد، این تصمیم آمریکا در خصوص جولان، ادامه شیوه خصمانه دولت آمریکا علیه ملت فلسطین و در تضاد با تمام قطعنامه‌‌های بین‌المللی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی در ادامه اعلام کرد، عناوین آمریکایی اطلاق‌شده (بر اراضی فلسطینی و جولان) واقعیت اراضی اشغالی فلسطین از 1967 و جولان اشغالی را تغییر نمی‌دهد؛ اراضی‌ای که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قانون بین‌الملل تحت اشغال رژیم اسرائیل هستند.

ابوردینه افزود، تصمیم اخیر در راستای توطئه آمریکا برای اجرایی کردن «معامله قرن» با هدف تسویه مسأله فلسطین صورت می‌گیرد.

معامله قرن طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است و گفته می‌شود پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در نهم ماه آوریل امسال ارائه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عریقات جان ناسلامتی تو دکتری هنوز نفهمیدی که با رییس گله گرگها جلسه میزاری تو اگه یک بند یا یک کلمه از امر یکا به یاد داشته باشی که برخلاف منافع اسراییل گفته باشد من حرفم را پس میگیرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج