جاباما
۸۴۲۳۰۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

چهارشنبه سوری نیامده ۴ مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از مصدومیت چهار نفر در مواجهه با مواد محترقه خبر داد و گفت: یکی از این افراد کودکی شش ساله است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از مصدومیت چهار نفر در مواجهه با مواد محترقه خبر داد و گفت: یکی از این افراد کودکی شش ساله است.

مهرداد بابایی گفت: با قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و در میان تب و تاب خاص آماده شدن برای استقبال از سال نو که در همه اقشار جامعه وجود دارد، یک دغدغه ذهنی برای پدران، مادران و متولیان امر برقراری امنیت و سلامت در این ایام، پر رنگ تر شده و تمهیدات خاصی را می‌طلبد.

بابایی افزود: همچون سال‌های گذشته مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز نیز به منظور کاهش حوادث مرتبط با چهارشنبه پایانی سال، اقدامات آموزشی و پیشگیری خود را از ابتدای اسفند ماه آغاز کرده و از آنجا که گروه سنی در معرض آسیب بیشتر کودکان و نوجوانان هستند به آموزش این گروه هدف پرداخته و با اعزام تیم‌های آموزشی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به مدارس، مهدهای کودک و ادارات مختلف جهت آموزش، پیشگیری و مواجهه با حوادث چهارشنبه پایان سال به این مهم پرداخته است.

وی ادامه داد: در نهایت تاسف باید گفت که آمار مصدومین حوادث مرتبط با استفاده و نگهداری مواد محترقه استان البرز در سال گذشته ۲۰۲ نفر بوده که شامل ۵۷ مورد آسیب چشمی، ۸۶ مورد سوختگی، چهار مورد قطع عضو، ۳۷ مورد بریدگی و آسیب‌های وارده به اندام‌ها بوده و یک جوان ۱۹ ساله هم در اثر شدت آسیب‌های وارده جان خود را از دست داد.

بابایی اعلام کرد: از شروع اسفند ماه تاکنون چهار نفر از جمله یک کودک شش ساله در استان البرز در اثر بازی و حمل مواد محترقه دچار آسیب شدند.

وی در خصوص اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در استان هم گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ البرز از ابتدای اسفند ماه تاکنون با حضوردر ۴۶ مدرسه به دو هزار و ۲۱ دانش‌آموز،با حضور در ۱۲ مهد کودک به ۲۳۲ کودک، با حضور در ۱۱مسجد به ۳۶۴ نفر از نمازگزاران، با حضور در چهار سالن ورزشی به ۹۸ ورزشکار جوان و نوجوان و با حضور در مراکز سپاه و کانون بسیج در سطح استان به دستکم ۱۵۰ نفر آموزش پیشگیری و مقابله با حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال دادند. همچنین با توزیع پمفلت و پخش انیمیشن خطرات احتمالی را معرفی کردند؛ لازم به ذکر است آموزشهای مداوم و همگانی تا ساعات آخر تداوم خواهد داشت.

وی در توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال هم تأکید کرد: کلیه موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش‌زا و محترقه استفاده می‌شوند از مواد منفجره و آتش گیر بوده و می‌توانند منجر به صدمات جبران ناپذیری شوند، این مواد خود به خود خاصیت آتش گیری و انفجاری دارند، لذا از نگهداری آنها حتی به مقدار بسیار کم در منازل ، زیر زمین ، محل کار و ... جداً خودداری فرمائید.

بابایی افزود: از حمل مواد محترقه و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف جدا خودداری بفرمائید،کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر محسوب می‌شوند، جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، فرزندانتان را در تهیه و استفاده از وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح همراهی کنید.

وی تصریح کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در محوطه مجتمع‌های مسکونی و معابر خودداری نمائید، چرا که ضمن آلودگی شدید هوا، خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری را هم در بر خواهد داشت؛ از برپایی آتش در معابر باریک و نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی خودداری نمائید.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: به والدین و شهروندان توصیه می‌شود کبریت و مواد آتش‌زا را از دسترس کودکان دور نمائید، از فروشندگان رنگ و مواد شیمیائی هم درخواست می‌شود از فروش مواد آتش زا به کودکان خودداری نمائید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستایش

      داداش نزنین این چرتو پرتارو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج