۸۴۲۳۲۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پاشنه آشیل نظام

جانشین سازمان پدافند غیرعامل گفت: آن چیزی که امروز دشمن نشانه گرفته، معیشت مردم است. امروز بحث تحریم‌ها و فشار اقتصادی به عنوان پاشنه آشیل نظام ما مطرح شده و مقام معظم رهبری هم با نگاه عمیق خود، نامگذاری سال‌های اخیر را حول محور موضوعات اقتصادی بیان فرمودند.

خبرآنلاین: جانشین سازمان پدافند غیرعامل گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مانند یک راهبری است. مقام معظم رهبری در ورود به دهه پنجم انقلاب یک مسیری را برای آینده نظام ترسیم کردند.

علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره بیانیه گام دوم انقلاب گفت: برای تقویت روند رو به رشد کشور و اصلاح خلاهای موجود، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم سعی کردند تا با یک نگاه آسیب شناسانه و رو به جلو، نقاط قدرت و ضعف نظام را در مسیر اصلی خود شناسایی و برای اصلاح نقاط ضعف اقداماتی را انجام دهند. این حرکت می‌تواند باعث شتاب بیشتری در جهت رشد توسعه کشور و هماهنگی بین دستگاه‌ها شود.

زارعی با اشاره به اینکه تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی، اصلی‌ترین محور رشد و توسعه کشور است گفت: همچنین عدم اعتماد به دشمنان و عدم تکیه بر بیرون و نگاه به خارج باید مورد توجه قرار بگیرد.

زارعی با تاکید بر ۷ رویکرد اساسی بیانیه دوم انقلاب، گفت: در هر کدام از این رویکردهای بیانیه، یک راهبرد برای رسیدن به اهداف عالی نظام و تصحیح اشتباهات و خلاها است؛ اشتباهاتی که در گذشته و در این ۴ دهه وجود داشته است. امیدواریم این بیانیه به عنوان یک نقشه راه برای همه مسئولین نظام و تمامی دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی کشور باشد تا در تمامی ابعاد بتوانیم رشد و توسعه کشور را با سرعت و شتاب معقولی جلو ببریم.

وی با بیان اینکه هر کدام از این ۷ رویکرد ذکر شده در بیانیه، در بستر و زمینه خاص خود مهم بوده و باید دیده شوند، گفت: آن چیزی که امروز دشمن نشانه گرفته، معیشت مردم است.

امروز بحث تحریم‌ها و فشار اقتصادی به عنوان پاشنه آشیل نظام ما مطرح شده و مقام معظم رهبری هم با نگاه عمیق خود، نامگذاری سال‌های اخیر را حول محور موضوعات اقتصادی بیان فرمودند و به طور منظم، روندی را در جهت رشد و توسعه و اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پایدار و اقتصادی که بتواند در برابر تکان‌های خارجی خود را حذف کند و متلاشی نشود؛ تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در ادامه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان دستور عملی است که می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند. اجرای بحث اقتصاد مقاومتی بر همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی و حتی نیروهای مسلح تاکید شد.

چرا که این امر در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی متکی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و استفاده از نبوغ و خلاقیت نیروهای جوان انقلابی، کمک‌های فراوانی خواهد کرد.سرکوب خلاقیت و توانمندی‌ها بدترین آسیبی است که می‌تواند جامعه را دچار مشکل و سرعت رشد و توسعه را در جامعه کُند کند.

وی با بیان اینکه رویکرد اقتصادی در بیانیه گام دوم بسیار مهم است، گفت: حدیثی درباره این مسئله می‌گوید " از هر دری که فقر وارد شود، از همان در ایمان خارج می‌شود".

امروز دشمن با فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، و ایجاد معدودیت‌ها و مسدودسازی مسیر دسترسی مردم به حداقل نیازمندی‌های آنها، سعی کرده که جامعه ما را تحت فشار قرار دهد.

البته از داخل کشور هم بخشی از بدنه وابسته به جریانات بیرونی در مسیر دشمن حرکت کردند و با سوءتدبیر و انجام اقداماتی که تشدید کننده اقدامات دشمن بوده، همسو شدند و این متاسفانه بزرگترین آسیبی است که امروز به زندگی مردم آسیب می‌رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا آقای پدافند اقتصاد وجود داره که بخواهید مقاومتی یاغیر مقاومتی باشه شماها اصلا کجای کارید کدوم اقتصادی شما قیمت یک کالا یک وسیله یه لوازم خانگی بقای یه کارگاه بقای وادامه یک کارخونه رو نمیتونید تضمین و کنترل کنید چرا انقدر حرف میزنید وادعا میکنید چهل سال گذشته این زمان کمیه؟ شما نه دانششو دارید نه غیرت وهمتشو چون مسئولین مریض و دزد هستن خودتون هم به امر واقف و آگاه هستید کشور در هر حرکتی چه اقتصادی چه سیاسی چه فرهنگی چه اصول جامعه شناسی وکنترل امراض جامعه وزیست محیطی وآموزش مثل یک کامیون که ترمز نداره وتوی یک جاده سرازیر افتاده داره میره و هیچکس نیست یا نمیخواد کنترولش کنه همچین میخوره به کوه که صداش گوش فلک و کر خواهد کرد مردم هم آماده هستن که همه با هم بسوی خدا برویم انقدر اظهار فضل نکنید همش حرف همش حرف همش ادعا همش تکذیب همش قوپی نوش دارو بعد مرگ سهراب نزدیکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج