۸۴۲۳۵۹
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مسی VS رونالدو؛ رقابتی به سود لیگ قهرمانان!

هر دو فوق ستاره با درخشش خود تیم هایشان را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساندند.

وبسایت نود: به نقل از اسکای اسپورتس، وقتی کریس رونالدو سه شنبه شب با هت‌تریک خود، یک تنه موجب پیروزی ۳-۰ یوونتوس مقابل اتلتیکومادرید شد و تیمش را به جمع ۸ تیم پایانی رقابت های لیگ قهرمانان رساند، همگان منتظر ۲۴ ساعت بعد و واکنش مسی بودند.

مسی نیز کم نیاورد و با به ثمر رساندن ۲ گل و ارسال ۲ پاس گل دیگر، نقشی کلیدی در پیروزی ۵-۱ تیمش برابر لیون داشت. شاید کار درستی نباشد اما اگر گل هایی که با اثر مسی در این بازی به ثمر رسید را حذف کنیم، این لیون می‌بود که با تساوی ۱-۱ و با قانون گل زده در خانه حریف راهی یک چهارم نهایی می‌شد.

رونالدو و مسی تنها بازیکنان تاریخ این مسابقات هستند که تعداد گل های خود را سه رقمی کرده اند. نفر سوم این فهرست رائول گونزالس ۷۱ گل به ثمر رسانده و بعد از این دو فوق ستاره، کریم بنزما بهترین گلزن مسابقات محسوب می‌شود که هنوز هم مشغول به بازی است. با ۶۰ گل، بنزما حتی به نصف تعداد گل های رونالدو هم نرسیده است.

بعد از آن که کاکا در فصل منجر به قهرمانی میلان (۰۷-۲۰۰۶) با ۱۰ گل بهترین گلزن رقابت ها شد، هیچ بازیکنی به جز این دو فوق ستاره نتوانسته آقای گل رقابت ها شود. در حقیقت، تنها در فصل ۱۵-۲۰۱۴ بود که نیمار با ۱۰ گل، مشترکا در کنار رونالدو و مسی بهترین گلزن رقابت ها لقب گرفت و در سایر فصول، عنوان بهترین گلزن یا در اختیار رونالدو و یا در اختیار مسی بوده است.

گل های مسی در بازی چهارشنبه شب، موجب شد تا او برای یازدهمین فصل متوالی به آمار حداقل ۳۵ گل در تمامی رقابت ها برسد، اما در جنبه ای دیگر، هت‌تریک رونالدو شاید تاکید دیگری بر این نکته بود که او پادشاه لیگ قهرمانان اروپاست.

مسی VS رونالدو؛ رقابتی به سود لیگ قهرمانان!

با به ثمر رساندن 124 گل در 160 بازی، رونالدو آقای گل ادوار لیگ قهرمانان است و فاصله ای نسبتا مطمئن با لیونل مسی دارد؛ ستاره ای که 108 گل در 131 بازی وارد دروازه رقبا کرده است.

در قیاسی دیگر، رونالدو 5 بار جام قهرمانی را بالای سر برده و مسی 4 بار قهرمان مسابقات شده است. رونالدو در این فصل فرصت آن را دارد تا به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شود که 6 بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان رسیده است. این اتفاق (در صورت وقوع) به این معنا خواهد بود که رونالدو در طول دوران حرفه ایش بیشتر از تاریخ بایرن مونیخ، لیورپول و بارسلونا قهرمان اروپا شده است!

در زمینه تعداد گل به ازای دقیقه مسی آمار بهتری نسبت به رونالدو دارد. مسی در هر 100 دقیقه یک گل به ثمر رسانده و رونالدو برای هر گل به طور میانگین به 112 دقیقه زمان نیاز داشته است. اما با رسیدن به مراحل حذفی، آمار رونالدو باز هم بهتر جلوه می‌کند.

رونالدو 77 بازی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان انجام داده و در این مسابقات 63 گل به ثمر رسانده است. این آمار برای مسی 42 گل در 64 بازی است. در زمینه گل به ازای دقیقه در مراحل حذفی، رونالدو در هر 108 دقیقه یک گل به ثمر رسانده و مسی در هر 131 دقیقه بازی در مراحل حذفی یک گل به ثمر رسانده است.

تعداد هت‌تریک های هر دو بازیکن در لیگ قهرمانان در عدد 8 برابر است. اما نیمی از هت‌تریک های رونالدو (4) در مراحل حذفی رقم خورده و مسی تنها 2 بار توانسته در مراحل حذفی هت‌تریک کند.

رقابت تمام نشدنی این دو فوق ستاره در رقابت های لیگ قهرمانان به این زودی ها به پایان نخواهد رسید و شاید قرعه کشی روز جمعه آن ها را خیلی زود در مقابل یکدیگر قرار دهد.

بعد از قهرمانی در فصل 15-2014، بارسلونا در هر سه فصل بعدی در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه رقابت ها کنار رفته و نتوانسته خود را به جمع 4 تیم پایانی برساند. اتفاقی که در ناکامی های سال های اخیر مسی در کسب توپ طلا نیز بی تاثیر نبوده و لئو به خوبی می‌داند برای لمس دوباره این جایزه، کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اهمیت بسیاری دارد.

در سمت مقابل نیز یوونتوس بعد از قهرمانی دراماتیک فصل 96-1995 مقابل آژاکس، 5 بار به فینال راه یافته و در هر 5 مسابقه با سری پایین زمین را ترک کرده است. انگیزه های یوونتوس از جذب سلطان این رقابت ها کاملا مشخص است و رونالدو خود بعد از بازی مقابل اتلتیکومادرید در مصاحبه ای، به این نکته اذعان کرد که "یوونتوس من را برای چنین شب هایی استخدام کرد"

این انگیزه ها، رقابت بین این دو را در ادامه این فصل به حداکثر خواهد رساند و می‌توان از یک نکته اطمینان داشت: رقابت بین این دو غول تنها به سود لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود؛ مسابقاتی که جذابیت خود در سال های اخیر را تا حد زیادی مدیون این دو سوپراستار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه همه چیز ب سود کریس هست

    • ─═हई╬ ηαrgεš.rpζ ╬ईह═─

      د لامصب برتری رونالدو ب مسی رو ببین !!!
      حتی مسی با خوش شانسیاش هم ب رونالدو نرسیده
      حالا هی بگو کینگ مسی بهتر از پنالدوئه

      پاسخ ها

      • سپهرنیا

        رونالدوقهرمانه ولی مسی کره زمین زیرپاشه

    • بدون نام

      خنگ امار مسی که خیره کننده هست با ۸ گلو س پاس گل . رونالدو با ۴ گل دو پاس گل . برو علم فوتبالیتو ببر بالا بعد بیا نظر بده خنده داره همین مانده که همچین ادمای شول مغزی بیان درمورد مسی نظر بدن . منطقی اینه رونالدو دومین بازیکن برتره اول مسی

    • ─═हई╬ ηαrgεš.rpζ ╬ईह═─

      دهن.
      مارو سرویس کردی با هشت گل مسی هااا
      اینم تو عمرش یه بار افتخاراتش از رونالدو زده بالا

    • ر

      حرف مفت می‌زنید اولا رونالدو چهار جامی که با رئال برده رو نگاه کنید، رئال بهترین تیم جهانه هنوز هم هست، چون بهترین بازیکنارو داره، العان هم داره، منتها یذره بی انگیزه شدند، یادتون باشه روزهای اوج بارسلون که از سال 2006تا 2012بود رونالدو پیش مسی نفس هم نمیتونست بکشه، چون پشت سرش اینیستا ژاوی و کلی بهترین بودند، العان تکو تنهاست باز همه کار میکنه یه تنه تیمو میبره بالا، وچهار جام اخیر رئال و رونالدو با بی عدالتی محض بدست اومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جام های رونالدو با بی عدالتی وجام های مسی باعدالت برده شدن بازی بارسا باچلسی تو استمفربریچ یادته آقای تحلیل گر...تازه سال 2008رونالدو با منچستر بارسا رو حذف کردن ورفتن فینال اروپا ...مسی دومین بازیکن برتره خودت هم میدونی اسم لیگ قهرمانان اروپا باید بهcr7تغییر کنه

    • بدون نام

      مسی قابل قیاس با کسی نیست

    • بدون نام

      پنالدو رو به خاطر هیکلش دوست دارن و نه اخلاق داره نه حیا داره تجاوز و فرار مالیاتی و .....
      ولی کینگ مسی تو همه چی اوله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاد مسی هم فرار مالیاتی داشته در ضمن چند بار بهت تجاوز کرده که میگی تجاوزی و درحال حاضر مسی هست که توهر بازی پنالتی میزنه

    • آریا

      رونالدو بهترین فوق ستاره فوتباله وبعداز اون دنیای فوتبال مثلش نخواهد دید.

    • ─═हई╬ ηαrgεš.rpζ ╬ईह═─

      ۲:۱۰ طبق گفته شما فک کنم مسی پیامبره
      رونالدو هم شیطان رجیم

    • امیر مسعود

      رونالدویی که در 10 بازی تونسته تا گل بزنه قابل مقایسه با مسی نیست......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج