۸۴۲۴۶۷
۴۸ نظر
۵۰۱۵
۴۸ نظر
۵۰۱۵
پ

کنگره ایرانیان کانادا: استرداد خاوری بعید است

اتهام اختلاس مرجان شیخ‌الاسلامی در ایران و سرمایه‌گذاری‌هایش در کانادا دوباره پرونده محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و پیوندش با اختلاس سه‌هزار میلیاردتومانی را بر سر زبان‌ها انداخت. عضو هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا درباره پیگیری‌های این نهاد مدنی در موضوع بازگرداندن خاوری به ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

یورو نیوز: اتهام اختلاس مرجان شیخ‌الاسلامی در ایران و سرمایه‌گذاری‌هایش در کانادا دوباره پرونده محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و پیوندش با اختلاس سه‌هزار میلیاردتومانی را بر سر زبان‌ها انداخت. عضو هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا درباره پیگیری‌های این نهاد مدنی در موضوع بازگرداندن خاوری به ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

کنگره ایرانیان کانادا طومار آنلاینی به راه‌ انداخته و از مردم خواسته با امضای این طومار اعتراض‌شان را به حضور مفسدان اقتصادی در کانادا به گوش مقامات دولت کانادا برسانند.

کنگره ایرانیان کانادا: استرداد خاوری بعید است

بیژن احمدی، عضو هیات مدیره کنگره ایرانیان کانادا:

کنگره ایرانیان کانادا در مکاتبه و ملاقات مختلفی که با مقام‌های دولت کانادا داشته خواستار این شده که یا خاوری به ایران استرداد شود تا اینکه بتواند دوره محکومیت حکمی که علیه‌شان وجود دارد را بگذرانند و عدالت درباره پرونده ایشان رعایت شود.

حکم کنونی برای پرونده خاوری اختلاس است که شامل ۳۰ سال زندان می‌شود. اگر هم قوانین کانادا اجازه استرداد ایشان به ایران را نمی‌دهد پرونده ایشان در کانادا توسط دادگستری کانادا رسیدگی شود. متاسفانه از سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ که پرونده ایشان بسیار مطرح بود هم با دولت محافظه‌کار استیون جوزف هارپر و هم با دولت لیبرال جاستین ترودو مساله را منتقل کردیم اما تا کنون دولت پاسخگو نبوده است. حتی بعد از اینکه خاوری حکم زندان گرفت هم دوباره این ماجرا را گوشزد کردیم و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای از پیگیری‌ها نگرفته ایم.

در برخی ملاقات‌ها با مقام‌های کانادایی در زمان دولت ترودو پیش از اینکه حکم ایشان قطعی شود، آنها اعلام کردند که کانادا فرد متهم را به کشورش، باز نمی‌گرداند. در حال حاضر قرارداد استرداد مجرمان در ایران و کانادا هم وجود ندارد و نبود رابطه دیپلماتیک هرگونه مذاکره دیپلماتیک را در مورد چنین پروندهایی دشوار و غیرممکن می‌کند.

با مطرح شدن پرونده مرجان شیخ‌الاسلامی‌ آل‌آقا این این فرصت به وجود آمده که از طریق فشار افکار عمومی بتوانیم به دولت کانادا متذکر شویم که دولت، دادگستری و مقام‌های امنیتی و قضایی کانادا اقدام لازم برای عدم ورود محکومان به فساد مالی به کانادا را انجام دهند و از سرمایه‌گذاری چنین افرادی چه از ایران و چه از سایر کشورها در خاک کانادا جلوگیری کنند.

بسیاری از شهروندان ایرانی-کانادایی در روند مهاجرت، تمدید ویزا، گرفتن ویزا و تمدید کارت‌های مربوطه با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند. در برخی مواقع حساب بانکی دانشجویان ایرانی که در کانادا هستند با داشتن تنها چند صد دلار به خاطر تحریم‌ها بلوکه شده است.

چطور است که ایرانیان با مقدار کمی پول در حساب بانکی یا برای دریافت مهاجرت و دریافت ویزا با موانع بسیاری مواجه اند اما افرادی مانند خاوری یا متهمی مانند مرجان شیخ‌الاسلامی میلیون‌ها دلار، آنطور که از سرمایه گذاری آنها مشخص است، وارد خاک کانادا کرده‌اند بدون آنکه مشکلی برای آنها به وجود آید.

کنگره ایرانیان کانادا یک سازمان غیرانتفاعی و مردم نهاد است. ما توان اجرایی نداریم بلکه می‌توانیم با فشار افکار عمومی و فشار رسانه‌ها و اقداماتی که از سوی جامعه مدنی انجام می‌دهیم بتوانیم خواست جامعه ایرانیان در کانادا را با مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس از احزاب گوگانون مطرح کنیم. ما خواستار رسیدگی دولت و نهادهای مربوطه به این مساله هستیم.

در حال مکاتبه و مشورت با چند وکیل متخصص در این زمینه هستیم تا اگر دولت نخواهد در این زمینه پاسخگو باشد ببینیم چطور می‌توانیم اقدام قانونی مورد نیاز را انجام دهیم. اما به هر شکل در حال حاضر تقاضای ما این است که ایرانیان به صفحه کنگره ایرانیان کانادا بروند و این و طومار را مطالعه و در صورت تمایل امضا کنند. هرچند تعداد امضاها بیشتر باشد ما بهتر می‌توانیم خواست جامعه ایرانی در کانادا را پیگیری کنیم. ما به دنبال این هستیم تا به دولت کانادا نشان دهیم افرادی که در ایران فساد مالی می‌کنند و پول مردم ایران را به سرقت می‌برند جایی در کانادا ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایول ببینیم چیکار میکنیناااا
      به امیدی بازداشت هردوشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداوند امیدهای امیدواران را به نومیدی مبدل نفرمایاد

    • بدون نام

      آیا شیخ الاسلامی با خاوری ازدواج خواهد کرد ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا شیخ الاسلامی آل آقا شوهر دارد نمی تواند ازدواج کند مگر طلاق گرفته باشد

    • بدون نام

      آیا شیخ الاسلامی با خاوری ازدواج خواهد کرد ؟

    • مالد

      بسی.خیال ....

    • بدون نام

      آیا کانادا محل امنی برای اختلاسگران می‌باشد ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موضوع انشای بعد از عیده؟

    • بدون نام

      کانادا پناهگاه دزدان اموال ایرانیان هست ودولت کانادا از دزد های اموال ایرانیان حمایت میکند ودر ظاهر هم دولت کانادا از دمکراسی خواهان ایران حمایت میکند ولی در اصل دولت کانادا از خایینان ایران بشدت حمایت میکند

    • بدون نام

      چرا پول ملت ما در جیب اروپا و آمریکا و کانادا ریخته می شود؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنا به دلایلی چند

    • بدون نام

      دولت کانادا با ایران هماهنگه و در ازای 75درصد پول خاوری مسئولیت امنیت و اقامت خاوری رو نضمین کرده. میدونم که میگم

    • بدون نام

      درود برتو تین ایرانی مقیم کانادا واقعلا غیرت ومعرفت وفاداریتو نشون دادی ممنون از این شهامت ایرانی بخداقسم من الان پول خردنی عید هم ندارم تا برسه وپوشاک عیدی بچه هام شرمندهخانواده هستیم

    • بدون نام

      دولت کانادا به اینترپل تحویلش نداد معلومه که بعیده برش گردونن

    • بدون نام

      وب سایت چی هست؟

    • بدون نام

      اين دو تا ملعون خبيث ميلياردها دلار بردن ريختن تو دهن كانادا به ضررشون هست پس بدن اين دوتا نجس مال حروم خور رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ریختن توی دهن کانادا. خب حالا که چی؟ دوس داشتی توی دهن کانادا نریزن توی دهن تو بریزن؟

    • AAAAAAAS

      حساب کنید اگر او عربستانی بود هر کجای دنیا بود تا بحال داخلش را آورده بودن،
      یکی از دلایلی که عربستان پول دار ترین کشور منطقه است همین است اختلاس گر هر که باشد حتما باید کشته شود ،
      حال در ایران چرا اختلاس گران همه آزاد هستن و دوباره اختلاس میکنند چون مسئولان میگویند ما با آنها سلام علیک داریم زشت است او را اعدام کنیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط در حد سلام و علیک نیست

    • بدون نام

      با پول مردم ایران در کانادا کنگره الکی درست کرده‌اند.

    • حسین

      احمدی نژاد خوب گفت(در سیستمی که ۸۵درصد اقتصاد وتصمیم گیری ها و اختیارات دست نهاد های حکومتی است یک نفر بودن ارتباط با سیستم چه کار می تواند بکند ) پس دیگه بی خیال خاوری و غیره بشید اصلا بی خیال هر چه اختلاس و دزدیده بشید مردم رو هم بی خودی سرکار نذارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کنند؟ خود مردم دوست دارند که سر کار گذاشته شوند.

    • بدون نام

      پشتم به تلویزیون بود داشتم کار خونه میکردم نفهمیدم کی و سمتش چی بود : از یه پلیس خوب و کاربلد کاندا میخوایم این خانم را به اینتر میلان نشون بده !!!!! خخخ مرجان ج را فک کنم میگفت .خریت تا کجا

    • بدون نام

      دولت و ملت باید کانادارا تحت فشار بزتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه فایده چندانی نداره زیرا کانادا مثل شما نیست که از تحت فشار قرار گرفتن لذت ببره و افتخار هم بکنه. برای این منظور بهتر است همتایان خودتان را بیابید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط فشار با افتخار میتوانید به سخنان ظریف مراجعه کنید

    • بدون نام

      یه مرد پیدا نمیشه تو این کانادا که اینو بتونه بکشه،،،همشون وطن فروشن،،،باور کنید همسایه همین خاوری ایرانیه، اما هیچ کاری نمی کنه...لعنت به هر چی، به اصطلاح ،هموطن، در خارج از کشوره،،همشون یه مشت مفت خوره بی هنر هستند....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب ایرانیان مقیم بلاد کفر هم شخصیتشون تا قبل از پنج سالگی در همینجا شکل گرفته و بعدها مهاجر شده اند. خود شما تا حالا خدمت چند نفر دزد و اختلاسچی رسیده ای؟ این قبیل افراد در آنجا هم درست مانند همینجا در سایه حمایت قانون به سر می برند.

    • بدون نام

      تعجب میکنم چطور مبالغی زیاد بفرستن خارج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تعجب نکن

    • هموطن

      بابا فیلم بازی نکنید ....

    • بدون نام

      وقتی با دنیا قطع رابطه میکنیم و شعار مرگ سر میدیم باید منتظر چنین روزی باشیم.

    • محمد بستانسرا

      طرف چند میلیارد دلار پول برده کشور کانادا سرمایه گذاری کرده .اونا چکار دارن که این طرف پول رو از کجا آورده .از برجام تا بیرون رفتن آمریکا از برجام ایرانیها به اکثر کشورهای جهان برای جذب سرمایه رفتن با مکافات ۶ میلیارد آوردن ولی کشور رو گذاشتن دلارهاشو یه عده بدزدن ببرن کانادا اونم چند برابر جذب سرمایه خارجی .حالا میخوان کانادا اونا رو تحویل بده .اگر ما باشیم. تحویل میدیم

    • بدون نام

      چگونه ممکن است دولت یک کشورقدرتمندی چون ایران نتواندمتهمان موردتعقیب خودرا درخارج ازکشوردستگیرومجازات کند؟!اگراینچنین باشددرآینده نیزصدها متخلف دیگرتخلفات بزرگ میکنندوبه خارج ازکشورفرارمیکنندوهیج...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون نميخوان و قرار نيست كسي گرفته شود

    • بدون نام

      اینا همش خواب و خیال هست
      وقتی طرف اینهمه پول برده کانادا و در اونجا سرمایه گذاری کرده مگه دولت کانادا مرض داره که این افراد اخراج کنه
      دولت کانادا هم میگه میخواستندجلوش بگیرند تا دزدی نکنه و فرار نکنه
      درضمن کانادا مستعمره انگلیس است که زیر نظر ملکه انگلیس اداره میشود واین از سیاست انگلیس هست که افرادی که در پستهای مهم مالی در ایران هستند با یه سناریوی ازقبل تهیه شده و با دادن پاسبورد کانادایی به آنان بدون شلیک یک گلوله ثروت ایران را توسط افراد نفوذی خارج و به بانکهای کانادا و بریتانیا تزریق میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره

      • بدون نام

        يكي از دوستاي من كانادا تو ازان املاكه ميكه روز نيست كه براي اقازاده ها اينجا برج و پنت هاوس نخريم

    • بدون نام

      وقتی با کل دنیا دعوا میکنیم و مدام به همه کشورها شعار مرگ بر میگیم انتظار دارید که قانون تبادل مجرم داشته باشید ؟

      ضمنا وقتی طرف از اینجا رقم های سنگین اختلاس میکند و کسی مثلا متوجه نمیشه چطور از کانادا کمک می خواهید ؟

      اصل موضوع را درست کنید کسی دزدی نکند

    • بدون نام

      کانادا هم کثیفه بعد میگن هرکی میخواد اونجا برای کسی پول بفرسته اول چک میکنن ببینن پولی که وارد حسابش شده دزدیه یا نه!!!!اره دیدیم چقدر براشون مهمه!

    • shohrehandy

      مال خودتو محکم بگیر همسایت رو دزد نکن . مردک نمیذاشتی اختلاص کنند حالا خوردن و رفتن میخوای چیکار کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اختلاص نه. اختلاس. این هزار بار

    • ام دی

      چرا برگرده سهم شرکاش رد کرده ویل کنید بنده خدا رو

    • ام دی

      حالا که بردن میگن پول ملت چرا این همه مدت یک ریالش ندادید به ملت

    • بیخیال

      همش الکیه.. ایرانیان مقیم کانادا کیلیوی چنده.. همش فیلمه

    • بدون نام

      اصلا روابط ديپلماتيك ايران با كانادا را براي همين منظور به هم زدند كه كشوري امن برا اختلاسگران درست شود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      اصلا من فكر ميكنم ايران يه قرارداد و تفاهم نامه اي با كانادا داره كه اختلاس گراني كه از اينجا فرستاده ميشه به كانادا در اونجا داراي امنيت و ازادي كامل باشند
      ارسال ثروت از ايران بر قراري امنيت از اونها

    • بدون نام

      این حجم پول که اینا میبرن خب معلومه تحویل نمیده دولت ما بعد از برجام این همه تقلا کرد به زور ۶ میلیارد سرمایه خارجی جذب کرد اونا بدون چک وچونه اون همه پول گیرشون اومده .یادتون رفته مگه ۲۲ تن طلا یا ۲۲ میلیارد ترکیه چند سال پیش گرفت اردوغان گفت خدا این پول رو رسوند برای ما چون با ۱۱ میلیارد بدهی داشتیم ورشکست میشدیم اونم اردوغان خورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج