جاباما
۸۴۲۴۶۸
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

جزئیات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی

یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت که طرح تشکیل استان اصفهان شمالی شامل جدا شدن شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و میمه از اصفهان می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت که طرح تشکیل استان اصفهان شمالی شامل جدا شدن شهرستان‌های خور و بیابانک، اردستان، کاشان، آران و بیدگل، نطنز و میمه از اصفهان می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: در کشور ما برخی از استان‌ها بسیار بزرگ است که می‌توان از تجربه تقسیم شدن استان خراسان به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی استفاده کرد چون نتیجه‌ آن پیشرفت و توازن منطقه‌ای بوده است.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و اصفهان هم می‌توانند از این تجربه استفاده کنند یعنی سیستان و بلوچستان به سه استان و کرمان، فارس و اصفهان هر کدام به دو استان تقسیم شوند. بزرگترین منفعت این اتفاق برای مردم است چون با کوچک‌تر شدن استان، استاندار می‌تواند به امورات بپردازد ضمن این که اعتبارات بودجه از پایتخت تقسیم می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها در عین حال با بیان این‌که «شورای نگهبان با این طرح مخالفت می‌کند» توضیح داد: تقسیم شدن استان مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است چون بار مالی دارد. نمایندگان نمی‌توانند طرحی با بار مالی ارائه کنند از این رو بهتر است که دولت خودش پیش قدم شده و در این مورد لایحه ارائه کند.

اخیراً طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در مجلس اعلام وصول شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      من مخالفم اساسی

    • بدون نام

      واللو وقتی یه اطلاعاتی از استان فارس میدن ما نمیدونیم شامل حال ما هم میشه یا نه!!!! علی الخصوص اطلاعات آب و هوایی!!!! آخه تو نقشه به سر به شهرستان لامرد و شهرستان بازخواست بزنید متوجه میشید چی میگم! شهرستان و استان شدن بر مبنای جمعیت تقریبا قدیمی شده! و بعد مسافت تا مراکز استانها و شهرستانها ملاک جدید و بهتری میتواند مبنای استان یا شهرستان شدن باشه! اینم فقط جهت رفاه حال مردم!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز خواست نه ایزد خواست

    • بدون نام

      ثروت مندان و متنفذین اصفهان بدنبال جدا کردن بخش کویری از اصفهانند تا در آینده مشکلات بی آبی و مطالبات جامعه را از اصفهان دور کنند و به سمت دولت مرکزی بفرستند انوقت براحتی با منابع آبی که از چهارمحال میگیرند شهراصفهان را نگه خواهند داشت بقیه شهرهای استان اصفهان نیز که در مناطق کوهستانی هستند خودشان به حد کافی برخوردار هستند و مشکلی برای اصفهان نیستندببینید چقدر قشنگ فکر کردند و نمایندگان مجلس را جلو فرستادند.

    • علیرضا

      ایول استان شدیم

    • بدون نام

      خیلی کار خوبیه . عالیه

    • بدون نام

      در ضمن صدها پست دولتی مانند استاندار و معاونین و مدیر کل و .... ایجاد می شود که برای آقازاده ها خوب است.
      اشکالات فعلی را بگویید تا ببینیم با تقسیم استان چگونه آن اشکالات برطرف می شود. نمایندگان محترم به خاطر منافع ملی که البته برایتان اهمیت ندارد از پیگیری این طرح دست بردارید و بدنبال استفاده از ابزارهای پوپولیستی دیگر برای رای آوری باشید.

    • بدون نام

      فکر خوبیه سیستان وبلوچستان سه تا استان بشه بلوچستان شمالی بلوچستان جنوبی و بلوچستان مرکزی

    • بدون نام

      انشااله این کار انجام بشود

    • کارمند

      اینکار باعث بزرگتر شدن دولت و بیشتر شدن مدیران وفساد بیشتر و تحمیل هزینه های بیشتر به مردم خواهد شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج