۸۴۲۵۱۲
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

خروج صد‌ها تن از آخرین پایگاه داعش در سوریه

به دنبال حملات اخیر نیروهای سوریه دموکراتیک به پایگاه داعش در شرق سوریه، صدها تن از این پایگاه خارج و به منطقه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک سرازیر شدند.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال حملات نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی به پایگاه داعش در شرق سوریه به منظور پایان دادن به آخرین دفاع‌های این گروه تروریستی که داخل تونل‌ها محاصره شده‌اند، صدها تن از این پایگاه خارج شدند.

به نقل از رای الیوم، نیروهای کرد سوریه دموکراتیک روز چهارشنبه با دو ضد حمله نیروهای داعشی به پایگاه‌هایشان مقابله کردند که با وجود حملات هوایی و توپخانه‌ای مستمر نمی‌خواهند تسلیم شوند.

پس از اینکه گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ از برپایی "خلافت اسلامی" خود در مناطق گسترده تحت کنترل خود در سوریه و عراق خبر داد، امروز وجودش تنها به منطقه محاصره شده داخل شهرک "نائیه" در کرانه‌های شرقی رود فرات محدود می‌شود.

یک روزنامه‌نگار در خبرگزاری فرانسه می‌گوید، صدها تن شامل زن، مرد و کودک را دیده است که در حال رفتن به منطقه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک هستند و در میانشان عراقی‌، ازبکی‌ و کودکانی با شمایل آسیایی نیز دیده می‌شوند.

مصطفی بالی، مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک گزارش داد، تعداد زیادی از نظامیان داعش و خانواده‌های آنها در حال تسلیم شدن هستند.

جیاکر امد، سخنگوی کرد نیروهای سوریه دموکراتیک گفت، اکثر کسانی که در حال حاضر در پایگاه تحت کنترل داعش باقی مانده‌اند، عاملان انتحاری هستند که خودشان را منفجر می‌کنند و این مساله مانع از پیش‌روی نیروهای این گروه در فضایی تنگ می‌شود. وی با اشاره به سنگرها و تونل‌هایی که داعش آنها را حفر کرده و نیروهایش به آنجا پناه برده‌اند، گفت، نیروهای داعش از تکنیک‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند و این امر موجب شده، جنگنده‌ها عملکرد مطلوبی نداشته باشند.

نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کردند، داعش لحظات پایانی عمر خود را سپری می‌کند. طبق اعلام این نیروها روزهای دوشنبه و سه شنبه ۳۰۰۰ داعشی به صورت گروهی خود را تسلیم کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان افق: حاج محمدو حاج قربان که خوزستانی بودن و شهید شدن درسوریه ؛ محمد چند وقت بعد حاج قربان شهید شد و وقتی حاج قربان تیر خورد ..........واقعا اشکم رو دراورد ...محمد بالای سر حاج قربان که منتظر بود نفرات وبرانکاد بیان و پشت بیسیم میگفت حاج قربان رفت ......بوس بوس بوس به مردان دلاور

    • بدون نام

      خوب این داعشی چرا ازاد میرن ومیان وجاهای امن بهشون میدن همانجا اعدام بشن خودشون وبجهاشون وتمام نسلشون

      پاسخ ها

      • س _ ع _ خ _ احمق

        گناه اون بچهاشون چیه؟ از وقتی مث تو چششو باز کرده چرت و پرت خوندن توی گوشش که وحشی شده باید بهش اموزش صحیح داده بشه که از شستشوی مغزی دربیاد توهم نمونه بزرگتر همونایی

    • داریوش

      دولت ها فراموش نکنند...اجداد همین دافشی ها بودند که درجنگ با حصرت علی قرانها را برسر نیزه کردند ..تا همچنان مکر وحیله شان برای دفعات بعدی باقی بماند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورو خدا اینو ببین ۲۵۰۰سال گذشته اورد نظر میده چرا این قدر فکر سیاه داری

    • س _ ع _ خ _ احمق

      افرین بر کردهای شجاع و امریکا بزرگ که از این شیرها حمایت کرد و داعش و روس و دولت و کفتارهاش فقط مردم رو بخاک و خون کشیدند

    • بدون نام

      خاورمیانه باید ممنون کوردها باشن واقعا چون به غیر کوردها کسی جرات رودروبا داعش نداشت ترکیه هم باید مجازات بشه به خاطر راه دادن فرماندهان داعش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج