جاباما
۸۴۲۶۶۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

شورای امنیت، حادثه تروریستی نیوزیلند را محکوم کرد

 شورای امنیت سازمان ملل متحد با تروریستی خواندن حمله به دو مسجد در نیوزیلند، به شدت آن را محکوم کرد.

ایرنا: شورای امنیت سازمان ملل متحد با تروریستی خواندن حمله به دو مسجد در نیوزیلند، به شدت آن را محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت که در نشست عصر جمعه توسط نماینده فرانسه به عنوان رئیس این شورا قرائت شد، آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت حملات تروریستی فجیع و بزدلانه را در مسجد النور و مسجد لینوود که دست کم ۴۹ کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت، محکوم می کند.

در این بیانیه افزوده شده است: اعضای شورای امنیت عمیق ترین همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و دولت نیوزیلند را ابراز و آرزو می کنند که مجروحان این حادثه هرچه سریعتر بهبود یابند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: تروریسم در تمام اشکال و تظاهرات آن یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است و باید مرتکبان، سازمان دهندگان و حامیان این اقدامات تروریستی ناپذیرفتنی پاسخگو باشند و به دست عدالت سپرده شوند.

در این بیانیه از همه کشورها به موجب تعهدات خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت خواسته شده است مربوطه، به طور فعال با دولت نیوزیلند و سایر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری داشته باشد.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تصریح کردند هر گونه اقدامات تروریستی در هر جا، هر زمان و هر کجا انجام می شود، صرف نظر از انگیزه آن، جنایت محسوب شده و توجیه ناپذیر است.

بیانیه شورای امنیت از همه کشورها می خواهد با هر وسیله ممکن بر اساس وظایف خود تحت قوانین بین المللی، از جمله قوانین بین المللی حقوق بشر، قوانین بین المللی پناهندگان و قوانین بین المللی بشردوستانه، با تهدید صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین در احترام به قربانیان این حمله تروریستی، یک دقیقه ایستادند و سکوت کردند.
روز جمعه مهاجمانی مسلح با حمله به دو مجسد در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند، مردم و نمازگزاران را به گلوله بستند.

در این حادثه که یکی از افراد مهاجم آن را به صورت زنده در صفحه فیس‌بوک خود پخش می‌کرد، تا این لحظه 49 تن کشته و نزدیک به 50 نفر دیگر زخمی شدند.

مظنون اصلی یک مرد 28 ساله اهل استرالیا با تبار انگلیسی توصیف شده که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد م

      ما مسلمانان یا صبریم یا ترسو؛ شخصی که مسلمانان را قتل عام کرد باید همانجور با مردم دین خودش رفتار کرد انها هم دقیقا همانجوری قتل عام بکنیم تا درس عبرتی باشه که خون هیچ مسلمانی ریخته نشه؛چون سکوت ما تشویقی برای قتل عامهای بعدی مسلمانان؛باید جواب دندانشکنی به دین و عقاید انها داد من که اماده ام هرکس با من موافقه نظر خودش را کامنت کند

    • میلاد م

      ما مسلمانان یا صبریم یا ترسو؛ شخصی که مسلمانان را قتل عام کرد باید همانجور با مردم دین خودش رفتار کرد انها هم دقیقا همانجوری قتل عام بکنیم تا درس عبرتی باشه که خون هیچ مسلمانی ریخته نشه؛چون سکوت ما تشویقی برای قتل عامهای بعدی مسلمانان؛باید جواب دندانشکنی به دین و عقاید انها داد من که اماده ام هرکس با من موافقه نظر خودش را کامنت کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج