۸۴۲۶۶۵
۱۴ نظر
۵۰۱۲
۱۴ نظر
۵۰۱۲
پ

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بار مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال اول گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است همسان سازی را اجرا کند براین اساس در حال مذاکره برای تامین منابع مالی هستیم.

ایسنا: محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره سرانجام تصمیمات اتخاذ شده پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: با کمیته مشترکی که بین نمایندگان بازنشستگان و تامین اجتماعی تشکیل دادیم سناریوهایی مختلفی را بررسی کردیم و در نهایت به یک یا دو سناریو که قابلیت‌ اجرایی بالاتری دارد رسیدیم.

وی افزود: اولین بار است که تصمیمی بر اساس مشارکت و نظر مستقیم شرکای اجتماعی گرفته می‌شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره سناریوهای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی با یک نرخ برای همه، همسان سازی با دونرخ برای حداقلی بگیران و سایر سطوح، همسان سازی حقوق بازنشستگان با ‌شاغلان ازجمله این سناریوها بود. ولی نهایتا آنچه مورد قبول کانون بازنشستگان و سازمان بود یک سناریوی ترکیبی است.

زدا با اشاره به اینکه این طرح تهیه شده و برای سال اول 12 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد گفت: در حال ارائه این طرح هستیم و طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است آن را اجرایی کند. در حال مذاکره برای تامین منابع مالی هستیم. به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی نداریم و اگر تامین منابع صورت بگیرد ظرف دو روز آن را عملیاتی می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به بودجه مستقل تامین اجتماعی، چرا دولت باید بار مالی اجرای این طرح را برعهده بگیرد؟ اظهار کرد: اکنون وضعیت نقدینگی سازمان طوری است که در نقطه سربسری قرار داریم و تامین این حجم از نقدینگی امکان پذیر نیست.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا دولت قرار است از محل بدهی اش به تامین اجتماعی این مبلغ را بپردازد و بخشی از آن را تسویه کند؟ گفت: خیر، ما می‌خواهیم که دولت کمک کند. همین طور که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری کمک کرد، به تامین اجتماعی هم کمک و منابع خود را تزریق کنند و اجازه دهند ما منابع خود را صرف گسترش و بهبود کیفیت خدمات کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودتون میگین سناریو...... برو خودتو فیلم کن فیلم بازهای دروغگو....

    • بدون نام

      بازنشستگان کشوری چی ؟

    • بدون نام

      به هیچ جا مادر من زن سرپرست خانواره با ۳۰ سال سابقه کاری اوائل دهه ۸۰ بازنشسته شد الان زیر ۳ میلیون میگیره اما بازنشسته های بعدی با ۲۰ سال سابقه کاری بالای ۳ تومن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا زمانیکه دولت بیمه ها را تجمیع نکند بازنشسته تامین اجتماعی خاکش به سر است

    • بدون نام

      من نیز کارمند رسمی دولت بودم که بازنشسته شده ام ولی بیمه من تامین اجتماعی بود پس اگر دولت به بازنشسته خدمات درمانی کمک می کند پس حق ما چه می شود ؟

    • بدون نام

      آقا تا شاغل هستید بدزدید ، اختلاس کنید . چون وقتی باز نشسته بشید . کسی بفکر باز نشسته نیست و کسانی در موردشان تصمیم می گیرند که شاغل هستند و خودشون ۲۰ تا ۳۰ تا شغل تا آخر عمر دارند . بعد توقع دارید به فکر حق و حقوق بازنشیته باشند ، نخیر آقا تازه صندوق شان را هم غارت می کنند . خوب معلومدیگه ، این وضع بازنشسته بدبخت میشه !

    • بدون نام

      از حقوق کارگران چه خبره

    • بدون نام

      رئیس قبلی که ازدنیا رفت در باره همسان سازی داستانها برایمان گفت خواهشا شما دیگه ......

    • بدون نام

      جدیدن آقای روحانی 20درصد کارمندای رسمی ریاست جمهوری را اضاقه کرده به جز کارمندای قراردادی چرا دولت روحانی بین کارمندا فرق میزاره چرا البته این بیست درصد به غیر ازمبلغی که سالیانه اضافه میکنند میباشد یعنی این بیست درصد را روحانی اضافه کرده برای کارمنداش چرا

    • بازنشسته تامین اجتماعی

      چندساله همش دم ازیکسانسازی حقوق میزنیدکوووووووووووو!!!!!!!!!!!!
      آخ کجای اسلام و قران '!!!!!!!!!!
      آخ ه کدوم امام کدوم پیامبر
      کدوم دین !!!!
      ۳۰سال کاربعدباکوله باری از مریضی و قسط ووونوه داماد وعروس !!!!!!!!!!!!
      کجای قران گفته با ای تورم حقوق منه بازنشسته یک میلون و۲۰۰ باشه !!!!
      کجاگفته !!!!!!!!!!!
      توروخدا توروقران توروامام زمان ع فکری بحال ما !!!!!!!!!!!!!!!
      طرح همسانسازی حق منه بازنشسته است تصویب دولته !!!ومجلس هه
      بداد ما برسید !!!!!!!!!
      که مرگ واسمون عروسیه !!!!!!!!!!!!!

    • 00000

      حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را باحقوق بازنشستگان همسان نمایید، قشر مستمری بگیردرشرایط سختی به سر میبرند،مستمری بگیرانی که حقوق زیر900هزارتومان میگیرند‌ فقط هزینه اجاره خانه اش هم نمیشود.

    • بدون نام

      فقط هرسال نزدیک برای اینکه بگن نماینده ها بیکار نیستن یک فیلمی بازی میکنن حقوق کارگری همسان سازی اضافه کردن همش حرف میکشن تا شب عید بعد عید یک در صد کمی اضافه میکنن.این بازی هرسالهواست همسان سازی کجا بود.ساده نباشید.

    • بی نام

      بادروغ ادامه بدید تا صندوقهای خودتان افزایش پیدا کند .از بس دزدی میکنید سیر نشودید.

    • حسين

      بعد از خوردن چايي و شيريني كمي جوك گفتند و به مدت دو ساعت تنفس اعلام و سپس به اين نتيجه رسيدند كه چرا اين پولها را به بازنشستگان بدهند در حاليكه خود محتاج ترند و بهتر از بازنشستگان ميدانند و ميتوانند خرج كنند و با تشكيل كارگروهي روشها و راههاي بالا كشيدن اين پول هنگفت را شناسايي و عملياتي كنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج