۸۴۲۷۳۴
۲۴ نظر
۵۰۱۳
۲۴ نظر
۵۰۱۳
پ

آموزش و پرورش: شرمنده معلمان هستیم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مشکل دارد و سند تحول یک نسخه درمان است گفت: ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مشکل دارد و سند تحول یک نسخه درمان است گفت: ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم.

مهدی نوید ادهم با اشاره به چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش به شدت بیشتر از سهم پرورش در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری هاست. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول در باورها، مفاهیم و ارزش هاست و اگر رخ ندهد، تحول صوری راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: تعلیم و تربیت در کشور ما یک سابقه چندهزار ساله دارد. اما آموزش و پرورش ترجمه واژه "education" است، این واژه وقتی وارد ایران شد دوگانه ترجمه و به "آموزش و پرورش " تبدیل شد و صدسال است که با این دوگانه پنداری مشکل داریم. سند تحول هم قصد تغییر این نگاه را دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت در سندتحول دارای چند ویژگی است گفت: نخست آنکه در سند تحول، تعلیم و تربیت در هم تنیده، دیده شده است.

وی تاکید کرد: نظام آموزشی فعلی باید به نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود. دوم آنکه تربیت در سندتحول در ساحت های شش گانه مورد تاکید قرار گرفته است و باید بین اینها تعادل و توازن وجود داشته باشد.

نوید ادهم افزود: تربیت باید آزادانه و آگاهانه رخ دهد و اجبار پذیر نیست. دانش آموز ما باید با پای خود به صحنه بیاید. ما باید برای تربیت زمینه سازی کرده و موانع را رفع کنیم. انتخاب و انتخاب گری از سوی دانش آموزان از مباحث جدی سند تحول است.

وی با اشاره به مقاومت هایی برای تغییر رویکردها گفت: آموزش و پرورش امروز عرضه محور است، باید آموزش و پرورش در همه زمینه ها تقاضامحور باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم) گفت: اگر این برنامه بخواهد اجرا شود باید صحنه مدرسه خلوت شود. وزیر هم به شدت مخالف بود که استان بخواهد فشار مدرسه ای و بخشنامه ای بیاورد. این فشارها ممنوع شده تا مدیر بتواند به برنامه بوم بپردازد.

نوید ادهم در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: معتقدم آموزش و پرورش امروز سندی پیش رو دارد که از منظر کارشناسان سند مادر برای تحول آفرینی است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل دارد و سند یک درمان است. ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم. از مجلس قدردانی می‌کنیم که اعتبارات عمرانی سه برابر شده، همین کار را برای حقوق معلمان انجام دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بقیه ملت پس چی

    • بدون نام

      به جای شرمندگی جلوی دزدی و اختلاس ها رو بگیرید مشکل ملت حل میشه.

    • بدون نام

      شماهاتاعمرداریدشرمنده ملت هستیدوقتی هم مردیدمدیون ملت هستید

    • بدون نام

      شرمندگي شما به چه درد ما مي خوره شماجزشرمندگي مگه كاره ديگه بلد هستين خودتون توبخوربخورين شرمندگيتون مال ماست

    • فرهنگی

      فقط بلدن از این حرفها بزنن . چه فایده ای داره شرمندگی شما ؟؟؟

    • بدون نام

      شرمندگی نشد نون برا معلما، نمیشه هم سر سفره گذاشت خوردش

    • بدون نام

      اگر راست میگی استعفا بده

    • منوچ

      وضع آموزش و پرورش خیلی بهتر از کارگران تامین اجتماعی است ولی چون کارگر هستند کسی صدایشان را نمیشنود. فرزند من پارسال 130 روز به مدرسه رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که چی الان مشکلت وضع اقتصادیته یا مدرسه ؟؟؟ اول تکلیفتو روشن کن بعد.

    • بدون نام

      چقدرحرف مفت ویلاقبامی زنید خسته شدیم بدبخت شدیم که پاگذاشتیم تواین خراب شده همیشه بوی گدایی همیشه یه وزیرترسؤ وفاقدجربزه جهت دفاع ازما نه مزیتی نه امتیازی نه وسیله ای برای رفاه وحرمت مافقطدلشون خوشه موقع بازنشستگی کارت حرمت به مامی دهند که اگرببریش دم نانوایی یه نان خشکه نمیدن لطفا بس کنیدشمابچسبیذ به همان میز ومقامتان

    • بدون نام

      شرمنده معلمان هستیم زیرا:1_ببخشندماراکه نمیتوانیم غیرازپنج شنبه وجمعه هاوسه ماه تابستان وتعطیلات عیدوتعطیلات رسمی داخل تقویم وتعطیلات غیرمترقبه مثل برف ویخبندان که این تعطیلات همش با پرداخت حقوق کامل هست ،چندروزدیگرراهم به تعطیلات باحقوق آنهااظافه کنیم2-ببخشندماراکه نمیتوانیم خانه معلمهائیکه درسراسرایران برای ایام تعطیلت براشون ساختیم تارایگان به سفربروندودغدغه هتل رانداشته باشندباتوجه به وسعمان معمولی ساخته شدندنه لاکچری ودرشأن این حضرات3_ببخشندماراکه حداقل دریافتی یک معلم مابه خاطرچندساعت درهفته بیش ازیک کارگرتأمین اجتماعی هست وبایدبایک رئیس بانک برابرباشداین حقوق4_ببخشندماراکه هروقت هوس غذای بازاروبیرون خانه راکردند،رستورانهای خانه معلم هایمان که غذاراارزان براشون تهیه میکنن غیرازقیمه وقورمه وکوبیده وجوجه نمیتواندفسنجان ومسمی پلوهم براشون سروکنه/

      پاسخ ها

      • زارع

        اخوی معلومه دل پری ازمعلما داری به نظرم ازاونایی هستی که ته کلاس می شنن برای سکته دادن معلم!! ازهیچ جی خبرنداری اخوی !!!!!

      • علی اکبر محمدی

        املا ۹ شدی
        بیشتر تمرین کن عزیزم

      • بدون نام

        جناب زارع دل پرندارم،سنم هم به نشستن ته کلاس نمیخوره داداش جان، معلمهای اطراف وتوشهروتوروستاهاوفامیل رادارم ازنزدیک میبینم وصددرصدمطلع نظردادم وانگهی چیز مخفی ای نیست الان همه باکمی تحقیق راحت به صداقت نظربنده پی میبرند

    • بدون نام

      انشاءالله که همیشه شما وبزرگتر از شماها علاوه بر اینکه شرمنده شوند خاک بر سرشان خدا همه اشان را لعنت کند وریشه آنها را با شما وامثال شما وهمفکران شمارانابود کند.

    • بدون نام

      خاک. بر سر کسی که معلم با فوق لیسانس مهندسی رو با کارگر عمله یکی میدونه
      شایستگی ملتی مثل شما همینه که تو این لجن زار زندگی کنید

    • نااشنا

      شما بی عرضه ها فقط حرف زدن بلدید.

    • 110

      شرمندگی کاری را درست نمیکند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای متاسفیم سلام ۴ موردی که مرقوم فرموداید ما تا بحالا از این همه امکانات خیالی حضرت عالی که که اعلام فرموده اید در واقعیت ندیده از برکات اعلام شده بی نصیب .جناب معلم و امورشو پرورش پایه توسعه کشورند فکر کنم دوست قبل درست گفتن شما از علم ودانش به علت عقاید ما قبل تاریخ بی بهره اید

    • بدون نام

      حقوق و مزایای یک معلم خوبه نمیدنم دیگه چه میخان

    • رحمانی از کرج

      شرمنده نباش برو تو مجلس حق مارا بگیر شجاع باش از مقامت نگران نباش

    • بدون نام

      آموزش پرورش هم به معلمان هم به دانش آموزان وهم به والدین خیانت میکند

    • بدون نام

      خصوصی سازی آموزش و پرورش باید متوقف شود نباید به ملت وبچه ها وقاتون اساسی پشت کرد

    • نااشنا.

      شرمندگی بدرد خودت میخوره.جمع من برو بیرون.استعفا بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج