۸۴۲۸۲۰
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ترکی: به وقتش جلوی قلعه‌نویی می‌ایستم

محسن ترکی، داور بازنشسته فوتبال کشورمان به اظهارات اخیر امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان پس از تساوی روز گذشته شاگردانش مقابل فولاد خوزستان به انتقاد از عملکرد داوران پرداخت و گفت: «از بازی برابر پرسپولیس تا به امروز هشت امتیاز از ما گرفته‌اند و من از چهار داور تا زنده‌ام نمی‌گذرم؛ ممبینی، ترکی، فغانی و اشکان خورشیدی. این‌ها خاطرات بد زندگی من هستند و یک روز با فیلم و مدارک این‌ها را می‌خواهم بگویم».

محسن ترکی، داور بازنشسته فوتبال ایران در واکنش به این صحبت‌ها اظهار داشت: من فوتبال ایران را کنار گذاشته‌ام و قصد دارم که آن را کلاً فراموش کنم. بار‌ها و بار‌ها در اطراف صحبت شده و تقاضای همکاری می‌شود، اما کلاً بدم می‌آیدوارد این فضا شوم، به خاطر همین مسائل که یک عده آدم کوچک هر زمانی که با مشکل مواجه می‌شوند، به زمین و زمان چنگ می‌اندازند. به قول معروف یک نفر که در حال سقوط به ته چاه است، به هر چیزی دست می‌اندازد و می‌خواهد همه را با خود به پایین بکشد.

وی افزود: فکر می‌کنم دوره قلعه‌نویی تمام شده است. در واقع دوره این حرف‌ها و مسائل گذشته و فوتبال تبدیل به یک علم شده و برای موفقیت در آن نیاز به سعی و تلاش است. دوره هوچی‌گیری‌ها گذشته است. حتی زمانی مورینیو با همین شیوه جلو می‌رفت که دوره‌اش تمام شد. الان اگر کسی می‌خواهد در فوتبال موفق باشد، باید کار و تلاش کند و علمش را افزایش بدهد. در واقع با این مسائل نمی‌تواند موفق باشد. حالا هم این فرد اگر احساس می‌کند که با این حرف‌ها می‌تواند فدراسیون و جامعه داوری را تحت الشعاع قرار بدهد، سخت در اشتباه است. او باید خودش و تیمش را قوی کند تا در زمین فوتبال به حقش برسد.

داور بازنشسته فوتبال ایران که سابقه زیادی در قضاوت دربی پایتخت دارد، ادامه داد: او هم فیلم و مدارکش را بیاورد، من هم فیلم و مدارکی دارم که به وقتش من هم حرف‌هایی برای گفتن دارم و به وقتش جلوی او می‌ایستم. فقط خواستم همین را بگویم که دوره این مسائل تمام شده است و مربیان باید به فکر علم و دانش خود باشند. دوره اینکه یک نفر فکر کند یک زمانی فوتبالیست بوده و می‌تواند مربی قابلی هم باشد و همچنین با هوچی‌گری و یکسری مسائل عناوینی به دست آورد، گذشته است. تکنولوژی وارد فوتبال شده است و اگر کسی می‌خواهد موفق باشد، باید خودش را قوی کند و با فراگیری علم و دانش و سعی و تلاش به موفقیت برسد. این موضوع در سالیان اخیر هم ثابت شده است، در واقع تیم‌هایی که کار کردند و به دنبال مسائل فنی بودند، این موضوع درباره‌شان صدق می‌کند. قطر چندی قبل در آسیا به موفقیت رسید و نتیجه لازم را گرفت.

ترکی گفت: اگر یک زمانی می‌شد که با هوچی‌گیری و مسائل حاشیه‌ای یکسری عناوین جعلی کسب شود، دوران این مسائل گذشته است. به قلعه‌نویی می‌گویم که من هم مدارک دارم و اگر لازم باشد، به وقتش رو می‌کنم.

وی درباره عدم واکنش مسائل فدراسیون و کمیته داوران و نبود یک اتحادیه برای داوران به منظور واکنش نشان دادن در چنین مواقعی درباره چنین صحبت‌هایی عنوان کرد: متأسفانه اتحادیه داوران نداریم و اگر هم قرار بود زمانی این اتفاق رخ بدهد، یک عده فدراسیون‌نشین و از مسئولان کمیته داوران مقابل این موضوع ایستادند و اجازه قدرت گرفتن این کانون و اتحادیه داوران را ندادند تا در چنین روز‌هایی خودِ داوران بتوانند از حق‌شان دفاع کنند. متأسفانه این از ضعف مدیریتی فوتبال کشور بوده که گریبان‌گیر داوران شده است.

داور بین‌المللی پیشین کشورمان تصریح کرد: خیلی‌ها بار‌ها و بار‌ها گفته‌اند که حاضرند در چنین مواقعی هر کاری انجام بدهد، اما کار باید در قالب یک کانون و اتحادیه باشد. متأسفانه در چند سال گذشته یک کانون توسط تعدادی از پیشکسوتان ایجاد شد که شکل خوبی پیدا نکرد و مدیریت خوبی در آن نشد. مسئولان وقت کمیته داوران و فدراسیون فوتبال هم همکاری نکردند، چون این موضوع را به ضرر خودشان می‌دیدند.

در واقع این ضعف مدیریت در جامعه داوری ما وجود دارد، در حالی که در تمامی کشور‌های صاحب فوتبال یک اتحادیه داوری وجود دارد که به موقع از حق و حقوق داوران دفاع می‌شود. فعلاً شرایط این‌گونه شده است که باید به صورت شخصی حق‌تان را بگیرید. من زمانی که قضاوت می‌کردم، تلاشم بر آن بود که وارد حاشیه نشوم، اما اگر قرار باشد کسی که سابقه‌اش مشخص است، جلو بیاید و بخواهد با این مسائل با آبرو و حیثیت کسی بازی کند، من هم بلدم و خودم شخصاً از حق خودم دفاع می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قلعه نوعی قبلا با زد و بند یه غلطی میکرد

    • تقی تقوی

      اکثر داوران پولکی هستند

    • بدون نام

      گروهبان قند علی....

    • بدون نام

      آخه زمان بازیگری هم هیچی نبود اوج افتخارش این بود که ده دقیقه آخر بازی تعویضی میومد تو زمین تو مربگری هم با معافیا بازی پول خرج کردن روی سکوها وداشتن بهترین های ایران چند تا قهرمانی آورد اونم با حداقل امتیاز اگه مربی بود که تو آسیا تیمشو که از تیم ملی هم پر مهره تر بود میبرد تا چهارتا با لابی گری حقه بازی اومد تیم ملی نتونست سوریه رو ببره تیم ملی رو به گند کشید انداختنش بیرون دیگه همه قله مرغی رو میشناسن حرص و جوش خوردن نداره که . کسی که به استوره خودشون ناصر حجازی رحم نکرد آبروش رو برد به لیدرهای بی پرو مادر پول داد خرابش کردن اگه مرده مثل علی دایی با چند تا جوون بی نام و نشون کار کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا دمت گرم!

    • سعیدبه

      ترکی ریا کار

    • تاج کبیر. چهار فینال دوقهرمانی آسیا

      ب امیرخان چیزی نگو. پرافتخارترین مربی تاریخ ایرانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و البته کسی که اسطوره همیشگی آبی ها، ناصر حجازی رو لجن مال کرد و ناصر خان هم یک بار گفت، «جایی که این آدم باشه، نفسم تنگ میشه! » . وقتی اسطوره تون در مورد این لمپن فوتبال ایران چنین نظری داره، تکلیف بقیه روشنه.

      • بدون نام

        بهترین مربی لابی باز

    • بدون نام

      امیدوارم

    • حامد

      اوه اوه چه حرفا . تو میخوای آبروی ژنرال رو ببری ؟؟

      ایشون مگه آبرویی داره که شما بخوای ببری .؟؟

    • حمید سلیمی

      آقای قلعه نوعی. شما که نباید از محسن ترکی متنفر باشی همیشه. این داور به نفع استقلال سوت میزد این نا عادلانه است. داوری بود که گل سعی و سالم پرسپولیس به استقلال. به نا حق ازش میگذشت و در بازیهای ديگه که پرسپولیس بازی داشت. و. این به اصطلاح داوری میکرد بناحق بر علیه پرسپولیس بود. هواداران سرخ از این داور متنفر هستند شما چرا در ضمن ما هواداران پرسپولیس کلا از این داور تا قیامت متنفر و از اسمش هم خوشمان نمياد

    • مهدی

      اخ که چقد به جا گفتی ، دوره ی افرادی مثه پروین ، قلعه نویی ، دست نشان ، و.. تمام شده است ، اینا با فحش ، تهدید ، رشوه ، تطمیع و.. تیماشونو بالا میارن و می اوردن

    • مهدی مصطفی

      خداییش همه حرفهای اقای ترکی درسته دمش گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز ترکی خودش از اون چموشهاست مثل فغانی

      • بدون نام

        چموشو خوب آمدی .

    • کامران

      همه تون سرو ته یک کرباسید!؟
      گندکاری یکی مثل قهرمانی رو شدبقیه چی؟
      داوران همه پیغمبرند!؟

    • بدون نام

      آقای ترکی؛ برو توبه واستغفار کن! که با این سوت های نابجا وحق خوریهایی که کردی؛ حداقل چوبش رو زن وبچه وخونواده ات نخورن!
      چوب خدا صدا نداره؛ وقتی بخوره، دیگه دوا نداره آقای ترکی!

    • بدون نام

      اقای ترکی از اینکه توانی میکردی و میکنن شک داری؟
      برو فقط امسال جام حذفی رو نگاه کن ببین خودت خجالت نمیکشی ؟
      از اینکه خیلی رو داری شکی نیس
      ی پنجره برا پرسپولیس بسته شد هزاران پنجره باز کردین مثل کبک سر کردین زیر برف فک کردین کسی نمی بینه
      مقصر اصلی تیم ملی که حذف شد خود کمیته داوران بود که ریتم تمام تیمها رو بهم زده بود چون غش میکردن ب سود تیم حکومتی
      آقای ترکی سر از زیر برف بیارین بالا دور ور خودتون و نگاه کن تا وضع از این بدتر نشده

    • بدون نام

      اصفهانیا و قلعه نویی که بلدن سکه لای گز بذارن
      آب آلوده بدن..!!!

    • farhadzand

      ترکی شرافتن برگرد ب عرثه اموزش و تربیت داوری امثال تو و مرادی میتونن داور توانمند بسازن هنیشه قاطعیتت رودرمسائل مثال میزنم

    • بدون نام

      امیرخان راست میگه چنتا داور به سپاهان ظلم کردن یادتون رفته چند دقیقه وقت اضافه بیخود و حق خوری سپاهان

    • بدون نام

      امیرخان راست میگه چنتا داور به سپاهان ظلم کردن یادتون رفته چند دقیقه وقت اضافه بیخود و حق خوری سپاهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج