۸۴۲۹۳۵
۸۴ نظر
۵۰۱۱
۸۴ نظر
۵۰۱۱
پ

دفاعیه مرجان: فعالیت‌های من کاملا قانونی است!

مرجان شیخ الاسلامی آل آقا یکی از متهمان پرونده فساد مالی پتروشیمی، برای اولین بار، توضیحاتی درباره اتهامات خود منتشر کرد. او هم اکنون در کانادا زندگی می کند.

خبرگزاری ایسنا: مرجان شیخ الاسلامی آل آقا یکی از متهمان پرونده فساد مالی پتروشیمی، برای اولین بار، توضیحاتی درباره اتهامات خود منتشر کرد. او هم اکنون در کانادا زندگی می کند.

دفاعیه مرجان: فعالیت‌های من کاملا قانونی است!

مرجان شیخ‌الاسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به خبرهای متعدد درباره پرونده پتروشیمی که در دادگاهی ویژه در تهران در جریان است و ذکر نام من، مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، به عنوان متهم ردیف ششم، و نیز با توجه به جو سنگین رسانه‌ای علیه من که با طرح شایعات بسیار همراه شده، برخی نکات را درباره موقعیت حقوقی و کاری خود به اطلاع عموم می‌رسانم.

من حدود هشت سال است به طور قانونی به کانادا مهاجرت کرده‌ام و تاکنون هیچ پرونده‌ای در ایران نداشته‌ام که تحت تعقیب باشم؛ چنانکه چندین‌بار پس از مهاجرت به ایران سفر کرده‌ام. پیش از مهاجرت در حوزه فرهنگ و هنر، یک خبرگزاری مستقل را در ایران راه‌اندازی کرده‌ام که در کار خود کمابیش موفق بوده است و خبرنگاران بسیاری در آن تربیت شدند و از همان زمان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در حوزه صادرات و واردات داشته‌ام.

از زمانی که در خارج از کشور با خانواده‌ام مستقر هستم، هرگز نه فعالیت سیاسی داشته‌ام، نه یک خط یادداشت نوشته‌ام و نه مصاحبه‌ای کرده‌ام؛ بنابراین به رسانه‌های محترمی که بر طبق مرام و جریان سیاسی خود سعی بر این دارند که مرا به گروه و جناحی وابسته بدانند اعلام می‌کنم به هیچ دسته و گروهی اعم از اپوزیسیون، اصولگرا، اصلاح‌طلب، سلطنت‌طلب، برانداز یا غیره تعلق ندارم.

تا سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۳۹۳ شمسی در ایران و ترکیه به شکل قانونی از سوی هیأت مدیره شرکت‌های «هترا» و «دنیز» به عنوان مدیرعامل انتخاب شده و فعالیت کرده‌ام و این دو شرکت در چند زمینه تجاری از جمله خرید و اخذ نمایندگی تجهیزات صنعتی فعالیت داشتند و در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی فعالیت کرده‌اند. اتهامی که در ردیف ششم پرونده پتروشیمی به عنوان مدیرعامل این دو شرکت به من وارد شده مبنایی ندارد. فعالیت این شرکت‌ها کاملاً قانونی بوده و ربطی به مقوله پولشویی و کسب درآمد از قِبل تحریم‌ها ندارد. جو شانتاژ و دروغ‌پراکنی رسانه‌های فارسی‌زبان در این مقوله را درک نمی‌کنم و از دادن القاب و دروغ‌های رسانه‌ای و استفاده از تصاویر خانوادگی و شخصی من بدون اجازه و اختیار اینجانب بسیار متأسفم.

با استناد به دفاعیات آقای حمزه‌لو در دادگاه که در خبرگزاری‌ها منتشر شده، اتهام اخلال در نظام اقتصادی را با حتم و یقین رد می‌کنم و در مورد حدود ۷ میلیون یورو یا ۳۱ میلیارد تومان موضوع اتهام منفعت از محل تفاوت نرخ ارز نیز (که برخی این رقم را با معادل دلاری آن جمع زده‌اند) از طریق انتشار در رسانه‌ها از آن مطلع شده‌ام و با توجه به مستندات موجود از این شرکت‌ها در بانک مرکزی، چنین اتهامی را نمی‌پذیرم و مؤکداً درخواست کارشناسی تخصصی اسناد مالی را دارم؛ درعین حال تاکید می‌کنم هیچ‌گونه طلب یا بدهی مورد ادعای مراجع قضائی وجود ندارد و با طرف‌های قرارداد تسویه‌حساب کامل صورت گرفته است. بعلاوه، هیچ منفعتی در این بین از اختلاف نرخ ارز یا تأخیر در پرداخت وجود نداشته است.

از اینکه سایر شرکت‌های مرتبط با این پرونده چه عملیات یا فعالیت‌هایی در انتقال وجوه و خرید و فروش‌های خود در قالب قراردادهای تجاری‌شان انجام داده‌اند، بی‌خبرم. اگر در مواردی کسانی بوده باشند که در موعد مقرر وجوه واریزی را به بانک مرکزی پرداخت ننموده‌اند و شبهه مشابهی در مورد واریزی از شرکت‌های دنیز و هترا ایجاد شده باشد، باید بگویم که قطعاً صحت ندارد.

درباره شبهه دیگر ناشی از فعالیت‌های دیگران از بابت فروش محصولات پتروشیمی و اخذ پورسانت غیرقانونی هم باید تصریح کنم که به هیچ‌وجه به خرید و فروش این محصولات نپرداخته‌ام و در نتیجه طبعاً پورسانتی هم دریافت نکرده‌ام. تمام گردش‌های مالی و دریافت و پرداخت‌ها براساس قوانین بانکی ملی و بین‌المللی صورت گرفته و اسناد آنها موجود است. همچنین تاکنون وکیلی در دادگاه جاری رسیدگی به پرونده بازرگانی پتروشیمی معرفی نکرده‌ام و قبل از دادگاه نیز احضاریه‌ای دریافت نداشته‌ام و مدارک و مستندات و دفاعیه‌ای ارسال نکرده‌ام.

اشاره قاضی محترم پرونده به داشتن وکیل، قاعدتاً به معرفی وکیل تسخیری از طرف دادگاه اشاره دارد. از دادگاه انتظار دارم که به بررسی دقیق و کارشناسانه کلیه اسناد بانکی و دریافت و پرداخت شرکت‌های تحت مدیریت من دستور دهد تا مشخص شود که هیچ‌گونه وجهی از درآمدهای منتسب به اخلال اقتصادی به حساب شخصی من یا بستگانم واریز نشده است.

در خصوص ادعای تعلق چندین ملک به من در رسانه‌ها (گرچه ربط این آدرس‌های اشتباه به پرونده جاری قابل درک نیست) تنها اشاره می‌کنم که قابل اثبات است که جز دو مورد، مابقی در اجاره من در سال‌های متفاوت بوده و دو موردی که به من تعلق دارد، بیش از دو سوم مبلغ کل، وام بانکی است که یک مورد آن به علت تعویق یک سال و نیم پرداخت قسط، به مدت شش ماه است که از سوی بانک برای فروش گذاشته شده است؛ ضمن اینکه دولت کانادا کار خود را در بررسی و رعایت قوانین مالی - بانکی اعم از پولشویی و مواردی از این دست به خوبی بلد است و نیاز به ارائه آدرس‌های اشتباه نیست، مگر اینکه هدف از آن، تشویش اذهان و به خطر انداختن امنیت اجتماعی من و خانواده‌ام باشد. بنابراین در تمام خریدهای منقول و غیرمنقول من درآمدهای اتهامی هیچ نقشی ندارد و نداشته است.

باید صریحاً بگویم که موردی در کار و فعالیت من نیست که خود را پنهان کنم و علاقه‌ای هم ندارم که دیگر متهمان پرونده را سپر بلای خود کنم. این همه نسبت‌های توهین‌آمیز و تخریب مستقیم و غیرمستقیم اعتبار فردی و شغلی خود را نیز که از طرف افراد با انگیزه‌های گوناگون و رسانه‌هایی مانند رادیو فردا، تلویزیون من‌وتو، وبسایت ایران‌وایر، پتیشن کنگره ایرانیان کانادا، رسانه‌های داخل ایران و … انجام شده و بعضاً با برچسب‌هایی مانند اختلاس‌گر ۶ میلیارد یورویی همراه است و موجب سلب آرامش و امنیت من و فرزندانم در پرونده دادگاهی شده که هنوز مفتوح است و تاکنون حتی به اتهامات من نپرداخته، قطعاً پیگیری قضائی خواهم کرد.

انتها با توجه به اینکه به تصریح مقامات قضائی، این پرونده کارشناسی نشده است، مجدداً ضرورت بررسی و حسابرسی کارشناسانه از حساب‌های شرکت‌های تحت مدیریت خود و شفاف کردن موضوع مورد بحث را تأکید می‌کنم، چراکه بدون بررسی‌های تخصصی و بی‌طرفانه هیچگونه نتیجه منطقی و عادلانه بر روند دادرسی متصور نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادیه نادیا

      تو خوبی. من بدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقصیر خودش نیست وزیر نفت وقتی سالهاست که یه نفره اونم تو چند دولت و استخدامها تو وزارت نفت هم قومی قبیله ایه نتیجه میشه این تازه زنگنه فرموده چند هزار (الان رقم دقیقش یادم نیست که چند هزار و گفته بود ) نیروی مازاد تو وزارت نفت داریم ولی چون همه شون با پارتی اومدن هیچکدومشون و نمیتونیم اخراج کنیم یکی نیست بپرسه تو ۴۰ سال بعد انقلاب اکه قدرت سیاسی بیشترش دست یه نفر بود قدرت اقتصادی و ثروتمندترین وزارت کشورم دست خودت بود دیگه مدیرانی که تو انتخاب کردی با پارتی بازی اینهمه آدم به قول خودت مازاد و استخدام کردن دیگه حالا اینم ثمره اش حالا اینکه قاچاق سوخت چه جوری ممکنه بماند مگه پالایشگاه در و پیکر نداره که راحت بشه تانکری سوخت و خارج کرد بله قومی قبیله ای که بشه همین میشه

      • میم

        خب اگه حرفات درسته بیا ایران خودتو ثابت کن چرا یهو غیبت زد؟؟؟ اونم کانادا

    • بدون نام

      خفه شو دزد جنایتکار . خیلی پررو تشریف داری . بیت المال را دزدیدی الان خودت را تطهیر میکنی لعنتی . برگرد بیا ایران تا توسط مردم محاکمه بشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توسط مردم محاكمه بشه؟ عجب دل خجسته اى دارى

      • بدون نام

        مطمئنی که دزدهای اصلی تو کشور نیستن؟

    • بدون نام

      چقدر مظلوم واقع شدن....

    • خدا

      وای آرامش تو بچه ات بهم خورد،به جهنم،،،

    • بدون نام

      پول بیت المال رو خردی
      آب خنکم روش
      آره

    • بدون نام

      ... رفته کانادا زبون درآورده
      جرات داری بیا ایران
      یه قبر کنار سلطان سکه و بغل سلطان قیر منتظرت هست
      لعنت به تو و سایر دزدان کثیف سیاسی

      پاسخ ها

      • مممم

        چرا به مسولین مملت لعنت میفرستی

    • یاسر

      راست میگی پاشو بیا دفاع کن ازخود..

    • بدون نام

      بیا پولام را پس بده

    • !!

      تو دیگه خییلی ...

      پاسخ ها

      • م۴

        حیف که به تو لقب ال اقا دادند اگرتوپاک بودی زن یک خیانت کار زد ایران اسلامی نمی شدی دزدی کردی فرار کردی زبان درآوردی بی وجدان با اون چادروحجابت حالا لخت توکاناداچه غلطی میکنی چرافرارکردی اگر راست میگی برگردکثیف بی عابرو

      • بدون نام

        بهش لقب آل اقا ندادند. اين نام خانودگيشه

      • بدون نام

        دادگاه درانتظارتوست تو یک مفسدفاسدهستی بایدمحاکمه شوی.پول بیت المال بردی وخوش گذرانی می کنی؟

    • (م..ب) مصطفی بادینی زاهدان

      با این روسری و چادر چقد جمع کردی!!!!!!!!!! چادر و روسری چی هست لامصب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا این وسط از اب گل الوده ماهی نگیر عقده هات رو از حجاب خالی نکن هیچ ربطی به حجاب نداره توهین نکن

      • بزرگمنش

        زیر چادر خیلی چیزها رو قایم میکنن

    • بدون نام

      از بالا تا پایین کشورو فساد گرفته، همه دزدن اگه کسی سالم بشه جای تعجب داره.

    • بدون نام

      شرمنده ما

      باید ببخشید

    • بدون نام

      خب اگه اینجوریه برگرد به ایران وبه دادگاه مستندات خودتوارائه کن.اختلاسگر فراری....

    • احمدم احمد

      خب شما اگه راست میگی بیا همینارو هم تو دادگاه بگو

    • بدون نام

      ... اگر شماهم مشکلی نداشتید فرار نمی کردید.اینکه مبالغ اختلاس را خیلی بالا نشان می دهند این خود ادرس غلط است چون در این میان کم،کسری و پولهای دزدی ویاهزینه شده در جای دیگر رابرای رد گم کردن به ان می چسبانند.

    • بدون نام

      کلا ایشون پاک پاکن... ما ملت الهی العفو!!!

    • عمو جان

      خفه باو

    • بدون نام

      خفه شو ملعون

    • بدون نام

      چه میدانم والا......

    • بدون نام

      بله اغلب اختلاس گران اول اقامت و ميگيرن بعد اقدام به دزدي ...!!! تو تركيه هم شركتهاي سوري براي خريد نفت زدي

    • بدون نام

      دزد بي چشم و رو طلب كارم هست

    • بدون نام

      چه راحت چپاول ميكنند اينم بي حياهاي منافق

    • ماجی

      خدا کنه راست بگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ میگه

    • بدون نام

      تو که راست میگی. اگه بی گناهی پس چرا بر نمی گردی. در ضمن دولت کانادا به امثال تو به خاطر پول های هنگفتی که می برن اجازه ورود میده وگرنه شما ها زالو ها به هیچ دردی نمی خورید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیاد به ایران تا ثابت کنه خر نیستم بارش کردند.نه که دادگاه قانونمندی داریم.
        بعدم اگر واقعا هرچه میگه درست میگه دوتا خونه که در آمریکا وکانادا خریداری کرده از کجا آورده چرا دیگران نمی تونن زندگی روزانه شون در بیارن وایشان دوتا خونه داره حداقلش.

    • سعیدشیری

      همه چیز به کنار
      خودت از این عکسهات و دورو بودنت شرمت نمیاد؟

    • کارمند

      اینم سهم خودش را از سفره انقلاب برداشته
      اگه واقعا اینطوریه باز هم بیا ایران ودر دادگاه ثابت کن که مشکلی نداری

    • شکو

      اینجانمیگید درسکوت خبری؟یااظهارنظرتهش نمیکنید؟

    • بدون نام

      از توضیحات ایشان کاملا قانع گردیده ام،
      آخه هفت میلیارد، را چگونه بلعیده است؟!
      آنهم یورو!!!
      ترکیه مدیرعامل بوده ایران کاندید نمایندگی!!
      حجابش نابود کرده مرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر همه رو خوندم شما میگین بیا ایران تا مردم محاکمه ات کنند تو این کشور ظاهرا مردم تصمیم میگیرند اما در واقع مردم عروسک خیمه شب بازی هستن اگر مردم میتونن کاری کنند مشکل خودشون رو حل کنن که گرونی داره از پا درشون میاره الان تو کشور ما هر کسی زرنگ باشه بار خودشو میبنده میره اون الان داره تو کانادا لذت میبره بقیه هم مشغول درست کردن کاراشون هستن تا دیدن دستشون میخاد رو بشه یا علی میرن یه کشور دیگه

    • بدون نام

      خاک بر سر دزدت

    • سلام سانسورچی

      آفتاب پرست. راست میگی بیا ایران و از خودت دفاع کن .نه که از خارج عرعر کنی.تا سرزمینی به نام ایران هست و خاوری به عنوان سارقان بیت المال تحت پیگرد تک تک مردم ایران هستید مگر اینکه بیاید و ثابت کنید سوتفاهم شده وگرنه روز خوشی نخواهید دید نه خود و نه خانواده ت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تیپش خیلی شبیه خانوم ابتکاروحرکاتش مثل یه سیب ازوسط نصف کردن

      • بدون نام

        تیپش خیلی شبیه خانوم ابتکاروحرکاتش مثل یه سیب ازوسط نصف کردن

    • بینام

      اصن من بد

    • بدون نام

      اگه دزد نبودی که تو کانادا رات نمیدادن بی حیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • مرتضی

      خفه شو دزد کثافت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن فروش خون شهدا ومردم مظلوم دامن شما وخانواده رامی گیرد دست خدا نزدیک است

    • مریم

      راست میگه دیگه اگه قانونی نبود که اینهمه پول منتقل نمیشد
      واقعا قانونی بوده از لحاظ قانون گذاران عزیز
      و الانم که نیستش اسمشو اوردن سپر بلا شه
      نوش جوونت
      پول زیاده فقط دعوا نکنید

    • مریم

      راست میگه دیگه اگه قانونی نبود که اینهمه پول منتقل نمیشد
      واقعا قانونی بوده از لحاظ قانون گذاران عزیز
      و الانم که نیستش اسمشو اوردن سپر بلا شه
      نوش جوونت
      پول زیاده فقط دعوا نکنید

    • بدون نام

      بله در آن زمان فعالیت شما قانونی بوده. پول ها را به شما دادند شما هم به بهانه تحریم بالا کشیدی. همه اینها به کنار، اگر هیچ کاری هم نکرده باشی اما این عکس هات نشان دهنده دو رویی فردی است که در ایران چادر و مقنعه داشته حالا بدون انها. این رنگ عوض کردن ها نشان میده که ریگی به کفش داری.
      به امید روز ی که پته همه ریاکاران (از زن و مرد که تعدادشان هم کم نیست) روی آب بیفتد.

    • بدون نام

      معلومه که همه فعالیتهات قانونی بوده، چون قانون ایران خودش معیوبه، قانونی که تو رو به این پول هنگفت رسونده ولی من و همسرم که تحصیلکرده ایم رو بعد از ۱۶ سال کار کردن بیکار می کنه خودش معیوب و مریضه، امیدوارم تقاص این کثافتکاری هارو خودت و فرزندانت پس بدین ، به بدترین شکل ممکن، اگه خدایی وجود داره باید همین دنیا و به زودی جوابتو بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        99 درصد همه قانوني اختلاس ميكنند

    • اکبری

      باتوجه به مواردبیانبه شما من حق رابشما میدهم چون هنوز چیزی ثابت نشده بنابراین بدون هیچ پیشداوری بهتراست در اولین فرصت به ایران تشریف بیاورید حضورا ازحوددفاع کنید اسائه روی شورهرچه درآغوش باشد.درغیراینصورت درغیابتان مواردنامربوط عنوان میشود پس هرچه سریعترتشریف بیارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود دارو وزير نفت گفت خوردند و بردند كسي هم دنبالشون نيست

    • anti long

      تو ک راس میگی،اره راس می گی ،جون من راس می گی...
      اون منم بچه پولداری ک .....

    • ایرانی

      اگه راست میگی بیا اینجا و توی دادگاه ثابت کن . چرا فلنگو بستی رفتی ور دل خاوری

    • بدون نام

      دزد به شاه دزد زد.......

    • خسرو احمدی

      کی گفته این خانم اختلاس کرده این خانم این ثروتو از کنار خیابون وایسادن بدست اورده تورو خدا تهمت نزنین چرا یه لحظه به این توجه نمیکنین کار اصلیش چی بوده این زنیکه خیلی پروئه

    • بدون نام

      خانم مرجان شما که هیچ اعتقادی به حجاب نداشتی واعتقادات مذهبی شما هم که با آن پوشش که داری کلا زیر سوال هست چطور با فریب کاری وارد مجلس شدی وبا فریب کاری به جمع اصول گرایان وارد شدی واقعا که خیلی شیاد وفریب کار هستی حتما هم در این ماجرای پتروشیمی هم فریب کاری کردی ولی اسناد ومدارک به جا نگذاشته ای در واقع هدف شما از پوشش حجاب اسلامی ونزدیک شدن به اصول گرایان واصلاح طلبان جلب اعتماد ونفوذ در مدیران واختلاص بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام كارهاش حتي حجابش به جهت كلاهبرداري بود

    • بدون نام

      کانادا همیشه پناه گاه وحامی دزدان اموال ایرانیان هست

    • دیجی

      اگر واقعا تو پول بیت المال را نخوردی پاشو بیا ایران و محکم از خودت دفاع کن و اینقدر تو کشور کافرا منم منم نکن

    • دیجی

      آره ارواح ننت

    • آریو

      سلطان بانو پتروشیمی

    • سعید تاج نسایی

      اگر ریگی به کفشتان نیست چرا کانادا قايم شدی، راست میگی مرد و مردانه بیا جواب بده. پس چرا ما صبح تا شب جون می کنیم به جایی نمی رسیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله بيا ايران دفاع كن

    • بدون نام

      ... اینجا با مانتواحدبوق و دسمال گره زده و تا پایت رسید کانادا کشف حجاب کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نشون ميده تمام كارهاش به جهت كلاه برداري بوده

    • بدون نام

      میایم تو کانادا دخل خودت و خانواده‌ ات رامیاریم منتظرما باش ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداي اگه اين كار بكني دلمون و خنك ميكني

      • بدون نام

        هر ايراني نفري هزار ميديم اين كار و بكن

    • بدون نام

      اين ادم آنقدر كلاش و حقه باز بوده كه تمام كارهاش با هدف اختلاس بود

      زدن خبر گزاري
      لابي با هر حزبي
      حزب باد بودن
      زدن شركت سوري در تركيه
      خريد نفت و گاز
      خوردن پول و فرار

      تمام كارهاش با قصد و نيت كلاه برداري بوده حتي اون حجاب تصنعي اش

    • بدون نام

      بخدا اينها رو بايد تو همون كانادا به درك واصل كرد ...

    • بدون نام

      اگه خاوري اختلاس كرد حداقل مدير عامل بود
      خيلي زورم اومد اين هيچكاره بيت المال كشور و ملت و به اين راحتي برده از اون ورم به ريش ملت ايران ميخنده .....

    • بدون نام

      متاسفانه سالهاست كه كانادا هم به كشورهاي بودجه بگير از ايران تبديل شده ...!!!

    • بدون نام

      کاش بگوییم شاید یک درصد درست گفته باشه و اختلاسی نکرده باشه.
      مردم را قضاوت نکنیم. تهمت گناه بزرگی است.

    • بدون نام

      اگه مشکلی نداری پاشو بیا اینجا این حرفها رو تو دادگاه بگو ! من هم اگه اون همه پول می دزدیدم نه مصاحبه میکردم و نه فعالیت سیاسی میکردم !

    • بدون نام

      منتظر اين باشيد دختر بچه اي 10 ميليون دلار با خودش برد ...!!!

    • عبدالله محمدی

      اگه آنچه که میگی صحت داره ودزدی نکردی بیا ایران وازآبروت دفاع کن همه کلاهبردارهاروکه ازشون بپرسی میگن من پاکِ پاکم وخلافی انجام ندادم ازاون سرِدنیاکه نمیشه راست میگی بیااینجا حرفاتواینجابزن

    • بدون نام

      اگه از روز اول هرکی که اختلاس می کرد رو اعدام می کردن این همه دزدی اختلاس اتفاق نمی افتاد

    • بدون نام

      بی گناه مظلوم، یا مظلوم نمیایی، بیا ،یا تشریف بیار ایران، از خودت دفاع کن، یا لعنت مردم نون شب مهتاج، که شاید به بسیار قوی مسببش تویی نه شما دفاع کن هرچیزی راه داره اینه راهش برگرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج