۸۴۲۹۳۷
۱۹ نظر
۵۰۰۰
۱۹ نظر
۵۰۰۰
پ

خورشیدی: آقای قلعه‌نویی چرا از فوتبال نرفتید؟

اشکان خورشیدی داور فوتبال ایران در گفت وگویی با ورزش سه به صحبتهای سرمربی سپاهان پاسخ می دهد.

ورزش ‌سه: بعد از مصاحبه روزگذشته امیر قلعه نویی در نشست مطبوعاتی بازی فولاد علیه چند داور فوتبال ایران بسیاری از آن‌ها موضع گیری جالب توجهی انجام دادند. یکی از این داوران اشکان خورشیدی بود. داور بین المللی و ساروی فوتبال ایران که مورد خشم سرمربی سپاهان قرار گرفت و در گفت و گویی که داشت حرف‌های جالبی را به زبان آورد. او داور بازی تراکتورسازی-سپاهان بوده و قلعه نویی قضاوتش را مسئله دار می داند.

او سخنانش را با جمله‌ای جالب از علیرضا فغانی شروع و در ادامه تندی بیشتری را چاشنی مصاحبه خود کرد. خورشیدی در ابتدا گفت:

حرف من حرف آقای فغانی است و ایشان می‌گوید حتما خودتان باید اهل پشت پرده باشید تا از این مسائل خبر داشته باشید. آقایان به دنبال توجیه عدم نتیجه گیری خودشان هستند و می‌خواهند داوران را برابر تماشاگران قرار بدهند. آن دوره گذشته و این حرف‌ها دیگر نتیجه‌ای ندارد و باید در زمین حرفتان را بزنید. در بازی سپاهان و تراکتور هیچ اتفاقی رخ نداد و هیچ مشکلی نبود و مسئله‌ای پیش نیامد.

پنالتی هم درست بود و همه داوران آن را تایید کردند. ولی آقای قلعه نویی با یک مصاحبه، تماشاگران اصفهانی را علیه من می‌کنند و شماره من هم توسط یکی از عوامل باشگاه پخش شده و روزانه فحاشی زیادی به من انجام می‌شود. دیگه این کارها گذشته است. یک یا دو بازی این کار را بکنند در بازی سوم می‌توانند نتیجه بگیرند؟ مثل مرد فوتبال بازی کنید و سرتان بالا باشد. ما سرمان بالا است چون جلوی همه چیز ایستاده‌ایم. ما همه کار را بر اساس حق انجام می‌دهیم و تنها خدا می‌تواند ما را قضاوت کند.

خورشیدی در واکنش به اتخاذ برخی از تصمیمات عجیب از سوی داوران در مسابقات گفت: اشتباهات داوری وجود دارد و این اجتناب ناپذیر است و ما هم قبول داریم. چرا آقای X و آقای Y همیشه می‌گویند داوری به ضرر ما بوده است. یعنی هیچ کدام از داوری سود نبرده‌اند؟ طبیعتا وقتی یک کدام از تیم‌ها ضرر می‌کند طرف دیگر سود می‌کند. همه تیم‌ها ضرر کردند پس یک تیمی این وسط سود برده است.

اشتباهات داوری وجود دارد و هیچ وقت از بین نمی‌رود. ولی چرا اینقدر به آن پرداخت می‌شود و در موردش صحبت می‌کنند. وقتی این همه فشار به داور وارد می‌کنید قطعا آن‌ها نمی‌توانند تمرکز کافی داشته باشید. شما اروپا را ببینید در یک بازی سطح بالا ۱۰ مرتبه از کمک داور ویدئویی استفاده می‌شود. ما که این امکانات را نداریم و خودمان باید به دنبال کاهش اشتباهات باشیم. ولی چرا این فرهنگ بین مربیان وجود ندارد که اشتباهات داوری را قبول کنند. چرا اینقدر به داوران می‌تازند؟

این داور بین المللی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که آیا موضوع بی اعتمادی در جامعه ایران به فوتبال نشت کرده یا نه گفت :بی اعتمادی را آن کسانی را به وجود می‌آوردند که خودشان مشکل دارند و صحبت می‌کند که من به این آقا اعتماد ندارم، بی اعتمادی را این آقایان به دست می‌آورند. متاسفانه آقایان از داوری که به نفعشان اشتباه می‌کنند تعریف می‌کنند و می‌گویند بهترین داور ایران است. آقای قلعه نویی می‌گوید که من با خورشیدی مشکل شخصی دارم. آقای قلعه نویی! من چقدر با شما رو در رو صحبت کردم و برخورد داشتم که مشکل داشته باشیم.

ایشان اشتباه می‌کنند و من نباید اشتباه کنم؟ ایشان را چون سال گذشته برابر سایپا اخراج کردم علیه من موضع گرفتند و همان موقع هم کلی علیه بنده صحبت کردند که بنده سکوت کردم. همین ایشان در دربی سال گذشته بین ذوب‌آهن و سپاهان آمدند وسط زمین و گفتند اگر پنالتی علیه ما درست باشد من مربیگری را کنار می‌گذارم. آقای قلعه نویی پس چرا از فوتبال نرفتید؟ ه

مان بازی که ایشان را اخراج کردم تمام تصمیمات من توسط کارشناسی مورد تایید ایشان است، درست اعلام شد. چطور ایشان پارسال کارشناس نبودند و الان بهترین شدند؟ خیلی از مسائل وجود دارد که می‌گویند آقای قلعه نویی این کاره است پس شما هم بیایید جواب بدهید. به قرآن مردانگی فقط این نیست که پای دیگ نذری باشیم.

وی با اشاره به اشتباهات داوری در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: چرا مربیان در لیگ قهرمانان آسیا جرات ندارند پشت میکروفون علیه داوران صحبت کنند؟ چون اگر صحبت کنند چند هزار دلار جریمه می‌شوند. مگر پرسپولیس دو بازی متوالی در آسیا از داوری ضرر ندیده است؟ پس چرا مصاحبه نمی‌کنند. چرا علیه ای اف سی حرفی زده نمی‌شود؟ به خدا انصاف خوب چیزی است.

خورشیدی در آخر داوری را عشق و علاقه خود دانست و گفت: همه داوران شغل دومی دارند و من هم کارمند هستم. داوری فقط عشق ما است و آن را انجام می‌دهیم. یک مربی به من گفت ما تحت فشار هستیم. بله شما زیر فشاری اما چقدر درآمد داری؟ ما داوران هم فشار را حس می‌کنیم اما مربیان سالی ۲ میلیارد دستمزد می‌گیرند و ما شاید ۱۰ میلیون تومان. شغل ما خیلی سخت تر است و چیزی جز عشق علاقه نیست و همه سو استفاده می‌کنند و می‌آیند با لگد ضربه می‌زنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قلعه نوعی میخواهد با لابی با کمک تاج با زور فقط،قهرمان بشه

    • فریبا و جواد

      لنگ از داوری تو لیگ قهرمانان ضربه خورده !!!!!!! خورشیدی لنگی همینجوری داوری میکنی که بهت فشار وارد میکنن دیگه ، لنگ که کاملا سود برده . معلومم شد لنگی هستیا

      پاسخ ها

      • مازیار

        بخواب بابا...لحاف یخ کرد

      • MGZ

        کدوم سود احمق دوتا گل آفساید و یه پنالتی تو بازی با السد که یکی هم واسه اونا نگرفت. شمام همینجورید که همیشه زیر مایید!!!!

      • بدون نام

        حفشو کیسه کش نامرد،دیگه خوبه که همه عالم وآدم میدونن که پرسپولیس ضرر کرده از داوری هم تو آسیا هم تو لیگ،فقط شما نامردا بی وجدان هستید که همچین برداشتهای دارید

      • رضا

        بیابروهمونجای خورشیدی،اخه شلغم باقالی عالم وادم خارجی وداخلی میدونن پرسپولیس ضررکرده ازداوی هم تو لیگ هم اسیابازشما شل مغزا انگ چسبوندی به یه بنده خداکه پرسپولیسیه اخه احمقیت تاکی ولا

    • مسعود

      خدا قوت ایشالا همیشه موفق باشی

      پاسخ ها

      • محمد

        فریباجون شما کیسع ها دیگه خفه شین چون بیشتراز همه از داوریا سود بردین.

    • علیرضا

      آقای قلعه‌نویی با اعتراض همیشگی خودبه داوری می خواهد بر عملکرد ضعیف خود سرپوش گذاشته و خود را تبرئه کند .

    • بدون نام

      آقای داور شما کارت درسته اینو همه میدانند.ضعف مربی هست که همه رابهانه میکنند!

    • لنگی کبیر

      خورشیدی داور مخصوص تیراغتول واسه در اوردن نتیجه ها براشه

    • MGZ

      قاعه نوعی مافیا

    • العین عربها ۶ کیسه ایران ۱

      خاک عالم بر سر بیشرفانی که. با این داوری میگن پرسپولیس سود کرده فقط کیسه و سوراختور از داوری های مهندسی شده سود میبرند

    • بدون نام

      قلعه نوعی میخواهد این هم مثل دوره های گذشته سپاهان را با کمک تاج وفدراسیون وبا خریدن داوران ویا تحت فشار قرار دادن آنها برای همراهی قلعه نوعی سپاهان را قهرمان کند

    • محمد

      قلعه‌نویی ادم‌ریاکاری‌است

    • بدون نام

      پدر مافیا

    • العین عربها ۶ کیسه ایران ۱

      کیسه خرها که داوری آورده بالای جدول وگرنه همون ششم جدول بودید شیشخورا

    • بدون نام

      مثل سگ داری دروغ میگید. مثل شماها همان مثلی است که دکتر سیار چند سال پیش گفتند. سیب های گندیده در یک سبد سیب سالم!!!!! که باید برداشته شوند

    • بدون نام

      افای خورشیدی بازی با تراکتور که همه کارشناسان گفتند داوری شما افتضاح بود،گل اول تراکتور که اصلادخطای رخ نداد،پنالتی هم که گرفتی اشتباه بود،اقای خورشیدی ویدو چک این چند وقته اومد لطفا خودتو با داوران خارجی مقایسه نکن،چرا تمام تیمها از داوری مینالند بجز ی تیم؟؟؟شما داوران مگه پارسال قهرمان لیگ و مشخص نکردید!؟چرا بازی هایی که شما داور هستید و ی طرف قلعه نویی همیشه به ضرر قلعه نویی سوت زده میشه!؟؟اینکه مربی چقدر میگیره و داور چقدر این در همه دنیا هست که مربیان خیلی بیشتر از داوران میگیرن،شما قضاوتهای رنگی خودتو با پول نکرفتن ماست مالی نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج