جاباما
۸۴۲۹۵۲
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Alto&#۰۳۹;s Odyssey

«ادیسه آلتو» (Alto&#۰۳۹;s Odyssey) از آن سری بازی‌هایی است که خیلی کم راجع به آن شنیده یاد. تجربه یک بازی رانر فوق العاده که کمتر کسی با آن آشنایی دارد، می‌تواند یکی از سوژه‌های خوب بازی موبایلی در ایام تعطیلات شما باشد.

برترین ها - سید هادی هادیان: از روزی که بازی‌های سبک «رانر» یا همان سبک دویدن بی انتها پای خود را به دنیای گوشی‌های هوشمند دیجیتال باز کرده اند، بازی‌های خسته کننده‌ی زیادی را در این سبک مشاهده کردیم. ولی به جرأت میتوان گفت که سری بازی‌های Alto با گرافیک و منظره‌های چشم نوازش و گیم پلی فوق العاده، تصور شما را در سبک رانر به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«ادیسه آلتو» (Alto's Odyssey) از آن سری بازی‌هایی است که خیلی کم راجع به آن شنیده یاد. تجربه یک بازی رانر فوق العاده که کمتر کسی با آن آشنایی دارد، می‌تواند یکی از سوژه‌های خوب بازی موبایلی در ایام تعطیلات شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا از به شما ثابت کنیم که چرا Alto's Odyssey لایق قرار گرفتن در لیست معرفی بازی‌های موبایلی برای ایام نوروز است.

پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Alto's Odyssey

در سال ۲۰۱۵ بود که Noodlecake Studios، اولین بازی از سری Alto با نام Alto's Adventure منتشر شد. وجود تفاوت‌های این بازی نسبت به بازی‌های مشابه، به سرعت توانست جایگاه ویژه‌ی خود را در میان بازیکنان این سبک از بازی پیدا کند. در این بازی شما به راحتی هر چه تمام تر، کنترل یک اسکیت سوار را بر عهده دارید که در صحرای زیبای بی‌انت‌هایی به اسکیت سواری مشغول است. مشاهده محیط‌های زیبایی همچون معابد باستانی، آبشار‌ها و مناطق جذاب دیگر در حین داستان و جمع‌آوری و امتیاز و آیتم‌های موجود بازی، حسی متفاوت را در دل شما نسبت به بازی‌های مشابه ایجاد می‌کند.

مشابه همه بازی‌های سبک رانر دیگر، در این بازی شخصیت شما به صورت خودکار به حرکت درمی‌آید، اما قابلیتی وجود دارد که با ضربه زدن به صفحه نمایشگر او را وادار کنید تا در ارتفاع کوتاهی پرش کند. به دنباله همین پرش ها، یکی دیگر از حرکات جذاب و کاربردی بازی تعبیه شده است؛ شما با نگه داشتن انگشت خود روی صفحه می‌توانید پشتک وارو بزنید. اندازه شال شخصیت مورد نظر شما، نشان دهنده‌ی میزان سرعت او است که البته با گذر زمان سرعت وی دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد. یکی دیگر از نقاط قوت Alto's Adventure این است که بازی شما را وادار به انجام حرکات نمایشی نمی‌کند، اما برای عبور از بعضی موانع و پرش از دره‌ها لازم است تا آن‌ها را به کار بگیرید.

پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Alto's Odyssey

به طور کلی ۱۸۰ ماموریت در این بازی قرار دارد و همین امر می‌تواند شما را برای ساعت‌ها با این بازی سرگرم کند. این ماموریت‌ها به نسبت درجه‌ی سختی با یکدیگر تفاوت دارند. در مراحل ابتدایی ماموریت‌های ساده‌ای همچون پیدا کردن یک سکه‌ی بزرگ رو به روی شماست، اما به تدریج این ماموریت‌ها سخت‌تر خواهند شد. همچنین این ماموریت‌ها باعث شده تا روند بازی برای شما خسته کننده نباشد.

شخصیت ها و محیط های متنوع

با بالاتر بردن سطح خود، شخصیت‌ها، محیط‌ها و موارد جدید دیگری در بازی در دسترس قرار خواهند گرفت. این شخصیت‌های جدید هر کدام قابلیت‌هایی متفاوت دارند که برای به انجام رساندن برخی ماموریت‌ها مناسب‌ترند؛ مثلا یکی از شخصیت‌ها سریع‌تر پشتک می‌زند، یکی از بقیه سریع‌تر است و دیگری می‌تواند در حین پرش دوباره بپرد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا گیم پلی بازی بیشتر از قبل برای شما روان باشد و کمک زیادی در ماموریت‌های بازی به شما خواهد کرد.

پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Alto's Odyssey

از دیگر نقاط قوت Alto's Odyssey بخش آموزشی این بازی است که بسیار عالی و روان طراحی شده است و به خوبی تمام نکات گیم پلی را به شما آموزش می‌دهد. فارغ از اصول اولیه در یک بازی به سبک «رانر»، بخش آموزشی به حرکاتی مثل پشتک زدن، اسکیت سواری بر روی دیوار و سایر قابلیت‌ها می‌پردازد. در بخش آموزشی هر چقدر که به موانع برخورد کنید و یا به زمین بخورید؛ اتفاق خاصی برای شما نمی‌افتد و در واقع این بخش بیش از پیش فضای آموزشی را متفاوت‌تر کرده است.

در مراحل اولیه‌ی بازی، شما شاهد آیتم‌هایی هستید که در طی سفرتان در دل صحرا می‌توانید آن‌ها جمع آوری کنید. این آیتم‌ها شامل سکه‌های بزرگ که شامل چند سکه هستند، کوزه‌ها که چندین سکه در آن‌ها جمع آوری شده، آهن ربا‌ها که با آن‌ها راحت‌تر می‌توانید سکه‌ها را جمع‌آوری کنید و گل‌های لوتوس که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برخی موانع سنگی را بشکنید. از سکه‌های موجود در این بازی می‌توان برای خرید آیتم‌ها و زنده کردن دوباره‌ی شخصیتتان بعد از برخورد یا سقوط استفاده کرد خوشبختانه آیتم‌ها طوری طراحی شده است که نبود آن‌ها در روند بازی مشکلی به وجود نمی‌آورد و این موضوع یکی دیگر از نقاط قوت بازی به حساب می‌آید.

یکی دیگر از قسمت‌های جالب بازی، بخشی به نام کارگاه است که شما در آن می‌توانید سکه‌های به‌دست آمده را خرج کنید. شما در کارگاه می‌توانید با پرداخت سکه، قدرت آیتم‌هایی همچون آهنربا و گل لوتوس را تقویت یا آیتم‌های جدیدی را تهیه کنید. همچنین قابلیت پرداخت درون برنامه نیز در بازی وجود دارد و شما در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت پول واقعی از تیزر‌های تبلیغاتی برای همیشه رها شوید.

از دیگر عناصر قدرتمند Alto's Odyssey، گرافیک فوق العاده این بازی است که با فاصله‌ی زیادی نسبت به بازی‌های مشابه، در بهترین سطح مورد انتظار قرار دارد. پرداختن به یک دنیایی فانتزی و تمرکز بر روی محیط پویا و جذاب باعث شده تا اتمسفر بازی به شدت شما را تحت تاثیر قرار دهد. از نکات جالب بصری دیگر می‌توان به وضعیت آب و هوایی در طول بازی اشاره کرد. وضع آب و هوا در بازی متغیر است و این نکته به همراه گذر و تغییر زمان در دنیای بازی، حال و هوایی تازه به بازی می‌دهد. هرچند ممکن است که شخصیت بازی در بعضی از محیط‌های شلوغ گم شودکه این مورد از معدود نقاط ضعف بازی به حساب می‌آید.

پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل Alto's Odyssey

همچنین صداگذاری و موسیقی این اثر چنان تاثیر مثبتی بر اتمسفر آن گذاشته که به هیچ عنوان از آن نمی‌توان گذشت. قرار دادن یک موسیقی متناسب با محیط فانتزی بازی، چیزی است که بیشتر در فضای بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی دیده بودیم؛ اما Alto's Odyssey به خوبی از پس این موضوع برآمده و طوری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که فضای فانتزی بازی را با لذت بیشتری تجربه کنید.

Alto's Odyssey یکی از بی نقص‌ترین عناوین سبک رانر برای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، عنوانی که تمام بخش‌هایش با یکدیگر هماهنگ بوده و به جرات می‌توان گفت که بررسی جداگانه هر یک از آن‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر به دنبال یک تجربه آرام و فانتزی برای ایام نوروز هستید، Alto's Odyssey خواهد توانست که انتظارات شما را برآورده سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج