۸۴۲۹۷۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

دربی میلان؛ خامه روی کیک ۸۰ سالگی

دربی میلان در روز یکشنبه بسیاری از حقایق را در مورد ۲ تیم میلانی مشخص خواهد کرد.

سایت نود: فیدور داستایوفسکی، نویسنده بزرگ روسی در جایی گفته بود: «برداشتن گامی تازه و بیان کردن سخنی نو . این چیزی است که مردم بیش از همه از آن وحشت دارند.»

این جملات درباره روند فعلی میلان صدق می‌کند. در واقع در ماه اکتبر زندگی برای ۲ تیم شهر میلان سخت به نظر می‌رسید؛ حتی وقتی ایکاردی در ثانیه‌های پایانی دربی دور رفت دروازه میلان را باز کرد و تیمش را به پیروزی رساند. ناگهان وضعیت تغییر کرد و ۲ تیم در ۵ ماه اخیر وضعیت متفاوتی یافتند.

در دربی دور رفت اینتر عالی ظاهر نشد اما در بیش‌تر اوقات بهتر و بابرنامه‌تر از رقیب ظاهر شد و به لطف بازی هوشمندانه و ریتم مناسب، سرانجام نبرد نه‌چندان جذاب را به سود خودش خاتمه داد. نرآتزوری با روند خوب خودش ۶ پیروزی متوالی مقابل تاتنهام، کالیاری، سامپدوریا، آیندهوون، فیورنتینا و اسپال به دست آورد.

دربی میلان؛ خامه روی کیک ۸۰ سالگی

بیخود نبود که «کوریره دلواسپورت» از این دربی با «نبردی برای همه چیز» نام برد و با آن پیروزی تیم اسپالتی گویی زندگی جدیدی را آغاز کرد. میلان هم بعد از باخت در دربی ساسولو و کیه‌وو را برد اما تساوی مقابل امپولی و کالیاری کار دست تیم گتوسو داد؛ بخصوص اینکه ایگواین دیگر آن مهاجم 20 گله فصل قبل در ناپولی نبود. گتوسو به دنبال ساختن تیم از طریق خریدهای ماه ژانویه بودو میلان در حال ساخت به نظر می‌رسید اما از لحاظ ساختاری، خانه‌اش ایراد داشت؛ در حالی که اینتر حتی سقفش را هم ساخت.

به هرحال برتری در نبرد موسوم به «دربی ایکاردی» با پیروزی 3 - صفر بر لاتزیو و برتری 5 گله مقابل جنوا از سوی اینتر همراه شد اما در ادامه خزان مردان اسپالتی از راه رسید و مانند مارچ نظامی ناپلئون در مسکو، صدای سقوط بدجوری در فضای باشگاه پیچید.

گرفتاری‌های حاشیه‌ای

در ادامه اینتر گرفتارهای شخصی شد. اولین نشانه‌ها از ناسازگاری در ماجرای تمدید قرارداد ایکاردی شکل گرفت و پریسیچ هم درحواست انتقال به آرسنال را ارائه کرد؛ هر چند فعلا هر 2 بازیکن در اینتر هستند. حضور ماروتا به عنوان مدیر ورزشی هم چندان کارساز نشد.

او روابط نزدیک با اسپالتی ندارد و حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان و متعاقبا ناکامی در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ اروپا، بودجه باشگاه را تقلیل داده است. نیمه دیگر شهر اما با تدابیر مرد نه‌چندان‌‍ عملگرایی به نام گتوسو روز به روز بهتر شد. سرمربی میلان آنچه «DNA» میلانی بودن نامید را به تیم تزریق کرد و با فروش ایگواین و 2 خرید مناسب به نام‌های پیونتک و پاکتا، تیم را تکان داد.

پیونتک در ادامه درخشش در جنوا، طی 7 بازی 6 گل برای میلان گل زد. میلان با 7 برد و 3 تساوی در 10 بازی گذشته خودش را به رده سوم رسانده و در آستانه دربی یکشنبه یک امتیاز بیش‌تر از اینتر رده چهارمی دارد. پس این دربی نبردی برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپاست و حالا برتری میلان در دربی علاوه بر حفظ رده سوم، می‌تواند به کاسته شدن از اختلاف 6 امتیازی این تیم با ناپولی رده دومی بینجامد.

شاید بهترین اظهارنظر از آن جووانی تراپاتوتی، مرد دارای سابقه مربیگری در هر 2 تیم باشد. او که روز دربی 80 ساله می‌شود در این باره گفت: این دربی بیش از حالت معمول بقیه دربی‌ها، غیرقابل پیش‌بینی است و هیج کدام از 2 تیم شانس بیش‌تری برای برتری ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش میلان ببره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج