جاباما
۸۴۲۹۷۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

صدور شناسنامه برای ۶۵۰۰ باغ در تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از صدور شناسنامه برای ۶۵۰۰ باغ در شهر تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از صدور شناسنامه برای ۶۵۰۰ باغ در شهر تهران خبر داد.

محمد سالاری در نشست خبری امروز شنبه در خصوص بازبینی طرح جامع شهر تهران پس از ۱۱ سال و همین طور بازبینی طرح تفصیلی ظرف یک سال گذشته گفت: بازبینی این دو طرح در یک سال گذشته در دستور کار بود. بر همین اساس شهرداری تهران ملزم شد تا این دو طرح را بازنگری کند و به همین منظور جلسات متعددی در معاونت معماری و شهرسازی برگزار شد.

وی افزود: مقرر شده است ظرف ماه‌های نخست سال آینده شاهد ارائه گزارش شهرداری تهران در این خصوص باشیم.

وی در تشریح مهمترین اقدامات شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم در حوزه شفاف سازی نیز گفت: شهرداری را مکلف کردیم تا در بحث ساخت و سازها نسبت به هوشمندسازی و الکترونیکی شدن تمامی فرآیندهای صدور پروانه اقدام کنند.

در حقیقت شهرداری موظف است تمام پرونده‌های شهرداری مناطق ۲۲ گانه را در دسترس عموم قرار دهد که این کار از سه هفته پیش با در اختیار گذاشتن اطلاعات اولیه این پرونده‌ها محقق شده است و در راستای عملیاتی کردن کامل مصوبه شورا در بحث شفاف سازی تمامی اقدامات را انجام خواهیم داد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش‌ها و آمارها مشخص شد فرآیند صدور پروانه طولانی است و تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۰ بار گردش در مناطق ۲۲ گانه وجود داشته تا در نهایت برای تصمیم گیری به شورای معماری ارجاع شود. این در حالیست که کلیه پرونده‌های صادر شده در سال جاری حدود ۱۲ هزار پروانه بوده یعنی هر پرونده بیش از سه بار به شورای معماری مناطق ارجاع شده و این حجم از گردش جای هیچ توجیهی ندارد.

سالاری در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده که از معضلات شهر تهران محسوب می‌شود نیز گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور از ساخت و ساز در فضاهای باز شهری جلوگیری شد و در این راستا جلساتی نیز برگزار شد تا مسئولین مرتبط مجاب شوند از این نوع ساخت و سازهای بازشهری دست بکشند.

در فرآیند تدوین برنامه پنج ساله سوم توجه جدی به بهسازی محیطی داشته‌ایم و شهرداری تهران در حوزه بافت فرسوده می‌تواند با ارائه بسته‌های تشویقی که شامل عدم اخذ هر گونه عوارض در قالب اقتصاد بازآفرینی می‌شود تسهیلاتی را برای نوسازی این بافت‌ها عرضه کند.

وی تاکید کرد: حریم پایتخت از اهمیت بسزایی برخوردار است. این حریم با توجه به مزیت تفرجگاهی بی نظیر و همچنین مجموعه شهرهای پیرامونی تهران موضوع قابل اهمیتی است که در خصوص آن جلسات متعددی برگزار شده است و موضوع احیای سند مجموعه شهری به یک دغدغه جدی برای دولت و شهرداری تبدیل شده است.

سالاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت از باغات شهر تهران تاکید کرد: پس از چندین سال طرح حفاظت از باغات شهر که مجموعه ۱۰۰ هکتاری را شامل می‌شود و تنها باغات پیوسته باقیمانده در تهران است، با توجه به مشارکت ذینفعان محقق شده است.

وی افزود: برای ۶۵۰۰ باغ پراکنده در تهران شناسنامه صادر شده و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا مصوبه برج باغ‌ها را با همراهی کمیسیون محیط زیست لغو کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره انتصابات شهرداری تهران گفت: شورای شهر حق دخالت در انتصابات را ندارد اما در مجموع تصمیم گیری‌ها اگر با برنامه‌های میان شورا و شهرداری مغایرتی داشته باشد اعضا می‌توانند به صورت تذکر یا سوال نظرات خود را مطرح کنند، البته باید به این نکته توجه کرد که پس از سال‌ها یک فرد متخصص در حوزه شهری به عنوان شهردار تهران منصوب شده و ما توقع داریم تا انتصابات وی بر اساس شایسته سالاری و با کارشناسی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷۰۰ محله در طرح بازآفرینی تهران قرار گرفتند و برای ایجاد زیرساخت‌های در نظر گرفته شده اعتبارات لازم پیش بینی شده است. قطعاً یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه مدیریت شهری توجه به حوزه نرم افزاری و نقش رنگ در زندگی شهری است. موضوعاتی که مربوط به رنگ آمیزی شهری در حوزه سیمای شهری می‌شوند باید به طور جد مورد توجه قرار گیرند و بر اساس آن کلیه سطوح خیابان‌ها، دیوارها و مبلمان شهری نیز رنگ آمیزی شوند. در طول سال‌های گذشته به این تحولات و مأموریت‌ها توجه نشده است در حالی که رنگ آمیزی باعث سرزندگی شهر می‌شود و هزینه قابل توجهی نیز در بر ندارد.

سالاری در خصوص صدور مجوز برای ساخت و ساز در ۶۲ باغ شهر تهران پس از لغو مصوبه برج باغ‌ها گفت: پس از بررسی‌های انجام شده ۴۷۳ پرونده درخواست برج باغ داشتند که اگر کمیسیون شهرسازی به این موضوع ورود پیدا نمی‌کرد امروز تمامی ۴۷۳ باغ در دست ساخت و ساز قرار می‌گرفت و کسی هم از این موضوع خبردار نمی‌شد.

در فضای تصمیم گیری شهردار تهران استفساریه‌ای را به شورا ارائه داد که بر اساس آن در مجموع تعدادی باغ متفاوت درخواست اجازه ساخت و ساز داده بودند اما در نهایت با مشورت‌های صورت گرفته در شورا و کمیسیون شهرسازی و کمیسیون محیط زیست تنها اجازه ساخت و ساز در ۶۲ باغ داده شد.

وی افزود: در شش الی هفت پرونده باغاتی وجود دارد که اصلاً درخت در آنها نیست یا تعداد درختان آنها بسیار کم است. لذا درباره اینکه این باغات متعلق به چه افرادی هستند؟ باید بگویم شورا بررسی نمی‌کند که باغات متعلق به اشخاص یا چه سازمان‌هایی است.

ما نمی‌توانیم اینگونه عمل کنیم که چون باغ متعلق به یک نهاد یا سازمان است اجازه ساخت و ساز به آن ندهیم. اگر لازم باشد اسامی مالکان هم اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رسیدگی به تخلفات پروژه ایران مال نیز گفت: تخلفات این مجموعه توسط سازمان بازرسی شهرداری تهران و همین طور شهرداری منطقه ۲۲ بررسی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج