جاباما
۸۴۳۰۳۶
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

ستاندار آذربایجان‌شرقی:

تبریز پایتخت دیپلماسی ایران می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی به ظرفیت‌های فوق‌العاده استان در زمینه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: تبریز می‌تواند پایتخت دیپلماسی در کشور باشد که ساخت مجتمع دیپلماتیک در این شهر گام مهمی در این راستا به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس: محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در دیدار رئیس شورای پژوهش‌های علمی و فناوری ترکیه (Tubitak)، با اشاره به اهمیت تاریخی و جغرافیایی استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این استان از نظر صنایع، معادن، زیرساخت‌ها و از همه مهم‌تر امکانات دانشگاهی از استان‌های مهم ایران است.

وی با اشاره به روابط خوب صنعتگران و تجار تبریزی با همتایان ترک خود، اظهار داشت: همکاری‌های گسترده‌ای بین تولیدکنندگان دو طرف وجود دارد و ما تلاش می‌کنیم که این همکاری‌ها روز به روز گسترش یابد.

پورمحمدی با قدردانی از تلاش‌های توبی‌تاک در توسعه همکاری‌های علمی ترکیه با آذربایجان شرقی، افزود: همکاری‌های علمی و دانشگاهی فرایند زمان‌بری است و باید با افزایش رفت‌وآمدها این همکاری‌ها را افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به ظرفیت‌های فوق‌العاده استان در زمینه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: تبریز می‌تواند پایتخت دیپلماسی در کشور باشد که ساخت مجتمع دیپلماتیک در این شهر گام مهمی در این زمینه به شمار می‌رود.

توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه ترکیه و آذربایجان‌شرقی

رئیس شورای پژوهش‌های علمی و فناوری ترکیه نیز در این دیدار گفت: سال ۲۰۱۹ از نظر توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین ترکیه و آذربایجان‌شرقی سال خوبی خواهد بود.

حسن ماندال افزود: ما در دو سال گذشته اقداماتی در این راستا انجام داده‌ایم و امروز در جلسه‌ای در دانشگاه تبریز نتیجه زحمات دو ساله را تشریح کردیم که منجر به تصمیماتی در این زمینه شد.

وی خاطرنشان کرد: در یک ماه آینده عناوین همکاری‌های مشترک و پروژه‌هایی که باید مورد حمایت قرار گیرند اعلام خواهد شد.

حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل نیز با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین توبی‌تاک و دانشگاه‌های تبریز، گفت: در این نشست پروژه‌های مشترک بین صنایع و دانشگاه‌های دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد عناوین همکاری‌ها طی چهار هفته آینده نهایی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید پیشرفت اذربایجان. وتشکر از کسانی که تلاش میکنند بر اعتلای این سرزمین مظلوم .

    • بدون نام

      چه چیزیش معظلومه ؟؟؟؟

    • بدون نام

      دروغ سال. مذاکرات با مقامات سیاسی و اقتصادی صتح بالا بیشترش در حد یک تفاهم نامه خشک و خالی تمتم میشه نه بین دانشگاهها که هیچ امکاناتی ندارند..حرف کنده مثل سنگ بزرگ میماند که زدن ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج