۸۴۳۰۴۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

مرادی: هیچ داوری نمی‌خواهد بد قضاوت کند

مسعود مرادی،کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است که استفاده از داوران پشت دروازه در ایران جا نیفتاده است.

خبرگزاری تسنیم: مسعود مرادی، کارشناس داوری درباره انتقاداتی که در هفته‌های اخیر از داوری می‌شود، اظهار داشت: این برخوردها و صحبت درباره داوری، شایسته داوران فوتبال کشورمان نیست.

وی درباره اینکه فدراسیون فوتبال و دپارتمان داوری از داوران حمایت نمی‌کنند و داوران مجبور به مصاحبه می‌شوند، گفت: تشکیلات داوری باید از داوران حمایت کنند و اگر داوران با مصاحبه کردن پاسخ مربیان را بدهند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و تبدیل به تسویه‌حساب شخصی می‌شود.

مرادی: هیچ داوری نمی‌خواهد بد قضاوت کند

تشکیلات داوری فوتبال کشورمان مطمئناً از داوران حمایت خواهند کرد و نباید اجازه دهند افرادی خارج از سیستم داوری، درباره داوران حرف بزنند. اگر خودمان حرمت خودمان را نگه داشته باشیم، می‌توانیم انسجام و آمادگی لازم را برای قضاوت داشته باشیم.

ناظر داوری دیدار سپیدرود - پرسپولیس در این باره که گفته می‌شود داوران یاد گرفته‌اند که بازی‌ها را مدیریت کنند، گفت: هیچ داوری نمی‌خواهد بد قضاوت کند تا تحت فشار رسانه‌ها و تیم‌ها قرار بگیرد. مدیریت بخشی از داوری است، اما مصلحت‌اندیشی بخشی از داوری نیست.

تجارب افراد حاضر در دپارتمان و کمیته داوری باید به کمک داوری کشور بیاید، اما این را که می‌گویند داوری مصلحت‌اندیشی یا مدیریتی می‌شود، من قبول ندارم. این داوران در معرض دید افکار عمومی هستند و عملکرد آنها زیر ذره‌بین است.

مرادی در پاسخ به این پرسش که چیدمان داوری دیدارهای لیگ برتر چگونه است، خاطرنشان کرد: این به سیاست کمیته داوران و دپارتمان داوری برمی‌گردد و من در موقعیتی نیستم که در این خصوص پاسخ بدهم. آنها قطعاً برای انتخاب داوران تمام جوانب را در نظر می‌گیرند، اما اگر فضا را با کمک رسانه‌ها تلطیف کنیم، داوران با آرامش و عملکرد بهتری قضاوت می‌کنند. از مربیان، باشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌خواهم آرامش بیشتری را برای داوران فراهم کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با استفاده از داوران پشت دروازه موافق است یا خیر، گفت: این سیستم در آسیا اجرا می‌شود و به کمک داوری می‌آید، اما هنوز در فوتبال کشور جا نیفتاده است. داور بازی، کمک‌داوران و داوران خط باید با هم هماهنگ و نیز در یک سطح باشند تا نظر یکدیگر را بپذیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مقصر آقای قندلیه

    • بدون نام

      داورها چراهمش برای کیسه غش میکنن

    • بدون نام

      اقای مرادی اگر فدراسیون بخواهد ورشوه توسط مافیا به داور پرداخت شود حتما بسیاری از داور ها بازی را مطابق میل فدراسیون ومافیا در خواهند آورد اینو حتما خودت میدانی ولی فی نفسه وارزوی داوران بدون اشتباه بودن هست ولی پول ومقام وشهرت چیز دیگری هست که خیلی ها را از راه بدر میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج