۸۴۳۰۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

میلان - اینتر؛ عملیات نجات یا شکسته شدن طلسم؟

صد و هفتادمین دربی دلامدونینا سری آ در شرایطی حساس برگزار خواهد شد.

وبسایت نود: وقتی مارکو گوئیدا یکشنبه شب و از ساعت ۲۳ (به وقت تهران) سوت آغاز صد و هفتادمین دربی دلامدونینای سری آ را میان آث میلان و اینترمیلان به صدا درآورد، دو تیم در شرایطی متفاوت اما با انگیزه هایی مشابه بازی را آغاز خواهند کرد.

اینترمیلان که تا هفته های قبل وضعیت پایداری در رده سوم جدول داشت، با کسب تنها یک پیروزی در سه بازی اخیر رده سوم را به همشهری خود واگذار کرده و با بدترین شرایط روحی گام به نبرد سن سیرو خواهد گذاشت.

اینتر که پنجشنبه شب میزبان بازی دور برگشت مرحله یک هشتم لیگ اروپا برابر آینتراخت بود، این بازی خانگی را با یک گل واگذار کرد تا سه ماه بعد از حذف تلخ از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، لیگ اروپا را نیز از دست بدهد. فشارها روی لوچیانو اسپالتی روز به روز بیشتر شده و این بازی، نقش مهمی در سرنوشت او روی نیمکت اینتر برای فصل آینده (و یا حتی ماه های آینده) ایفا خواهد کرد.

میلان - اینتر؛ عملیات نجات یا شکسته شدن طلسم؟

در سمت مقابل، میلان در بهترین شرایط گام به این دربی خواهد گذاشت. در حقیقت بعد از تساوی 1-1 مقابل رم در روز سوم فوریه، میلان هر 5 حریف بعدی خود در سری آ را مغلوب کرده و در این مسیر تنها دو بار دروازه خود را بازشده دیده است تا امیدها برای دیدن دوباره میلان در لیگ قهرمانان برای اولین بار از فصل 14-2013 روز به روز بیشتر شود.

اما آمار و ارقام درباره صد و هفتادمین دربی سری آ دلامدونینا چه می‌گوید؟ بعد از پیروزی 3-0 میلان تحت هدایت سینیشا میهایلوویچ در ژانویه 2016 با گل های آلکس، باکا و نیانگ، روسونری در 5 بازی بعدی دو تیم در سری آ پیروز نشده، 2 بار باخته و 3 بازی نیز با تساوی خاتمه یافته است. میلان در دو دربی اخیر در گلزنی ناکام مانده (تساوی بدون گل در بازی برگشت فصل قبل و شکست 1-0 در بازی رفت) در تاریخ این رقابت ها، تنها در دو مقطع میلان نتوانسته در 3 بازی متوالی دروازه اینتر را باز کند که آخرین آن در فاصله سال های 1979 تا 1981 بوده است. (زمانی که در 3 بازی متوالی به ترتیب 2-0، 1-0 و 1-0 مغلوب شد)

مطابق برنامه مسابقات، میلان میزبان مسابقات یکشنبه شب محسوب می‌شود. در 6 بازی اخیر دو تیم در تمامی رقابت ها (از جمله کوپا ایتالیا) به میزبانی میلان، این تیم شکست نخورده و 3 پیروزی و 3 تساوی دشت کرده است. در حقیقت میلان آخرین بار در اکتبر 2012 در دیداری که میزبان اینتر محسوب می‌شد به این تیم باخت. (با نتیجه 1-0 و با تک گل والتر ساموئل در دقیقه 3)

تک گل بازی رفت دو تیم توسط مائورو ایکاردی در دقیقه 92 به ثمر رسید. از 8 گل آخر دربی دلامدونینا 7 گل در نیمه های دوم به ثمر رسیده است. تنها استثنا در این زمینه، گل دقیقه 28 مائورو ایکاردی در دربی اکتبر 2017 است که با برتری 3-2 اینتر همراه بود.

همان گونه که پیشتر اشاره شد، میلان در 5 دیدار متوالی برنده بوده و با کسب صد درصد امتیازات ممکن گام به بازی یکشنبه می‌گذارد. آخرین بار میلان در سال 2006 توانسته بود برتری در 6 دیدار متوالی سری آ را جشن گیرد. در آن مقطع، تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی بعد از شکست 1-0 مقابل لچه، 6 دیدار پایانی فصل 07-2006 را با پیروزی پشت سر گذاشت و فصل 07-2006 را نیز با 3 پیروزی آغاز کرد تا این رکورد به 9 پیروزی متوالی برسد. تساوی بدون گل مقابل لیورنو نگذاشت تا رکورد پیروزی های متوالی میلان دو رقمی شود.

دربی دلامدونینا تقابل دو تیم متفاوت سری آ در سال 2019 خواهد بود. از آغاز سال جدید میلادی، اینتر در 8 مسابقه لیگ تنها 11 امتیاز اندوخته (3 پیروزی، 2 تساوی، 3 شکست) این در حالی است که میلان با کسب 20 امتیاز (6 برد، 2 تساوی و بدون باخت) بعد از یوونتوس 22 امتیازی بهترین تیم سری آ در سال 2019 بوده است.

لوچیانو اسپالتی که با فشار زیادی مواجه شده در شرایطی پای به این دیدار می‌گذارد که در 3 دربی دلامدونینا در سری آ 7 امتیاز کسب کرده و شکستی را متحمل نشده است. در مجموع اسپالتی به عنوان مربی 33 بار در مقابل میلان قرار گرفته، 15 بار برنده شده، 7 تساوی داشته و 11 بار نیز تن به شکست داده است. تیم های تحت هدایت او در این دیدارها 48 گل زده و 43 گل دریافت کرده اند.

15 گل از مجموع 40 گل اینتر در این فصل از سری آ (38 درصد) در 15 دقیقه پایانی مسابقات به ثمر رسیده، از جمله گل مائورو ایکاردی در دربی دور رفت. هیچ تیمی نتوانسته این میزان از گل های خود را در این بازه زمانی به ثمر برساند.

کریشتوف پیونتک و لوکاس پاکتا به احتمال فراوان نخستین دربی دلامدونینای خود را تجربه خواهند کرد. آخرین بازیکن میلان که توانست در نخستین دربی خود دروازه اینتر را باز کند، جرمی منز بود که در دربی نوامبر 2014 و در جریان تساوی 1-1 دو تیم تک گل روسونری را به ثمر رساند. همچنین آخرین بازیکن اینتر که توانست در اولین تجربه خود دروازه میلان را باز کند، آنتونیو کاندروا بود. (نوامبر 2016، تساوی 2-2)

حضور دو تیم در رده های سوم و چهارم، شهر میلان را برای اولین بار از فصل 12-2011 صاحب دو نماینده در رقابت های لیگ قهرمانان خواهد کرد. اما خطر رم کلودیو رانیری در رده پنجم را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت. شاید همین دربی صد و هفتادم تکلیف سومین و چهارمین سهمیه های سری آ در فصل آتی لیگ قهرمانان را تا حدودی زیادی معین کند.

-آمار استفاده شده در این متن از اوپتا استخراج شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج