۸۴۳۰۹۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لذت صدرنشینی؛ زنده شدن خاطرات لوکا تونی!

موتور فابیو کوالیارلا دوباره روشن شده است.

وبسایت نود: حضور کریس رونالدوی آماده در یوونتوس و کریشتوف پیونتک اوج گرفته موجب شده تا همگان یکی از این دو بازیکن را آقای گل نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ بدانند. اما اکنون و بعد از گذشت ۲۷ هفته، "کاپوکانونیره" بازیکن دیگری است.

فابیو کوالیارلا ستاره ۳۶ ساله سمپدوریا با گل کردن پنالتی خود در جریان شکست ۲-۱ این تیم مقابل آتالانتا، ۲۰ گله شد تا بالاتر از رونالدو و پیونتک ۱۹ گله بر صدر جدول گلزنان سری آ تکیه بزند.

کوالیارلا که در طول این فصل با رکورد گلزنی در ۱۱ بازی متوالی گابریل باتیستوتا برابری کرد، در سه بازی مقابل ناپولی، فروزینونه و اینتر در گلزنی ناکام ماند اما در روزهای پایانی ماه فوریه دوباره به روند قبلی بازگشت و اکنون در ۳ بازی قبلی تیمش ۴ گل به ثمر رسانده است.

لذت صدرنشینی؛ زنده شدن خاطرات لوکا تونی!

به نقل از فیفا، کوالیارلا تنها دومین بازیکن تاریخ سری آ است که بعد از 36 سالگی توانسته شمار گل های خود در یک فصل را به عدد 20 برساند. پیش از کوالیارلا تنها یک بازیکن (البته دو بار) توانسته این رکورد را ثبت کند و او کسی نیست به جز لوکا تونی.

ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و قهرمان جام جهانی 2006 بعد از جدایی از بایرن مونیخ چند فصل ناموفق را در باشگاه هایی نظیر جنوا، یوونتوس، رم، النصر امارات و فیورنتینا گذراند. تونی در سال 2013 و در 36 سالگی تصمیم گرفت به هلاس ورونا بپیوندد و این باشگاه را در نخستین فصل خود در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا بعد از 11 فصل همراهی کند.

هلاس با کسب عنوان دهمی در همان فصل شگفتی ساز ظاهر شد و لوکا تونی نیز با به ثمر رساندن 20 گل در فصل 14-2013 دومین گلزن برتر فصل (بعد از چیرو ایموبیله 22 گله) لقب گرفت. جالب آن که تونی در 4 فصل قبل از این و با پیراهن سه تیم رم، جنوا، یوونتوس و فیورنتینا مجموعا 18 گل در سری آ به ثمر رسانده بود!

در فصل 15-2014، تونی پا را از این هم فراتر گذاشت و در 38 بازی، 22 گل به ثمر رساند تا در کنار مائورو ایکاردی، مشترکا آقای گلی سری آ را جشن گیرد. تونی پیش از آن تنها یک بار در فصل 06-2005 و با پیراهن فیورنتینا با زدن 31 گل عنوان کاپوکانونیره را از آن خود کرده بود.

شاید در حضور رونالدو و پیونتک، حفظ صدر جدول گلزنان کار بسیار سختی برای کوالیارلا باشد اما او تا همینجا هم با ثبت بهترین آمار دوران فوتبالی خود از نظر گلزنی، نشان داده که قرار نیست رقابت را به این راحتی واگذار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج