۸۴۳۲۷۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۱
پ

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که قیمت مسکن قرار نیست بعد از عید به طور عجیب و غریبی بالا برود و نهایتاً معادل تورم خواهد بود، گفت: این تصور که مسائل را به برهه‌های زمانی قبل و بعد از اتفاقات تقسیم کنیم همواره در جامعه ایران وجود داشته و دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که قیمت مسکن قرار نیست بعد از عید به طور عجیب و غریبی بالا برود و نهایتاً معادل تورم خواهد بود، گفت: این تصور که مسائل را به برهه‌های زمانی قبل و بعد از اتفاقات تقسیم کنیم همواره در جامعه ایران وجود داشته و دارد.

مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: یک نگاه فکری در کشور ما وجود دارد که همواره مسائل را به بازه‌های زمانی قبل و بعد از اتفاقات تقسیم می‌کند. قبل از عید، بعد از عید؛ قبل از انتخابات، بعد از انتخابات؛ قبل از ماه رمضان، بعد از ماه رمضان. این انگاره همیشه وجود داشته و امسال هم دیده می‌شود. به همین دلیل غالباً در ماه‌های پایانی سال حجم معاملات برخی کالاها از جمله مسکن بالا می‌رود که به افزایش نسبی قیمت منجر می‌شود.

وی افزود: بسیاری افراد تصور می‌کنند قیمت خانه و سایر کالاها قرار است در سال ۱۳۹۸ دچار جهش شود. اما با توجه به تجربه ۵۰ ساله‌ای که در حوزه املاک دارم می‌گویم سال آینده مطلقاً جهش قیمت اتفاق نمی‌افتد و قیمت مسکن نهایتاً معادل نرخ تورم افزایش می‌یابد. وقتی سال ۱۳۹۱ یک‌مرتبه قیمت ارز بالا رفت قیمت ملک هم مانند سایر کالاها سه برابر شد. بعد که قیمت دلار به ۴.۰۰۰ تومان رسید شاهد ثبات بازار مسکن بودیم که تا پنج سال ادامه یافت. مجدداً در سال ۱۳۹۷ پرش قیمت ارز و کاهش ساخت و ساز، اثر خود را در بازار مسکن گذاشت. بنابراین کلید ایجاد تعادل در بازار مسکن، تناسب بین عرضه و تقاضا است.

در زمان رشد قیمت مسکن آدرس اشتباه ندهیم

خسروی اظهار کرد: مشاوران املاک امانت‌فروش مردم هستند و در افزایش قیمت تأثیر آن‌چنانی ندارند. ما سیاست‌گذار مسکن نیستیم که نقش عمده‌ای در رشد قیمت‌ها داشته باشیم. بنابراین خواهش من این است که بعد از هر دوره نوسان بازارها آدرس اشتباه به مردم ندهیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خاطرنشان کرد: نیمه اول سال ۱۳۹۷ بازار مسکن شرایط نسبتاً خوبی داشت و معاملات رونق گرفته بود. اما در نیمه دوم با توجه به افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن توان خرید مردم به کسادی بازار رسیدیم.

وی با بیان این‌که بر مبنای نظر کارشناسان باید سالیانه یک تا ۱.۵ میلیون مسکن در کشور ساخته شود گفت: در سال‌های رونق که ساخت و ساز مناسب بوده ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تولید می‌شد و در سال‌های اخیر بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد در نوسان بوده است. ولی برای سال آینده از این جهت که تغییرات مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و مهندس اسلامی به ساخت و ساز نگاه ویژه‌ای دارد خوشبین هستیم.

خسروی تاکید کرد: مهندس اسلامی گفته نگاهم به ساخت‌وساز است که با توجه به پیشران بودن حوزه‌ی مسکن اگر این اتفاق بیفتد برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت صنعتی‌سازی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت مسکن گفت: توصیه بنده به وزیر راه و شهرسازی این است که بحث صنعتی‌سازی را به جد دنبال کنند. یک ساختمان ۵ طبقه نباید بیش از ۸ ماه بیشتر طول بکشد. تطویل دوره ساخت بر روی قیمت تمام شده مسکن تأثیر می‌گذارد؛ زیرا باعث خواب سرمایه و تورم طول دوره ساخت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمین خرید و فروش به صفر می‌رسد مردم به نان شب محتاجند رونق مسکن از سر سیری است ملت ۶۵در صد زیرزیر خط فقرند مسکن منی چند خخخخخخخخخخخخخ دلت خوشه رییس به اصطلاح املاک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاشکی بشه دو میلیون تومان، ولی نمیشه،، اگه کسی تونست خرید میکنه، وگرنه اجاره بها هر سال اضافه ومخارج جابجا کردن هزار مکافات و هزینه

    • بدون نام

      افزایش می یابد... جمله ی معروف

    • بدون نام

      امسال دو برابر شد هنوزم قراره بره بالاتر؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حداقل سه برابر شده، دوبرابر کجا بود؟!

    • حمیدرضا

      تا عید بشه بعدش ببینیم چطور میشه

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه این چه حرفیه داری میزنی ؟
      خونه باید قیمتش بیاد پایین ، اونوقت تو میگی سال بعد با تورم میره بالا ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب عزیز من وقتی ۱ آسانسور یک آپارتمان از سی تومن رسیده به صد تومن حداقل انتظار داری قیمت خونه بیاد پایین؟همه چیز سه برابر شده بعد میگی بیاد پایین
        تو دعا کن گرون تر نشه ارزون شدن پیش کش
        بعدم تا بوده همین بوده و تا هست همین هست
        مسکن گران میشه

      • بدون نام

        18:19!
        اینقدر قیمت خونه رو بی دلیل و با طمعکاری چند برابر کردید که با توجیهات گرانی کالاهای دیگه قابل توجیه نیست. تو امثال تو فقط باید منتظر ضررهای هنگفت باشید بعد متوجه خواهید شد گرانفروشی یعنی چه!!!

    • الی

      چی میگی آخه؟ حرف باد هواست،خونه متری 20 میلیونه امسال هم با تورم گرون کن بشه متری 25،آقای نا محترم چند درصد میتونن بخرن؟حلوا حلوا دهن شیرین میشه،تو عمل باید ببینی چه خبره،80 درصد مردم نمیتونن خونه متری 25 میلیون بخرن،میفهمی؟؟؟نه میدونم نمیفهمی،همه میدونن نمیفهمین...

    • محمد مهدی عسکری

      خب باهوش مگه نمیگیرد بر اساس نرخ تورم بالا میره .از نظر شما ی مرفه بی درد رو که من نمی‌دونم و لی فکر کنم همه چی حداقل دو برابر شده باشه.

    • بدون نام

      تادولت محترم روحانی برسرقدرته ملت حالا حالاها سرویسه

    • خدا

      این آقای قلی با این حال که خودش از بزرگترین محتکرین آپارتمان نوسازه اول تابستان هم میگفت اینا الکی و حبابه و ... قیمت متوسط ملک وسط شهر از 6 میلیون شد 15 میلیون ،بازم افاضات میفرمایند برای سال دیگه!!!

    • بدون نام

      کسی خونه با قیمت توهمی رو نخواهد خرید!!!!!!!!!!!!!
      برو با املاکی های کلاشت دستفروشی راه دیگه ای ندارید!!!!!!!

    • بدون نام

      اقای خسروی ساختمان کلا متری یک ملیون تومن مصالح نمیبره متری دو ملیون هم زمینشه جمعا میشه سملیون تومن جای خوبش تونوقت میدن متری شش ملیون تومن چر چرا نصف سوده چرا دولت در هر شهرستانی در سال یک ملیون %D

    • بدون نام

      قیمت مسکن با این تورم نصفش سوده دولت در هر شهری یک ملیون واحد بسازه و بفروشه چون انبوه سازان شرف ندارن احمدی نژاد مسکن مهرش بی نظیر بود هر چند دزدی هم شد اما خوب ود

    • حجت

      اینجوری که آقای خسروی ومهندس اسلامی میگن سال آینده تورم که خیلیه ومسکن 30درصد دیگه هم گران میشه وبیچاره مردم که حقوق ثابت دارن ومستاجر هستن که دیگه امیدی به خونه دار شدن ندارن دیگه توان خرید ندارند که امیدداشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی که بخره؟؟؟؟!!!!
        از نظر شماها یعنی هم باید جهش چند برابری بی دلیل قیمت باشه هم گرانی های بالای تورم هر ساله؟؟؟!!

    • سندیکای دزدان و اختلاسگران

      همه چی آرومه ، ما چقدر خوشبختیم !

    • بدون نام

      خیالتون راحت!!!!!!!!!
      خریداران بی پول اصلاً نمی تونن با این قیمتهای تخیلی خونه بخرن!!!!!!!
      خریداران پولدار اصلاً پول بابت خونه با قیمت توهمی و خیالی نمیدن!!!!!!!

    • بدون نام

      همه چیز توی دست خودتونه و اگر راست میگین و بفکر مردم هستین قیمت مسکن رو کاهش بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج