جاباما
۸۴۳۲۹۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیکر حبیب کاوش تشییع شد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب کاوش کارگردان و تهیه کننده سینما با حضور اهالی سینما برگزار شد.

خبرگزاری مهر: مراسم تشییع پیکر زنده یاد حبیب کاوش کارگردان و تهیه کننده سینما با حضور اهالی سینما برگزار شد.

پیکر حبیب کاوش تشییع شد

مراسم تشییع زنده یاد حبیب کاوش کارگردان و تهیه کننده سینما صبح امروز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه در محل خانه سینما شماره ۲ با حضور اهالی سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، کامران ملکی عضو هیأت مدیره خانه سینما با اشاره به اینکه امروز با یکی از اهالی شریف سینمای ایران وداع می‌کنیم، گفت: امسال با ۱۲۳ نفر از اهالی هنر ایران وداع کردیم که هرکدام از تاثیرگذاران هنر ایران بودند و امروز یکی از کسانی را که از دست دادیم حبیب کاوش است. همه افرادی که کاوش را می‌شناسند، می‌دانند او همه عمر خود را برای آموختن صرف کرد، هم خود آموخت و هم به دیگران آموخت. او همه عمر خود را صرف کرد تا آنچه می‌داند به همه آموزش دهد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بیان کرد: حبیب کاوش را همه کسانی که اینجا هستند، می‌شناسند، او مردی دقیق در حوزه کاری خود بود و کسی از مشورت کردن با وی ضرر نمی‌کرد. مرگ برای همه است اما برنده کسی است که وقتی مردم خبر مرگش را می‌شنوند، ناراحت می‌شوند و حبیب کاوش یکی از این افراد بود. من همیشه از وی مشورت می‌گرفتم و از حضورش استفاده می‌کردم. کسی نیست که حبیب کاوش را بشناسد و خاطره خوشی از او نداشته باشد، کاوش در خانواده نیز همین طور بود و این یکی از ویژگی‌های مردان خدا است.

پیکر حبیب کاوش تشییع شد

در ادامه این مراسم، جهانگیر الماسی نیز درباره زنده یاد کاوش گفت: تمام تلاش کاوش این بود که وظیفه اجتماعی خود را نسبت به مردم ادا کند. همیشه به خاطر دارم که دغدغه اصلی این مرد شریف انسانیت بود و جزو نادر آدم‌هایی بود که سیستم، طراحی سیستم و قانون را می‌شناخت. فعالیت‌های صنفی او نیز جایگاه خود را داشت و به خانواده سینمای ایران بسیار اهمیت می‌داد و برایش تفاوتی نمی‌کرد چه کسی چه نگاهی به سینما دارد. این مهم نیست مرگ چه زمانی و کجا به سراغ ما می‌آید مهم این است که مرگ ما چه تأثیری بر دیگران دارد. حبیب کاوش تمام تلاش خود را برای نگاه صنفی در سینما داشت که می‌تواند آموزشی برای جوانان باشد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز در این مراسم یادآور شد: نقش فعالان اجتماعی و صنفی در سینمای ایران بسیار مهم است و اگر از حیثیت اجتماعی سینمای ایران حفاظت نکنیم در جایی به سینما و جامعه صدمه زده ایم.

وی ادامه داد: حبیب کاوش جزو کسانی است که هیچ کسی غیر از محبت از وی یاد نمی‌کند. البته اختلاف نظرها همیشه بود و وای به حال کسانی که اختلاف نظرها را به دشمنی تبدیل کنند. او سینما را برای بیان مبانی خود انتخاب کرد و در هر فیلم یک مساله اجتماعی را بیان کرده است که از آن جمله می‌توان به سرمایه سالاری اشاره کرد. ذات سینما حرف دل مردم را زدن است و حبیب کاوش از همه فرصت‌های خود در این زمینه استفاده کرد. او انتخاب می‌کرد و خسارت انتخاب خود را هم می‌دید اما هیچگاه یک گوشه نمی‌نشست.

پیکر حبیب کاوش تشییع شد

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام پژمان فر نماز میت را بر پیکر زنده یاد کاوش در حیاط خانه سینما خواند.

مراسم ترحیم زنده یاد حبیب کاوش سه شنبه ۲۸ اسفندماه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجد پیامبر اعظم در خیابان شریعتی برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج