۸۴۳۵۴۳
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

روزنامه دولت: رضایی چی را به چی ربط داد؟!

روزنامه ایران نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در توئیتی با ارتباط دادن اقدام تروریستی در نیوزیلند با لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف در ایران نوشت: «اگر کنوانسیون‌هایی مانند مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایجاد امنیت مؤثرند، چرا باید در کشوری آرام چون نیوزیلند شاهد کشته شدن ده‌ها نفر با استفاده از منابع مالی و تجهیزات حاصل از آن باشیم؟»

روزنامه ایران نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در توئیتی با ارتباط دادن اقدام تروریستی در نیوزیلند با لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف در ایران نوشت: «اگر کنوانسیون‌هایی مانند مقابله با تأمین مالی تروریسم در ایجاد امنیت مؤثرند، چرا باید در کشوری آرام چون نیوزیلند شاهد کشته شدن ده‌ها نفر با استفاده از منابع مالی و تجهیزات حاصل از آن باشیم؟»

در حقیقت محسن رضایی حکم به ناکارآمدی لایحه پالرمو (الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم) داد که بعد از تصویب در مجلس حالا چند وقتی است در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود و البته تصمیم‌گیری درباره آن هم به درازا کشیده است.

علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است که مبارزه با تروریسم در دنیا نیازمند همبستگی بیشتر ملت‌ها و دولت‌ها است هم در حوزه تأمین مالی و هم در حوزه اقدامات تروریستی. به گفته این نماینده تهران در مجلس برخلاف نظر محسن رضایی اقدام تروریستی در نیوزیلند نشان داد که اهتمام‌ها نسبت به مقابله با تروریسم چه در حوزه تأمین مالی آن و چه در حوزه اقدامات عملی آن باید بیشتر باشد لذا پیوستن ایران به اف‌ای‌تی‌اف و مشخصاً پالرمو با این قبیل اقدامات ضروری‌تر به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: ارتباط دادن حادثه نیوزیلند با اف‌ای‌تی‌اف و حکم دادن به ناکارآمدی آن موج‌سواری روی افکار عمومی

است چرا که هیچ ارتباط منطقی بین اقدام تروریستی در نیوزیلند و توجه داشتن بیشتر به موضوع مبارزه با تروریسم در اشکال مختلف آن وجود ندارد.

رحیمی گفت: نظرات مختلف موافق و مخالف درباره لوایح 4 گانه مطرح شده و بخصوص منافع و مضار پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف هم بیان شده است. لذا استفاده ابزاری از افکار عمومی و فضاسازی در جهت مخالفت با پالرمو اقدام پسندیده‌ای نیست بخصوص که باید شأن جایگاه حقوقی آقای رضایی را هم خود ایشان متوجه باشد. انتظار می‌رود ایشان هم نظرات کارشناسی خود را در جلسات مجمع بیان کند و رأی خود را هم بدهد، نیازی به این فضاسازی‌ها نیست.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: از نظر ما به لحاظ دفع ضرر پیوستن به لوایح 4 گانه ضروری است و منافع آن بیشتر از ضررهایش است. با شعار دادن و هیجانی کردن فضای رسانه‌ای و سیاسی نمی‌توان منافع ملی را تأمین کرد.

رحیمی با توجه به آنکه سال آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم، این فضاسازی علیه دولت را بی ارتباط با رقابت‌های انتخاباتی ندانست اما توضیح داد: خساراتی که نگاه‌های جناحی و استفاده‌های ابزاری از مسائل کلان کشور دارد حتماً بیشتر از منافع کوتاه مدت جناحی و جریانی است و نهادها اعم از مجلس، دولت و شورای نگهبان و... باید در چارچوب وظایف قانونی خود حرکت کنند و به وادی سیاست‌های پوپولیستی و هیجانی وارد نشوند. لوایح 4 گانه از سوی دولت منتخب مردم تهیه شده و در مجلس منتخب مردم هم تصویب شده است.

طولانی شدن روند تصمیم‌گیری در مجمع تشخیص مصلحت این شائبه را در افکار عمومی ایجاد خواهد کرد که نهادهای منتخب مردم درک درستی از مصلحت و منافع کشور نداشته‌اند. رحیمی در این باره معتقد است: طولانی شدن روند تصمیم‌گیری در مجمع به مصلحت نیست و نزد افکار عمومی هم وجهه خوبی ندارد چرا که به هر حال دولت با استفاده از مشورت‌ها و نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف سیاست خارجی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی این لوایح را تهیه کرده و مجلس هم با رعایت چارچوب‌های منافع ملی مهر تصویب به آنها زده است.

به درازا کشیدن جمع بندی در باره آن در مجمع چه بسا از سوی مردم تعبیر به بی عملی شود.عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: موافقان این لوایح از ابتدا نظرشان قاطع بوده و تصویب آنها را با توجه به مشکلات و واقعیات موجود ضروری می‌دانستند اما این مخالفان هستند که همچنان تردید دارند. به نظر او امکان رأی‌گیری در جلسات اخیر مجمع وجود داشت اما مخالفان امکان تصمیم‌گیری را سلب کرده‌اند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی هم در همین ارتباط گفت: اینکه آقای محسن رضایی ‏حادثه تروریستی در نیوزیلند را دلیلی بر رد کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌داند، تحت هیچ ‏شرایطی نمی‌تواند اظهار نظری منطقی تلقی شود. چرا که در سطح بین‌الملل تأمین منابع مالی ‏تروریست‌ها شفاف شود، متوجه می‌شویم که خرابکاری یک تروریست در کشور آرامی مثل ‏نیوزیلند هیچ ربطی به منابع تأمین مالی و یا کنوانسیون بین‌المللی ندارد. در واقع این طور حادثه ‌ها، ریشه در انگیزه‌های نژادپرستی دارد که سال‌ها و دهه‌ها است که در جهان مسیحیت و ‏یهود و حتی جهان اسلام مشاهده شده است.

در واقع تحرکات اینچنینی خیلی جدی و پررنگ ‏هستند که در موارد بسیاری شاهد بودیم که یا با چاقو یا با ماشین و کامیون و... به ‏دلیل انگیزه‌های نژادپرستی و تعصب براحتی آدم‌های زیادی را کشته‌اند. قصه نیوزیلند را هم ‏در نظر بگیریم، یک نژادپرست استرالیایی این اقدام وحشیانه را در حالی انجام داده است که در ‏غرب دسترسی به اسلحه برای افراد کار راحتی است.‏

وی ادامه داد: البته مخالفان کنوانسیون‌های مالی هم نسبت به ‏این مسأله آگاهی دارند. اما از آنجایی که در مباحث مختلف اشراف علمی و سیاسیِ دقیقی ندارند، ‏ناچارند با سوء استفاده از اتفاقات اینچنینی، به زعم خود حرف‌شان را به کرسی بنشانند.‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان تو زیمباوه ده ها تن ب خاطر cftدر گرسنگی ب سر میبرن

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        اف ای تی اف تصویب شود ریالی اختلاس نمیشود ،
        ان‌وقت اقایان‌نمیتوانند ۳۰۰۰میلیارد به جیب بزنند.

    • بدون نام

      حتما نانش بریده میشه...اخه اگه مارئیس جمهور انتخاب کردیم ...توچیکاره ای ...با نیم درصد رای که اوردی توی ریاست جمهوری ...حقنداری حرف بزنی واسه مردم..کسی توراقبول نداره

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        همین حرفا رو گفتید و برجام رو تصویب کردید و حالا الزایمر گرفتید
        بعدها در مورد اف ای تی اف هم الزایمر اختیاری خواهید گرفت

    • بدون نام

      ملوچکه دولت اصلاحدطلبان فقط زست روشن فکری وخوبی میگیرن غرب زده مطلق فقط دنبال تعهدهای سازمان ملل واروپاهستن که بگن مارشن فکرپیشرفته هستیم وبرعکس وحالا قانونهای خوب ووضعیت خوب اروپاوغرب ونمیگن فقط دنبال قانوننهای بدشون که با۱۰۰۰توجیح الکی اجراکنن وهمه شناختنتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت هم فهمیدی چی نوشتی !!

      • بدون نام

        این آقا محسن فکر میکند فکرش بکر است!
        گاهی اوقات هم مثل آدم های خواب زده،یهو از سرچرت پریده افاضاتی میفرمایند..جدی نگیرید،کلماتش بعد چند قرن تعبیر میگردد!

    • بدون نام

      فقط همین را میدانم که تا اینجای کار و اجرای پخسهائی از cfموجب فشار اقتصادی بیشتر بر روی مردم شده مثل جلوگیری ار ورود ارز چمدانی طبق مفاد آن از طرف تیران که باعث بالارفتن شدید قیمت دلار و در ا دامه سیز صعودی تمامی مایحتاج ضروری مردم شد

    • بدون نام

      سردار رضایی دقیقا درست گفته دولت تزویر و ریا

    • بدون نام

      مثل شما که cftرا به همه چیز ربط میدهید ولی در عمل میبینیم که برعکس گفته شما اجرای آن مثلا در زمینه عدم ورود ارز چمدانی به کشور نه تنها به نفع مردم و معیشت نشد که با افزایش قیمت دلار و در ادامه قیمت بقیه چیزها امروز چه مشکلات و فشارهائی به مردم وارد میشود

    • بدون نام

      چرا آمریکا و اروپا اینقدر جهت پیوستن ایران به cft فشار میآورند!!!!!آیا از سر دلسوزی هست برای کشور و مردم ایران!!!!؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چون سواد ندارد

    • بدون نام

      جالب است هرچه اروپائیان پیشنهاد میکنند شما ازحرف انها بکنید چون ازخودتان هیچ اراده ای نداریدانهادرست میگویند خاک به سر ماملت که نمایندگانمان ازخودشان هیچ طرح وبنامه ایندارند باید خلاف فرمایش رهبرکبیر انقلاب گوش به خواسته دستورات دشمنانمان بدهیم واطاعت کنیم

    • بدون نام

      رضایی آقای همه شماست..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا رضائی مشکلات حزبیتان را درون گروه وحزبتان حل کنید وبا طرح fatfاقتصاد کشور را تحت شعاع قرار ندهید خیلی آدمهای بی تعصب هستند رعایت حال فقرا رانمی کنند واز مطالب شما سوء استفاده می کنند .

    • حیدر

      این شخص وامثالهم برای یک ملت تصمیم میگیرند.در حالی که هیچ کاره اند

    • بدون نام

      رضایی قافیه اش به تنگ امده جفنگ میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج