۸۴۳۸۷۹
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

اعلام رقم دستمزد تا ساعاتی دیگر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توافق نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی درخصوص بند یک ماده ۴۱ قانون کار و ملاک نرخ تورم در تعیین دستمزد خبر داد ولی گفت در مورد سبد معیشت کارگران هنوز اختلاف‌ نظر داریم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توافق نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی درخصوص بند یک ماده ۴۱ قانون کار و ملاک نرخ تورم در تعیین دستمزد خبر داد ولی گفت در مورد سبد معیشت کارگران هنوز اختلاف‌ نظر داریم.

محمد شریعتمداری در حاشیه نشست دستمزد در جمع خبرنگاران گفت: تعیین حداقل دستمزد یک تفاهم سه‌جانبه است که با حضور شرکای اصلی و ذی‌نفعان آن یعنی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت صورت می‌پذیرد. برای ایجاد تفاهمی منطقی باید مذاکره صورت گیرد. در قانون کار به تأمین معیشت کارگر تاکید شده است لذا مذاکرات سه‌جانبه برای ایجاد تفاهمی منطقی باید صورت گیرد.

وزیر کار ادامه داد: یکی از مسائلی که همه ساله در جریان تعیین مزد مدنظر قرار می‌گیرد و به آن نگاهی ویژه داریم، تأمین معیشت خانوارهای کارگری است. از طرفی موضوع تورم در جز یک ماده ۴۱ قانون کار هم مورد تاکید است.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به برآوردی که از نرخ تورم وجود دارد، توافق نسبی بین گروه‌های کارفرمایی و کارگری به وجود آمده است ولی در خصوص جز ۲ ماده ۴۱ و سبد معیشت کارگران هنوز دیدگاه‌ها به هم نزدیک نشده و تا حدودی اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد پیامدهای افزایش دستمزد که کارفرمایان بر آن تاکید دارند، گفت: باید توجه داشت که بالا رفتن غیر متعارف دستمزد ممکن است به افزایش قیمت تمام شده و تعطیلی بنگاه‌ها منجر شود. از طرفی اگر به معیشت کارگران توجه نکنیم می‌تواند هزینه‌های سنگین و غیر قابل جبرانی به زندگی کارگران وارد و پیامدهای زیانباری به اقتصاد تحمیل کند.

وی متذکر شد: طبعاً یک رفتار مدنی و منطقی در زمینه تعیین دستمزد را باید از سوی شرکای اجتماعی شاهد باشیم و کار از این نظر ظریف و پیچیده است.

شریعتمداری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکرات جداگانه با هر یک از گروه‌های کارگری و کارفرمایی را دنبال کردیم و امیدواریم دستمزد سال ۹۸ را امشب به نتیجه نهایی برسیم و دستمزد سال ۹۸ را تا ساعاتی دیگر اعلام کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز اعلام نکردن صاب کار ما میگه سال اینده ساعتی پول میدم اداره کاری تعطیل

    • بی نام

      یکی نیست بگه اخه کارگر توان خرید داره
      مگه این بنگاه ها کالا تولید نمیکنن چه کالای قیمتش با دیروز مطابقت داره کارفرما از یه سال پیش داره محصولی که دست رنج کارگره را به قیمت روز دلارعرضه میکنه بدون اینکه ریالی به حقوق کارگر اضافه کنه
      اینا همش بازیه که سر کارگر در میارن

    • بدون نام

      چراحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رانمیدهند

    • بدون نام

      وباز هم مشخص نشد این خبریه ک بعدا میاد

    • بدون نام

      به فکر کل اقشار جامعه باشید چیه همش بند کردید به قشر کارگر شب وروز مملکت شده کارگر

    • majid

      اجناس و هزینه ها ۲۰۰ تا ۳۰۰% رفتن بالا
      اونوقت اگر دستمزد کارگرها یکم زیادی بالا بره مشکل پیش میاد و بنگاهای اقتصادی تعطیل میشن ‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      همین بنگاها برچسب قیمت جنسهای ارزون رو پاک کردن و گرون فروختن . اونا سود خودشون رو دارن میکنن . منه ادم عادی اینارو میفهمم, ولی شماها ....

    • بدون نام

      افزایش دستمزد وحمایت از کارگر باعث بالا رفتن رقابت می شود وآن موقع پیشرفت به وجود میاد نه زمانی که کار فرما به فکر ور کردن جیب خودش باشد و کارگر به فکر دزدی ازکار

    • بدون نام

      از بازنشتگان تامین اجتمایی چه خبر براشان اعلام نکنید چقدر اضاف کردی

    • بدون نام

      کسی بفکرطبقه پااینیهانیست مگراینکه خدایک کاری کند بیتولمال فعلن بدست نااهلاافتاده دهک های پااین از دادهارفته فقت زمان رای گیری و۲۲ بهمن بیادمیادوسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج