۸۴۳۸۸۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تسریع در انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان‌شرقی، وجود کمپین و نقش NGO ها را مؤثر دانست و گفت: قانون جاذبه به اراده انسان‌ها پاسخ می‌دهد افرادی که معتقدند دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود را به محفل خود راه ندهید.

خبرگزاری فارس: محمدرضا پورمحمدی امشب در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: وضعیت احیای دریاچه ارومیه، نشان دهنده قابل قبول بودن شرایط است چرا که اگر بسترسازی اتفاق نمی‌افتاد افزایش بارندگی نمی‌توانست تراز دریاچه را افزایش دهد باید از لطف خداوند سپاسگزار بود و بعد زیرساختی و فرهنگی را مهم دانست گرچه بستر فرهنگی از همه مهم‌تر است چرا که دریاچه ارومیه را همه خشک کرده‌اند و باید همه تلاش کنند تا دوباره احیا شود.

استاندار آذربایجان شرقی، وجود کمپین و نقش NGO ها را مؤثر دانست و افزود: قانون جاذبه به اراده انسان‌ها پاسخ می‌دهد افرادی که معتقدند دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود را به محفل خود راه ندهید در این راستا مشارکت مردم باید پر رنگ شود و کمیته و کارگروه‌ها باید فعال‌تر باشند.

پورمحمدی افزود: در عین حال که باید شکرگزار خداوند باشیم نباید از دل نگرانی خود از دریاچه ارومیه کم کنیم که دریاچه احیا شد بلکه باید به جد پیگیر باشیم مهم‌ترین پروژه‌‌ انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه نیز بسیار مهم است و باید تعامل میان دستگاه‌ها افزایش یابد و به سمت مثبت اندیشی و فضای پر از امید قدم گذاشت.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: وظایفی که برای دستگاه‌ها ارائه شده در راستای یکدیگر است و از عمده‌ترین مسائل، کاهش میزان مصرف آب است که سازمان جهاد کشاورزی با تغییر الگوی کشت، پیگیر این موضوع است شرکت آب و فاضلاب خواستار بازگرداندن پساب به دریاچه است تا مصرف را به نوعی جبران کند.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی‌ها قدری ما را امیدوار ساخته اما نباید موجب غفلت ما از دریاچه ارومیه شود نکته مهم، بحث ایجاد مشارکت و همراه کردن کاربران در راستای استفاده هر چه صحیح از آب است صحبت از معیشت جایگزین گرچه نه تنها در حوضه دریاچه ارومیه که باید انجام گیرد که قراردادهایی نیز در این راستا منعقد شده است و باید برای استفاده درست از آب باید فرهنگ‌سازی شود بحث معیشت جایگزین باید متناسب با استعداد و ظرفیت در منطقه انجام گیرد و اقدامات سازمان منابع طبیعی از بابت مهار ریزگردها باید ادامه یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلانتری ومحیط زیست ودولت از بابت عدم تامین بوجه انتقال آب زاب به دریاچه به احیائ دریاچه ارومیه خیانت میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج