۸۴۳۹۱۱
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

برف و باران، کشور را غافلگیر کرد

هم‌زمان با بارش باران سیل‌آسا و وقوع سیلاب در مناطق مرکزی استان مازندران، سنگین‌ترین برف سال ۹۷ در این روزهای پایانی سال بخش‌های وسیعی از کجور نوشهر را فرا گرفت . همچنین بارش برف در آستانه فصل بهار مردم خراسان شمالی در نقاط مختلف را غافلگیر کرد.

خبرگزاری فارس: بارش برف در آستانه فصل بهار مردم خراسان شمالی در نقاط مختلف را غافلگیر کرد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی این بارش‌ها تا نخستین ساعات روز سه‌شنبه در استان ادامه می‌یابد و پس از خروج این سامانه بارشی از سطح استان، کاهش ۱۴ الی ۱۶ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی ایجاد می‌شود.

یحیایی ضمن بیان اینکه همزمان با شامگاه دوشنبه برف و کولاک محورهای کوهستانی استان سمنان را در برگرفته است، ابراز داشت: در محور شاهرود_آزادشهر و فولاد محله_کیاسر و دامغان _ فولادمحله برف و کولاک گزارش می‌شود که برای مسافران در راه مانده ۲۰ تیم امداد و نجات هلال احمر اعزام شده است.

برف و باران، کشور را غافلگیر کرد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه به رانندگان و مسافران توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی از حضور در این محورها خودداری کنند، ابراز داشت: با توجه به شرایط نامساعد جوی رانندگان حتماً در اولین شهر یا روستا مسیر عبوری خود اقامت و از تردد در شب هنگام به طور جد خودداری کنند.

یحیایی با بیان اینکه مسافران در راه مانده در پایگاه‌ها اسکان داده شدند و بین آنها آب و غذا و پتو داده شده است، اضافه کرد: به رانندگان توصیه می‌شود از ادامه مسیر صرف نظر کنند و قبل از حرکت سامانه هواشناسی و راه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

ارتفاع سیل در باغات مرکبات بخش گهرباران به یک متر رسید

باغات مرکبات و اراضی کشاورزی شهرستان میاندورود زیر آب رفته و به گفته منابع محلی ارتفاع سیل در برخی از اراضی کشاورزی در بخش گهرباران به یک متر رسیده است.

برف و باران، کشور را غافلگیر کرد

سنگین‌ترین برف 97 در بخش کجور

هم‌زمان با بارش باران سیل‌آسا و وقوع سیلاب در مناطق مرکزی استان مازندران، سنگین‌ترین برف سال ۹۷ در این روزهای پایانی سال بخش‌های وسیعی از کجور نوشهر را فرا گرفت و موجب کُندی و حتی توقف تردد خودروهای بومی و غیربومی در این محور کوهستانی شده است.

بارش سنگین برف که از شامگاه روز گذشته ۲۶ اسفند در بخش کجور مازندران آغاز شد، به سرعت مناطق وسیعی از روستاهای منطقه را سفیدپوش کرد و نیز موجب قطع برق، تلفن، شکسته شدن درختان، پاره شدند سیم‌های تلفن و انسداد برخی مسیرهای منتهی به روستاهای این بخش از غرب استان مازندران در حوزه شهرستان نوشهر شده است.

ارتفاع برف در چهاردانگه به یک‌ونیم متر رسید

ارتفاع بارش برف در منطقه چهاردانگه مازندران به بیش از یک و نیم متر رسیده است و اهالی ۱۲ روستا در منطقه بالادست چهاردانگه با قطعی طولانی مدت برق مواجه شدند.

به دلیل بارش سنگین برف برق بسیاری از مناطق روستایی قطع شده و امکان برقراری ارتباط وجود ندارد.

تردد در جاده کیاسر به منطقه بالادست چهاردانگه مازندران که از صبح امروز مسدود بوده امکان پذیر نیست.

تردد کند خودروها در محورهای هراز، کندوان و سوادکوه

رئیس پلیس راه مازندران گفت: تردد خودروها در محورهای هراز، کندوان و سوادکوه به کندی درحال انجام است.

وی افزود: همچنین محور کیاسر که از بامداد امروز به‌دلیل شدن برف و بوران مسدود اعلام شده با وجود گذشت بیش از ۱۷ ساعت همچنان مسدود است و انسداد این محور تا صبح فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راه مازندران با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در محورهای استان، خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی فردا شدت بارش‌ها فروکش کرده ولی شاهد ترافیک سنگینی در محورهای مازندران خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی نوروزی از فردا در محورهای مازندران آغاز می‌شود، تصریح کرد: محورهای هراز و کندوان فردا یک‌طرفه خواهند بود.

قدمی به محدودیت تردد کامیون و کامیونت در محور هراز اشاره کرد و گفت: همچنین تردد تمامی تریلی از محور هراز و تردد تمامی تریلی، کامیون و کامیونت کماکان از محور کندوان ممنوع خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: محورهای مازندران با توجه به بارش‌ها به‌صورت لغزنده است و ضرورت دارد رانندگان به توصیه‌ها و هشدارهای مأموران پلیس که با توجه به اجرای طرح نوروزی در محورهای مازندران حضور دارند توجه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شاید این برف و بارون شمال و جاده چالوس و کرج رو از دست اون عده از مسافرهای بی ملاحظه و بی فرهنگ نجات بده!

    • بدون نام

      یعنی تو این چند دهه این قدر بارون نداشتیم که خداوند نازل کرد و به ایران رحم کرد....ولی یه پیام داره خداوند و اون اینه که مشکل رحمت من به بندگانم نیست مشکل مسولین بی لیاقت شماهان که بلد نیستن چطوری از این نعمت استفاده کنن....دو ماه دیگه بازم میگن خشکسالیه بی لیاقتها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره والا
        اولم هم اون شهرهایی که برف و بارون بیشتر اومده اعلام خشکسالی میکنن ، واسه دزدی شون
        در صورتی شهرهای جنوبی هیچوقت اعلام خشکسالی نکردند

    • بدون نام

      الهي شكر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج