جاباما
۸۴۳۹۳۳
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

هشدار درباره بالن‌های آرزو

چند سالی است که بازار خرید بالن آرزوها داغ شده و برخی از شهروندان در جشن چهارشنبه سوری با این بالن‌، آرزوهای خود را به هوا می‌سپارند، بالن‌هایی که در سطح آسمان با نوری نسبتاً زیاد در حال پروازند، گرچه زیبا هستند اما در سال‌های گذشته حوادثی را رقم زدند، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ایمنی شهرداری تهران در زمینه خطرات این رفتار وارداتی هشدار داده است.

پارسینه نوشت: چند سالی است که بازار خرید بالن آرزوها داغ شده و برخی از شهروندان در جشن چهارشنبه سوری با این بالن‌، آرزوهای خود را به هوا می‌سپارند، بالن‌هایی که در سطح آسمان با نوری نسبتاً زیاد در حال پروازند، گرچه زیبا هستند اما در سال‌های گذشته حوادثی را رقم زدند، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ایمنی شهرداری تهران در زمینه خطرات این رفتار وارداتی هشدار داده است.

سید جلال ملکی گفت: ترقه، فشفشه‌ها و تمام مواد محترقه‌ای که ممکن است به داخل پشت بام، بالکن و.. بیفتند ممکن است باعث وقوع آتش‌سوزی های جزئی و حتی گسترده بشوند، اما بالن آرزوها بر عکس ظاهر زیبایی که دارد از تمام این مواد خطرناک‌تر است زیرا ممکن است بعد از این که به هوا رفت در میان مسیر، به شاخه‌ها، سیم‌های برق و.. برخورد کرده و پس از گیر کردن باعث وقوع آتش‌سوزی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای آسیای شرقی افراد زمانی که جهت باد به از خشکی به سمت دریا است این بالن‌ها را در کناره آب، یا محیط‌های باز روشن می‌کنند، گفت: این وسیله مناسب روشن کردن در شهرهایی که مملو از ساختمان‌های بلند مرتبه، درختان و سیم‌های برق است، نیست. زیرا هر لحظه امکان سرایت آتش به اجسام کنار این بالن‌ها وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در برخی از مواقع مشاهده شده که بالن‌های آرزو با ترانس‌های فشار قوی برخورد کرده است نیز گفت: استفاده از این بالن‌ها خطرات زیادی را در پی داشته است، سال گذشته نیز موردی داشتیم که یکی از این بالن‌ها وارد بالکن خانه یکی از شهروندان شده و موجب آتش‌سوزی شده بود.

وی در پایان با بیان اینکه تا کنون هشدارهای زیادی در رابطه با استفاده از این وسیله ارائه شده است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم از روشن کردن بالن در سطح شهر و محل‌هایی که ممکن است برخورد بالن با دیگر اجسام باعث وقوع آتش‌سوزی شود، خودداری کنند، چرا که بعد از بلند شدن این بالن ها دیگر کنترلی روی آن وجود ندارد و ممکن است با جهت باد به فضاهایی برود که حوادث ناگواری را به دنبال داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب یاعلی خودتون جشن کهنسال ملی روجشن بگیرین اسمون رونورافشانی کنید مسل روزهایه خاص خودتون تااین طوری نشه مدیرمحترم پخش کن ممنون

    • النا

      ایرانی هم خدای تقلیده
      خو نکن برادر من خواهر من!
      مگه مجبووووری مقلد باشی

    • بدون نام

      هربارازاین باغ نوبری میرسد.رسانه ها نقش موثری دراطلاع رسانی واگاهی دادن مردم درمقابل خرافات وبدآموزی های اجتماعی مختلف دارندچراکه بعضی ازاین معضلات اجتماعی دررنگ ولعاب زیبا به مردم ارائه میشود.چه بسا بعضی خطرناکند مثل همین بالن آرزوها،آرزوی انسان باسعی وتلاش بیشتر وکمک خواستن از خداوند انجام میشود،نه با بالن هواکردن.

    • بدون نام

      خانه های کشورهای شرق اسیا ، اکثرا چوبی هستند و....... ولی ما .....طبق معمول اظهار خطر و عجز و ناله..... در حالی که اکثر اتش سوزیهای گسترده ما ، معمولا انبارها و عمدی است .

    • بدون نام

      بهتره پرواز کنن تا عراق اونجا آتیش سوزی راه بندازن.

    • بدون نام

      اینارو باس ب مسلمونا بگین چون طرف اتش و اتش پرستی نمیرن ولی ی عده ک دوست دارن ب دوران حاهلیت اجدادشون برگردن و اتش پرست بشن گوششون بدهکار این حرفا نیست

    • بدون نام

      این آتش بازیها بجز زیان برای کشور وملت چه لذتی دارد خواهشآ خوداندیشه کنیم مرغ کیلویی 20هزارتومان رادرنظر بگیریم شب عید این پولها راخرج اشخاص فقیر کنیم تاآنان نیز عیدی برای خود وخانواده داشته باشند نه خرج آتش بازی وترقه وغیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج