۸۴۳۹۸۳
۲ نظر
۵۱۳۲
۲ نظر
۵۱۳۲
پ

بازی Game Dev Tycoon؛ از خوب‌های ژانر «شبیه سازی»

امروز قصد داریم تا به یکی از بازی‌های موبایلی در ژانر شبیه سازی بپردازیم و سعی کردیم تا با ابعاد ساخت این نوع سبک از بازی بیشتر آشنا شوید.

برترین ها - هادی هادیان: امروز قصد داریم تا به یکی از بازی‌های موبایلی در ژانر شبیه سازی بپردازیم و سعی کردیم تا با ابعاد ساخت این نوع سبک از بازی بیشتر آشنا شوید. شاید سری بازی The Sims و SimCity از معروف‌ترین‌ها و تاثیرگذارترین‌های تاریخ در سبک شبیه سازی زندگی باشند. قبل از هر چیزی، ابتدا اجازه دهید تا ببینیم که این «ژانر شبیه سازی» دقیقا به چه سبکی گفته می‌شود.

هدف اصلی در بازی‌های شبیه سازی یا همان Simulation، تدارک فعالیت‌های مختلفی است که در دنیای واقعی انجام می‌دهید. در واقع این سبک سعی میکند کند تا این چرخه زندگی را در قالب یک بازی ویدئویی یا موبایلی شبیه سازی کند که هدف از این کار می‌تواند سرگرمی، آموزش، پیش‌بینی و یا هر چیز دیگر باشد. در بازی‌های شبیه‌سازی معمولا اهداف و ماموریت‌های از پیش تعیین شده وجود ندارد و بازیکن‌ها به صورت آزادانه یک شخصیت یا وسیله را کنترل می‌کنند؛ البته این مورد برای تمام بازی‌ها صدق نمی‌کند و برخی از شبیه‌سازی‌ها هستند که در آن‌ها بازیکن یک هدف مشخص را دنبال می‌کند.

بازی Game Dev Tycoon؛ از خوب‌های ژانر «شبیه سازی»

امروزه ژانر شبیه سازی با توجه به گسترش استفاده کاربران از گوشی‌های موبایل و تبلت، جای خود را در میان کاربران آن‌ها باز کرده و نمونه‌های موفقی از این مدل بازی را در فضای بازی‌های موبایلی مشاهده کرده ایم. بازی Game Dev Tycoon یکی از نمونه‌های درخشان این سبک در سال گذشته بود که به عنوان یکی از برترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ نیز انتخاب شده است. گیم پلی پیاده شده در این بازی، از نبوغ و ابتکار بسیار جالبی برخوردار است که کمتر با آن مواجه شدیم. قطعا تجربه این بازی، آن هم در ایام نوروز حس خوبی را از ژانر شبیه سازی برای شما به یادگار خواهد گذاشت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این بازی آشنا شویم.

آیا تا به حال به فکر ساخت یک بازی ویدئویی ساده یا یک نرم افزار رایانه‌ای افتاده اید؟ یا اینکه تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه دردسر‌هایی در انتظار یک سازنده بازی‌های ویدیویی قرار دارد؟ مهمترین هدف Game Dev Tycoon ساخته استودیو گرین هارت گیمز (Greenheart Games) جواب به همین سوال است. در واقع این استودیو با ارائه یک داستان جذاب و گیم‌پلی روان، یک استودیو مجازی بازیسازی را رودروی شما قرار می‌دهد.

بازی Game Dev Tycoon، شما را در نقش یک مدیر استودیوی کوچک طراحی بازی قرار می‌دهد و با در اختیار قرار دادن آزادی عمل در محیط بازی، این نکته را به شما گوشزد می‌کند که در دنیای صنعت ساخت بازی‌های کامپیوتری با چه چالش‌های عجیبی رو به رو هستید. فراموش نکنید که این آزادی عمل؛ تنها برگ برنده بزرگ برای پیشرفت در Game Dev Tycoon است. استودیو Greenheart Games که خود یکی از برترین استودیو‌ها در ساخت بازی است، تقریبا تمام الزامات بازی‌سازی را در نظر گرفته و کاملا واقع‌گرایانه مشکلات بازی‌سازی را به شما معرفی می‌کند.

بازی Game Dev Tycoon؛ از خوب‌های ژانر «شبیه سازی»

همچنین گیم پلی این بازی شما را در انبوهی از «تصمیمات در اختیار کاربر» قرار می‌دهد و دردسر بزرگتر وقتی آغاز می‌شود که متوجه خواهید شد هیچ خبری از راهنمایی‌های داخل بازی نیست. نکته جالب دیگر اینکه سبک بازی مورد نظر شما و اینکه میخواهید بازی شما در چه زمینه‌ای ساخته شود، روی چه پلتفرم‌هایی عرضه شود، چه درجه سنی بگیرد و حتی کارمندان استودیوی انرژی شان بیشتر برای کدام بخش‌های بازی بگذارند؛ همه این موارد به عهده شما گذاشته شده و یک اشتباه می‌تواند به معنای ورشکستگی استودیو و شروع دوباره بازی باشد.

به بیان دیگر، گرین هارت گیمز برای بخش گیم پلی Game Dev Tycoon فرآیند‌ها و مراحلی که ساخت یک بازی طی می‌کند را به درستی رعایت کرده است. البته این المان باعث به وجود آمدن برخی نقاط ضعف شده؛ به عنوان مثال همین آزادی بیش از اندازه باعث می‌شود که بازی پیچیده شده و از آنجایی که تقریبا هیچ راهنمایی در بازی وجود ندارد، این آزادی عمل می‌تواند شما را بیشتر در مسیر انحرافی بازی قرار دهد.

بازی Game Dev Tycoon؛ از خوب‌های ژانر «شبیه سازی»

خوشبختانه وجود سیستم ذخیره سازی در بازی در نظر گرفته شده است و در وضعیتی که هر لحظه ممکن است با جمله غم‌انگیز Game Overe رو به رو شوید، به کمک شما خواهد آمد. هر چقدر که بخش راهنمایی بازی، ضعیف در نظر گرفته شده، سیستم گیم پلی عالی کار شده و هرچه از آن بگوییم، کم گفته ایم. اگر علاقه‌مند به تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای باشید، می‌توانید به خوبی با گیم پلی Game Dev Tycoon ارتباط برقرار کنید. برای مثال تصمیمات بازی کاملا به تاریخ یادشده در بازی بستگی دارد؛ در دهه ۹۰ بخش داستانی خیلی برای بازی‌های اکشن اهمیت نداشت و بازیکن‌ها به فکر یک اکشن پر زد و خورد و گرافیک بالا بودند. یا اینکه در خلال سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ ظهور پدیده بازی‌های موبایلی، جریان بازی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این جریان واقع‌گرا در طول بازی، باعث می‌شود سرگرم بخش‌های مختلف استودیوی بازی‌سازی خودتان قرار بگیرید و از اصل داستان بازی دور شوید. البته پیشنهاد می‌شود که انرژی خود برای ادامه بازی، بر اساس همین بخش‌های مختلف استودیو قرار دهید که با نتیجه بهتری مواجه شوید. اگر هم از صبر کمی برخوردار هستید و توقع ساخت یک استودیوی عظیم در حد الکترونیک آرتز را دارید، باید بگویم که جای خوبی را برای بازی‌سازی انتخاب نکرده‌اید!

بازی Game Dev Tycoon؛ از خوب‌های ژانر «شبیه سازی»

در پایان بگویم که Game Dev Tycoon همه امکانات و جوانب را برای ورود به یک دنیای شبیه‌سازی شده و دوری از یک جهان واقعی مهیا کرده است. از همان لحظه که بازی را نصب می‌کنید، باید خود را برای ورود به یک استودیوی بازی‌سازی آماده کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که هنوز به ساخت بازی علاقه دارید و یا مشتاق هستید که با پروسه ساخت یک بازی ساده و یا پیشرفته آشنا شوید؛ پس هر چه سریع‌تر بازی اندروید و آیفون Game Dev Tycoon را نصب نمایید و وارد دنیای صنعت گیم شوید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو شبیه سازی هیچی جای سیمز مخصوصا سیمز ۳ رو نمیگیره

    • Arezoo

      من عاشق سیمز ۳ هستم.یادش بخیر روزایی که سیمز بازی میکردم...چی میشه اون روزا دوباره تکرار بشه خداااایااااا...
      :((((((((

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج