جاباما
۸۴۴۲۱۹
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

رکورد‌های رونالدو که مسی هنوز آن‌ها را فتح نکرده

رکوردهایی در اختیار رونالدو است که حتی بازیکنی نظیر مسی نیز نتوانسته آن ها را بشکند.

وبسایت نود: لیونل مسی و کریس رونالدو بزرگترین فوتبالیست های عصر ما هستند و هرگز از شکستن رکورد و ثبت حد نصاب های جدید خسته نمی‌شوند.

این دو گلزن شگفت انگیز رکوردهای زیادی در دنیای فوتبال در اختیار خود می‌بینند و هر هفته و هر فصل در حال شکستن و ثبت رکوردهای جدیدتری هستند. این دو بازیکن با سطح بالای خود، برای بهتر شدن به یکدیگر انگیزه داده اند و به دستاوردهایی رسیده اند که برای دیگر بازیکنان دنیای غیرممکن به نظر می‌رسد.

به بهانه هت‌تریک و نمایش جادویی لیونل مسی در جریان پیروزی ۴-۱ بارسلونا مقابل رئال بتیس و به راه افتادن بخث هایی جدید در مقایسه او و رونالدو، اکنون به ۴ رکوردی اشاره می‌کنیم که در اختیار کریس رونالدو است و لیونل مسی هنوز نتوانسته به آن ها چنگ بزند. البته رکورد چهارم، در اختیار ستاره ای ایرانی است و در این زمینه، رونالدو صرفا نسبت به مسی برتری دارد:

1-حداقل 50 گل زده در 6 فصل متوالی

از زمان حضور در رئال مادرید در سال ۲۰۰۹، رونالدو در هر فصل (به جز فصل اول) توانست حداقل ۴۰ گل در تمامی رقابت ها برای کهکشانی ها به ثمر برساند. این فوق ستاره سابق رئال مادرید از فصل ۱۱-۲۰۱۰ تا فصل ۱۶-۲۰۱۵، برای ۶ فصل متوالی حداقل ۵۰ گل در تمامی رقابت ها برای رئال به ثمر رساند. (به ترتیب ۵۳، ۶۰، ۵۵، ۵۱، ۶۱ و ۵۱) رونالدو سریع تر از هر بازیکن دیگری به ۱۵۰ و ۲۰۰ گل لالیگایی رسید.

رکورد‌های رونالدو که مسی هنوز آن‌ها را فتح نکرده

در مقابل، مسی در 5 فصل توانسته تعداد گل های خود را به 50 برساند و 3 فصل از این تعداد به صورت متوالی بوده است. (11-2010 تا 13-2012 به شکل متوالی به ترتیب 53، 73 و 60 گل؛ فصل های 15-2014 با 58 و 17-2016 با 54 گل)

۲-آقای گل ادوار لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو تنها بازیکنی است که توانسته در سه فصل گوناگون لیگ قهرمانان حداقل 15 گل به ثمر برساند. (فصل های 14-2013، 16-2015 و 18-2017 به ترتیب با 17، 16 و 15 گل) او همچنین تنها بازیکن تاریخ این رقابت هاست که توانسته در یک فصل، در تک تک بازی های مرحله گروهی گلزنی کند.

بازیکن سابق اسپورتینگ لیسبون تنها بازیکنی است که توانسته در 11 دیدار متوالی گلزنی کند. او در روز 18 آپریل 2017 به نخستین بازیکن تاریخ رقابت ها تبدیل شد که به 100 گل زده رسیده و در 18 فوریه 2018 به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که با پیراهن یک باشگاه (رئال مادرید) 100 گل در این رقابت ها به ثمر می‌رساند. در مجموع تعداد گل ها رونالدو 124-108 از مسی پیش است و در تعداد عنوان های آقای گلی نیز رونالدو برتری 7-5 نسبت به مسی دارد.

۳-حداقل ۶۰ گل زده در ۴ سال تقویمی متوالی

در سال های 2011 تا 2014، رونالدو در 4 سال تقویمی متوالی توانست حداقل 60 گل در عرصه باشگاهی و ملی به ثمر برساند. مسی در دوران فوتبال خود در سال های 2010 و 2012 به این دستاورد رسیده، هرچند 91 گل او در سال تقویمی 2012 دستاوردی شگفت انگیز و خارق العاده است.

رکورد‌های رونالدو که مسی هنوز آن‌ها را فتح نکرده

رونالدو همچنین تنها بازیکنی است که توانسته در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، برای ۷ سال تقویمی متوالی حداقل ۵۰ گل باشگاهی و ملی به ثمر برساند. فوق ستاره آرژانتینی این مهم را در ۴ سال متوالی انجام داده و مجموعا در ۷ سال تقویمی توانسته حداقل ۵۰ گل به ثمر برساند.

4-گل های ملی

با به ثمر رساندن ۸۵ گل در ۱۵۴ بازی (۰.۵۵ گل در هر بازی) رونالدو در رده دوم بیشترین تعداد گل ملی قرار دارد و در این زمینه تنها علی دایی را با ۱۰۹ گل زده در ۱۴۹ بازی بالاتر از خود می‌بیند. بعد از رونالدو و با عبور از نام هایی نظیر فرانس پوشکاش، پله، میروسلاو کلوزه و رابی کین، در رده هجدهم به لیونل مسی می‌رسیم که با ۶۵ گل زده در ۱۲۸ بازی ملی (۰.۵۱ گل در هر بازی) این رده را مشترکا با دیدیه دروگبا در اختیار دارد. صعود مسی در این جدول حتمی است اما شاید او نتواند از رونالدو پیشی گیرد.

در زمینه کسب جام نیز، رونالدو به همراه پرتغال قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ را تجربه کرده اما لیونل مسی با ۴ نایب قهرمانی، هرگز نتوانسته به همراه آرژانتین در عرصه ملی جامی را بالای سر ببرد. مسی با آرژانتین در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نایب قهرمان کوپا آمریکا و در سال ۲۰۱۴ نایب قهرمان جام جهانی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه تمام آمار وارقام ب سود کریس بزرگ هست ..نمیدونم این طرفداران لوله فسی چی دارن برا گفتن..دیگه قبول دارین که این کوتوله در حد کریس نیست.دیگه خاموش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق مسی نقش هافکو بازی میکنه

      • بدون نام

        استاد رونالدو شش سال تومنچستر هافبک چپ بوده

    • بدون نام

      سلطان یدونه اس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاه قلب ها کریس تموم نشدنی

    • بدون نام

      حتی اگه ده سال دیگه هم بازی کنه به سلطان کريس نمیرسه

    • بدون نام

      به همش میرسه کینگ مسی چون جوون تره

    • بدون نام

      پنالدو با پارتی و پنالتی و بازی بیشتر به اینا رسیده

    • ر

      ی جور با ابو تاب نوشتید کسی نخونه فکر میکنه کدوم رکورد که مسی ازش عقبه، اولا دوسال پیش رونالدو رو با مسی مقایسه کنید، بعدش اگه افتخارات مسی رو تو رده ملی هم نگاه کنید بیشتر، قهرمانی جوانان جهان، نایب قهرمانی جهان....، رده باشگاهی، رونالدو به لطف پرز جام ی لیگ قهرمانان از مسی بیشتر برده، چرا قهرمانی لیگ و جام حذفی رو حساب نمی‌کنید ببینید کی بیشتر جام برده

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        گریس اگه عددی بودبیروپنالتیشونمیگرفت عمه منم بزارن نوک رۓال ویوونتوس توپ هم بندازن جلوش گل میزنه

    • .

      بهترین جهان بودن به گل نیست به خیلی چیز ها بستگی داره پس در نتیجه رونلدو بهترین مهاجم و مسی بهترین بازیکن جهان محسوب میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسی هم مهاجمه ولی سلطان رونالدو بزرگ ترین مجرم تاریخ فوتباله

    • بدون نام

      رونالدو یدونس، و هیچ کسی نمیتونه به چنین رکوردهایی برسه

    • بدون نام

      هر کار بکنه بازم پنالدو زیر مسی هست پنالدو باید بره پنالتیاشو گل کنه خخخخ

    • بدون نام

      فوتبالی لعنت به توبه این آمارت رونالدو در لالیگاه دوم بودن هم براش سخت بود ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ زیر سایه میسی بوده تنها افتخارش سه تا جام تقلب اروپا بوده اونم به کمک عمو پرز

      پاسخ ها

      • جواد

        غول کش بود توچرا این حرف. رامیزنی. از فوتبال. سر در نمیاری

      • بدون نام

        لیگ قهرمانان بازی بارسا چلسی رودوباره ببین تابفهمی داوری به نفع کیه

    • بدون نام

      اینو نوشتن تا طرفدارای پنالدو ناامید نشن طفلکا با هر سوپر گل مسی دارن یکی یکی دق میکنن میمیرن خخخ

    • بدون نام

      پنج مورد به نفع کریس هست ولی در بسیاری از رکوردها مسی بالاتر هستش این خبر هم در مورد چند موردی بود که مسی عقب تر بود البته در مورد تیم ملی مسی در دو سه مقطع از تیم ملی انصراف داد و تعداد بازیهای ملیش هم کمتر شد درثانی مسی در جام ملتها و جام جهانی چهار بار نایب قهرمان شده که دوبارش رو واقعا ناباورانه از دست دادن و این به شانس هم برمیگرده

    • بدون نام

      درمجموع گلها مسی خیلی بهتر عمل کرده

    • بدون نام

      تعداد مجموع گلها و آقای گلی و پاس گل بیشتر باز هم مسی شرایطش بهتره اما این پنج مورد ذکر شده دو موردش به مجموع یک تیم مربوط میشه

    • بدون نام

      تو لالیگا جایی که هردوی اینها حضور داشتن اکثرا این مسی بود که آقای گل میشد و حتی از نظر پاس گلی هم از کریس رونالدو معمولا بالاتر بود

    • JVaD

      مسی از همه بازیکنان بهتر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج