جاباما
۸۴۴۴۲۳
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

حلاوت حول حالنا از نگاه غرویان

حجت‌الاسلام محسن غرویان، فعال سیاسی اصولگرا و از استادان حوزه علمیه قم است. «شهروند» در آخرین شماره سال٩٧ خود گفت‌وگوی کوتاهی باا ین روحانی سرشناس در مورد لحظه تحویل و آداب و رسوم اسلامی در ایام نوروز داشته است.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام محسن غرویان، فعال سیاسی اصولگرا و از استادان حوزه علمیه قم است. «شهروند» در آخرین شماره سال٩٧ خود گفت‌وگوی کوتاهی باا ین روحانی سرشناس در مورد لحظه تحویل و آداب و رسوم اسلامی در ایام نوروز داشته است.

محسن غرویان در این گفتگو به بیان نکاتی در مورد دعای تحویل سال و آئین مذهبی در این آئین ملی پرداخت که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌شود.

کوتاه در مورد دعای تحویل سال

اگر به دعای تحویل سال دقت کنید، در این دعا تحول، دگرگونی و رو به بهترشدن را می‌بینید. حول حالنا الا احسن حال. همچنین یک شیرینی و حلاوت بسیار خوبی دارد که انسان احساس کند رو به بهتر شدن می‌رود. ما در روایات ائمه دینی کلمه نوروز را می‌بینیم که بسیار مطرح شده است. یک زمانی است برای خوشحالی مردم.

در اهمیت برگزاری آئین‌های نوروزی

به هر حال نوروز نشاط طبیعت و انسان را به همراه دارد، از این جهت سنت‌های زیبایی در نوروز هست، دید و بازدیدها، به طبیعت رفتن و احوال همدیگر را پرسیدن، سرزندگی، نشاط و شادی را به دنبال دارد و این آئین‌ها هم که برگزار می‌شود، مثبت بوده و مورد سفارش است که بسیار صله رحم و دید و بازدید‌ها انجام شود.

توصیه‌های نوروزی

سرزدن به انسان‌هایی که مریض هستند و مشکلی دارند، مورد سفارش ائمه و قابل توجه است، بنابراین آئین‌های بسیار زیبا و اخلاقی برگزار می‌شود، تاکید من بر حفظ آیین‌هاست، رفتار‌هایی که موجب شادی دل شود. بهترین فرصت ایام نوروز است. ما در خانواده بسیاری از آئین‌های نوروزی را اجرا می‌کنیم، از قم می‌رویم نیشابور. سفره هفت‌سین اگر کاملاً پهن نشود، سنبل و گل معمولاً خانم‌ها می‌گذارند.

چهره محبوب سال از نظر غرویان

دکتر محمدجوادظریف

آرزوی غرویان

پیشرفت و توسعه کشور و احساس آرامش قلبی برای همه ایرانیان.

همسر من در سال ٩٧ دچار یک بیماری سختی شد، امیدوارم در سال جدید شاهد بهبودی و شفای تمام بیماران باشیم. در عرصه عمومی هم فوت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از تلخ‌ترین حادثه‌های سال ٩٧ برای من بود. ایشان استاد ما در حوزه بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدرضا

      با حلوا حلوا کردن ، دهن شیرین نمیشه،خودتونا چی فرض کردین؟

    • بدون نام

      برترینها تازگیا خیلی قاطی میزنی این کجاش اصولگراست

    • بدون نام

      اولا نوروز عید باستانی ایرانی است که دعای تحویل سالش شده عربی دوما مسوولین ما چهل سال است دعای ...حول حالنا الی احسن الحال میخوانند اما حال خودشان بهتر که نشده حال مردم راهم خراب کرده اند.

    • بدون نام

      اولا نوروز عید باستانی ایرانی است که دعای تحویل سالش شده عربی دوما مسوولین ما چهل سال است دعای ...حول حالنا الی احسن الحال میخوانند اما حال خودشان بهتر که نشده حال مردم راهم خراب کرده اند.

    • مراد نظری

      خداوند پدر ومادر شما را بیامرزد که به آداب ورسوم مردم احترام
      میگذارید بعضی میگویند خرافات است

    • سید

      اقای شیخ سال ۹۷ چه حادثه تلخی داشتی.بدبخت حادثه تلخ راحتی جنابعالی هست که ذلت مردم را دارید می بینید با اون انتخاب تون تو سالهای گذشته.انتخاب احمدی نژاد نادان که الان چندین سال هنوز داریم ذلت میکشیم.اگر اقایان این را سانسور نکن مطالب را حتما بخوان غروریان

      پاسخ ها

      • noja

        نه اینکه شش سال است،باانتخاب داناسرشارازکیفیم.

    • بدون نام

      غرویان اصلاح طلبه نه اصولگرا

    • منورالفکر

      غرویان کی اصولگرا شد ؟ این لجوج با همه عالم وحتی باخود لج می کند بیشتر غربگراست تا اصولگرا جریان شناسی تان خیلی ضعیف است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج