۸۴۴۴۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معاون احمدی‌نژاد: رئیسی از پس فساد برمی‌آید

فعال سیاسی اصولگرا گفت:به نظرم حجت الاسلام رییسی از پس مبارزه با فساد بر می‌آیند و ما شاهد تحولی اساسی در این قوه می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان: لطف‌الله فروزنده، فعال سیاسی اصولگرا ضمن تاکید بر سوابق کار آمد حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی در حوزه قضایی، بیان کرد: یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در حین انتساب حجت الاسلام رییسی، مبارزه با فساد است که به نظرم رییس جدید قوه‌قضائیه با استفاده از تدبیر، توانمندی و قوای مدیریتی که دارند، از پس این مساله بر می‌آیند و ما شاهد تحولی اساسی در این قوه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه ورود حجت الاسلام رییسی به ساختار ریاست قوه قضائیه، فصل جدیدی را در این قوه رقم می زند، افزود: مردم، مسئولان و نیروهای دلسوز نیز انتظار را دارندکه وی بتواند قوه قضائیه‌ای در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران، ایجاد کند، البته این صحبت‌ها به معنای نفی زحمات گذشته نیست و قدردان آن زحمات هستیم، اما امروز ضرورت یک تحول در حوزه قضا وجود دارد که انتظار می‌رود این مهم توسط حجت‌الاسلام رییسی رقم بخورد.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: بالاخره قوه قضائیه، سیستمی وسیع همراه با مجموعه‌ای از نیروهای انسانی فراوان، مدیران، ساختارها، ضوابط و قوانین بوده و از طرفی دیگر نیز، مسائل قضا بسیار حساس و پیچیده است و بنابراین حجت‌الاسلام رییسی طبق برنامه‌هایی که تدوین کرده اند وبه تایید مقام معظم رهبری هم رسیده، قطعا برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی را برای مدیریت در این قوه پیش بینی کرده اند.

وی با اشاره به بخشی از محورهای تاکیدی مقام معظم رهبری بویژه در حوزه نیروی انسانی قوه قضائیه، ادامه داد: این قوه، قضات بسیار خوب، کارآمد، سالم و متدینی دارد که بایدشناسایی شوند و ارتقاء بگیرند و در پست‌های حساس از ظریفتشان استفاده شود در واقع افرادی پاک، توانمند، سالم، ساده زیست و صالحی که عدالت را رعایت می‌کنند، منسب‌های قضا را برعهده بگیرند.

فروزنده بیان کرد: به نظرم بزرگترین و اساسی‌ترین محور مورد نظر خود آقای رییسی و مقام معظم رهبری، شناسایی قضات جوان، توانمند، پاک و سالم است، طبیعتا استفاده از چنین نیروهایی، امید به تحول را افزایش می‌دهد البته حتما اصلاح در قوانین، ساختارها، سهولت کارها، الکترونیکی کردن سیستم، واگذاری بخشی از کارها به شوراهای حکمی و نظایرآن نیز می‌تواند گام مهمی در ایجاد تحولی اساسی در قوه قضائیه به شمار رود.

وی با تاکید براینکه پیشگیری از درمان مهمتراست، گفت: البته مجلسمان و دولتمان نیز باید زمینه فساد را مخصوصا در قوه مجریه از بین ببرند، شفافیت درنظام اجرایی ایجاد شود، بانک‌های اطلاعاتی لازم راه اندازی شوند و نظارت‌های کافی هم به انجام برسد، طبیعتا هرچه که بتوانیم با توسعه بخش پیشگیری، از رسیدن آن به مرحله جرم جلوگیری کنیم، یقینا کار قوه قضائیه روانتر می‌شود، ولی اگر به هر علتی، بازهم فسادی اتفاق افتاد، برخورد عادلانه، صریح و قاطع می‌تواند نکته امید وعطفی باید در توسعه فضای نظارتی تا بواسه آن دیگر فردی به خودش اجازه تخلف ندهد.

فروزنده با اشاره به اینکه برابری در مقابل قانون یکی از افتخارات مهم اسلام است، ادامه داد: قاضی القضات ، یکی از سیره‌های مهم حضرت امیر المومنین علی (ع) است حتی در روایات متعددی آمده که، در امر قضا به خاطر اجرای برابر قانون، افرادی به حکم آن حضرت اعتراض هم کردند و این روایت‌ها نیز به خوبی نشان می‌دهد که رهبر جهان اسلام، حضرت علی (ع) تاکید دارند که همه در برابر قانون برابرند و بنابر این باید شرایط این برابری بدون در نظر گیری جایگاه افراد یا نسبت‌هایشان ایجاد شود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین ادامه داد: متهم باید در برابر سیستم قضایی قرار گیرد و پس از بررسی‌های لازم و با توجه به اینکه ذره‌ای حق کسی ضایع نشود، درست قضاوت شود، از سوی دیگر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شاهد آن هستیم که گاهی حرف‌های بی ربطی بدون سند و مدرک گفته می‌شود و باید با این اقدامات برخوردهای لازم انجام گیرد، زیرا شایعه پراکنی و مشوش کردن افکار عمومی مساله ساده‌ای نیست و باید با شایعه سازان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت برخورد کرد.

وی گفت: از یک طرف افرادی هستند که متهم به فسادند، اما از طرفی دیگر، عناصر قدرت و ثروت، با ایجاد فشار به قوه قضائیه ، اجازه نمی‌دهند که در فضایی آرام و عادلانه محاکمه انجام گیرد و این نکته بسیار مهمی است، به هر حال آزادی‌های مشروع یکی از شعارهای جمهوری اسلامی و در زمره حقوق اجتماعی قرار دارد که قوه قضائیه می‌تواند آن را فراهم کند.

فروزنده یادآور شد: برخورد با مفسدین، شایعه پراکن‌ها و همچنین برخورد با عناصری که به عنوان بازوی دشمن در فضای مجازی فعال‌هستند ، مساله بسیار مهمی است ، بنابراین بطور کلی تحولات پیش رو می تواند اعتماد مردم به قوه قضائیه را بیش از پیش افزایش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج